Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilsele


Hannah
 Share

Recommended Posts

Selv de beste bilselene til hund gir dessverre ganske lite sikkerhet, og de fleste på markedet er ikke trafikktestet. Det finnes dessverre ingen krav som hundeseler/bur må møte før de kan markedsføres som beregnet til sikring i bil.

Allsafe selen er den eneste jeg vet er TUV godkjent (men det er lenge siden jeg var oppdatert på seler). Legger ved bilde. Selve selen er laget i samme materiale som bilbelter, og som du ser er det ingen deler som er laget av plast. Sømmer og plast er det som vanligvis ryker i en kollisjon. Den er også kraftigere enn vanlige seler i samme størrelse.

Selen har padding i brystet, og det er 2 fester på ryggen. Ett av dem skal brukes i bil, og den andre kan brukes på tur, dersom du ønsker det. Husker ikke hvilken, men det er sikkert samme prinsipp som trekk-seler: man vil ha trykket på rett sted for å ikke skade hunden. 

Så ja, en krasjtestet bilsele er noe helt annet enn an vanlig sele, men de fleste selene som selges som bilseler er ikke krasjtestet. Hvis man kjøper en Trixie bilsele, så vet jeg ikke om den er bedre enn vanlige gåseler.
Allsafe Sikkerhetssele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...