Gå til innhold
Hundesonen.no

lampeskjerm


Wanderlust

Recommended Posts

ja i morra så skjer det, fått i Rex sitt siste måltid i dag, og han er klar for i morra, sier vi (en hund kan vel aldri bli klar for å miste sine edle deler). :s Rex skal kastreres!

han må nok gå med lampeskjerm, men jeg vil heller følge litt ekstra på han, og la han gå uten. Men hva om natta? Er det greit å la en hund sove med den på seg?

Hva gjorde dere? Har aldri hatt en kastrert hund før, så trenger tips. Ting man må gjøre før og etter?

EDIT:Halv 11 idag var vi hos veterinæren, og han ble dopa ned og lagt på bordet, Jeg måtte ta et valg om å bare ta den som ligger i buken, eller begge. Og ble enig me pappa at vi skulle ta begge.

Satt inne hos han å så på, og før vet`n begynte å skjære så kom det et like *sukk..

Alt gikk helt greit, og han ble bært inn for å røntges... Veterinæren syns ikke vi behøvde å sende inn bildene, siden vi ikke får brukt han til avl, og det ble mye dyrere. Så han så på bildene, og begge albuene var "perfekte", høyre hofte var fri, men venstre så sa han at det kunne tilsvare en C-B, men på en god dag så kunne den sett helt fri ut. SÅ det var gode nyheter :icon_redface: jeg kan bruke han til det jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt noe om at f.eks etter en kastrasjon, så skal man la hunden omgås med andre hunder pga kjønnsforvirring. Aner ikke om dette er sant...

Og er det andre ting som jeg bør gjøre etter en kastrering?

Vet du forresten når jeg kan begynne å trene såvidt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt noe om at f.eks etter en kastrasjon, så skal man la hunden omgås med andre hunder pga kjønnsforvirring. Aner ikke om dette er sant...

Og er det andre ting som jeg bør gjøre etter en kastrering?

Vet du forresten når jeg kan begynne å trene såvidt?

Har ikke hørt om det, kjønnsforvirring...?

nei, tror ikke det er noe spesiellt du bør gjere etterpå..

La hunden få litt ro, du ser egentlig på han når du kan begynne igjen med litt trening. Men eg hadde latt såret få grodd først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om det, kjønnsforvirring...?

nei, tror ikke det er noe spesiellt du bør gjere etterpå..

La hunden få litt ro, du ser egentlig på han når du kan begynne igjen med litt trening. Men eg hadde latt såret få grodd først.

jeg aner jo ikk akkurat hvor lang tid det vil ta da :icon_redface: men er dette pga stingene kan gå opp å sånn? eller pga bakterier å sånt? For om det er pga faren for at stingene kan gå opp, så må jeg si jeg har en veldig aktiv hund, som blir umulig å holde i ro :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, nei kan heller ikke ha han løs ute :D litt mye snø så kan bare gå over gjerdet der det har blitt hauger. Men han holder seg ikke lenge i ro om gangen inne heller. :D Jeg tenkte jo egentlig å komme meg på kurset uka etter jeg da, å bare trent LITT. men da funker vel det dårli (huff, kan vel si adjø til bronsjemerket jeg da :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, nei kan heller ikke ha han løs ute :( litt mye snø så kan bare gå over gjerdet der det har blitt hauger. Men han holder seg ikke lenge i ro om gangen inne heller. :D Jeg tenkte jo egentlig å komme meg på kurset uka etter jeg da, å bare trent LITT. men da funker vel det dårli (huff, kan vel si adjø til bronsjemerket jeg da :D)

Om han ikke er rolig inne så er det jo enda bedre å bruke lampeskjermen mer, for da må han være litt rolig.

Du må jo nesten bare se ann hvordan han er om en uke. Kan jo godt tenkes at du kan gå på kurset med han. :D Kontrolerte former for trening som det er på et kurs skader ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikke er rolig inne så er det jo enda bedre å bruke lampeskjermen mer, for da må han være litt rolig.

Du må jo nesten bare se ann hvordan han er om en uke. Kan jo godt tenkes at du kan gå på kurset med han. :D Kontrolerte former for trening som det er på et kurs skader ikke.

Oki det var godt å høre :D Ja kanskje du sier noe i det at jeg bør bruke lampeskjermen da... :D

Om jeg ikke kan trene så drar jeg nok på kurset, og har litt "ligg i ro" trening :(

Takk for svar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et tips her på sonen, huser ikke hvem som sa det, at man kan bruke en t-shorte over stingene. Tre føttene til hunden i armene til t-shorten og fest rundt magen.

Lykke til... Du må fortelle hvordan det går, da jeg også har en hund som skal kastreres pga av at ene testikkelen ligger i buken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg hører "dere" hit for å si det sånn. Masse bjeffing!

Var der for to år siden å bare gikk å titta.

ja det er desverre mye lyd! Ganske irriterende synes eg, Er så mange som bare setter hundene sine i band og så står de der og halser... eller de ligger i hundehengere og lager lyd. Liker det slett ikkje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er desverre mye lyd! Ganske irriterende synes eg, Er så mange som bare setter hundene sine i band og så står de der og halser... eller de ligger i hundehengere og lager lyd. Liker det slett ikkje!

men har lurt litt på dette, hva skjer der egentlig? Bare schafere? utstillig? lp? osv?

Når jeg var der så var det utstilling, men vet liksom ikke hva som skjer der :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har lurt litt på dette, hva skjer der egentlig? Bare schafere? utstillig? lp? osv?

Når jeg var der så var det utstilling, men vet liksom ikke hva som skjer der :D hehe

ja det er utstilling, bare schäfer. LP og kamp/motprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...