Gå til innhold
Hundesonen.no

Råd og tips om hundeforsikring for Eurasier-valp og veterinærklinikker i Oslo


Samira
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg holder på å velge forsikringssum og selskap for min Eurasier-valp og kunne trenge noen råd og tips.

Er en forsikringssum på 40 000 kroner for veterinærutgifter tilstrekkelig for en Eurasier-valp, eller bør jeg vurdere en høyere sum?

I tillegg lurer jeg på om dere vil anbefale å tegne livsforsikring for hunden min? Når er det mest aktuelt?

Jeg har vurdert Storebrand og Agria for hundeforsikring, men jeg vil gjerne høre om deres erfaringer med disse selskapene.

Hva er deres styrker og eventuelle svakheter etter deres erfaring?

Sist men ikke minst vet dere om noen rimelige og gode veterinærklinikker i Oslo-området? Jeg har lest at prisene kan variere betydelig

for samme behandling, så det hadde vært fint å få noen anbefalinger.

Setter stor pris på alle råd og anbefalinger dere kan gi.

Beste hilsen,

Samira

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria er de største på dyreforsikring. Vi hadde aldri noen problemer med dem, men det kommer litt an på hva du har bruk for og hva som skjer.

Livsforsikring vil gi deg en erstatningssum dersom hunden dør plutselig. Slik at du f.eks. kan kjøpe en ny hund. Det kan være greit å lese vilkårene for dette ganske grundig (gjelder det uansett om hunden dør, er det unntatt tilfeller ved sykdom, ulykker, osv.).

Jeg tror nok "det vanlige" ligger rundt 40-50 tusen, men pengene går fort om det skjer noe alvorlig og hunden trenger operasjon og mye oppfølging. Igjen kommer det litt an på hva som skjer (som man jo alltid vet), men også deres økonomi. Er det enklere å betale dyrere forsikring enn å sette til side 20-30 tusen til å ha i bakhånd? Kan du evt. skaffe de pengene hvis det virkelig går galt?

Ellers har vi vært veldig fornøyde med Bjerke Dyreklinikk i mange år. Det har jo vært mye skriving om de store, dyre kjedene nå, og jeg ville nok valgt en liten, privat klinikk heller, om jeg hadde muligheten.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...