Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktiv husky


FrkLie
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg har en aktiv husky som jeg tok over i maj i år. Verdens finest turvenn og terapi på fire bein. Han krever 1 mil’s gå tur om dagen. Nå den siste tiden så har det vært litt for kaldt for å gå så langt så det har blitt kortere turer. Så lurte litt på om det er noen som har noen tips i forhold til understimulering. Jeg merker at han kjeder seg fort når det blir for korte turer. Vi trener mye lydighet trening på passeringer til andre hunder. Han liker ikke mindre hunder så ibland må man gå en annen vei. Men det blir bedre for hver dag som går. 
 

på forhånd takk.IMG_7565.thumb.jpeg.dbb2842407790a72da2f55fa8b506301.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søksøvelser, alt fra å gjemme godbiter rundt om i stua, pakke de inn i doruller eller melkekartonger, lære inn søksmarkering, gjenkjenning av ulike lukter osv. er god hodetrim. Triksetrening. Du kan også øke belastningen på tur med kløv eller trekk, enten trekke kjetting eller f.eks. akebrett med vekt på osv.

Og så skal det vel mye til for at det blir for kaldt for en husky å gå tur, så det er vel bare å kle på seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, simira skrev:

Søksøvelser, alt fra å gjemme godbiter rundt om i stua, pakke de inn i doruller eller melkekartonger, lære inn søksmarkering, gjenkjenning av ulike lukter osv. er god hodetrim. Triksetrening. Du kan også øke belastningen på tur med kløv eller trekk, enten trekke kjetting eller f.eks. akebrett med vekt på osv.

Og så skal det vel mye til for at det blir for kaldt for en husky å gå tur, så det er vel bare å kle på seg nok.

Takk for tips. Jeg bruker trekksele når jeg er ute og går, men de andre øvelsen ska jeg prøve. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...