Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp og full jobb?


Emlilua
 Share

Recommended Posts

Hei! 

Hvordan har dere i full jobb løst det når dere har henta hjem en valp? ? Har dere fått mulighet til å planlegge såpass at dere får leveringsdato til å matche ferie? 

Jeg har vokst opp med hund, men sist vi hadde valper så hadde vi eget kull. Det var 13-14 år siden. ? 

Har lest boken VALP, og der sier de helst 5 uker fri fra jobb. I min jobb har vi lov til å ta maks 3 uker sammenhengende, så det er ikke akkurat realistisk for meg. Jeg får ha med hunden på jobb da, så sånn sett så er det greit. Jeg er redd ferien min ikke vil matche en eventuell valpefødsel, og det er lite slingringsmonn når ferien først er satt. 

Så spørsmålet er:
Hvordan hente hjem valp når man er i full jobb? ? Tar gjerne imot tips fra dere som er alene, da jeg selv bor alene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planlagt ferie og henting av valp så jeg har mest mulig ferie i starten. Etter det har jeg vært avhengi av hjelp fra folk som kan enten passe eller gå tur/lufte ila dagen (også litt avhengi av hvor gammel valpen er). Men jeg har jobb hvor jeg ikke kan ha med hund eller lufte ila arbeidsdagen. Så ja, det er en utfordring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette lurer jeg også på. Både ferie og leveringstidspunkt er jo vanskelig å planlegge fram i tid. For ikke å snakke om at de skal passe sammen. Forrige gang var jeg student med lang sommerferie og hadde omtrent ubegrenset med tid. Denne gangen blir det nok maks 4 uker. I tillegg er det ungenes og samboer sin ferie å tenke på :p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...