SaraSL Skrevet 4. Juni 2023 Rapporter Skrevet 4. Juni 2023 Min tispe på 11 år har 2 ganger ikke kommet i løpetid siden 2022. Hun får de vanlige tegnene til begynnende løpetid slik som røyting og markering, men sp komme hun ikke helt i løpetid, ingen blod, ikke den normale atferden hun pleier å få ved løpetid, tar ikke halen til siden som hun pleier og hannhundene har ikke vært interessert. Den andre tispen har hatt løpetid som normalt. Kan det være medisinske årsaker til dette? Siter
patricia Skrevet 4. Juni 2023 Rapporter Skrevet 4. Juni 2023 10 timer siden, SaraSL skrev: Min tispe på 11 år har 2 ganger ikke kommet i løpetid siden 2022. Hun får de vanlige tegnene til begynnende løpetid slik som røyting og markering, men sp komme hun ikke helt i løpetid, ingen blod, ikke den normale atferden hun pleier å få ved løpetid, tar ikke halen til siden som hun pleier og hannhundene har ikke vært interessert. Den andre tispen har hatt løpetid som normalt. Kan det være medisinske årsaker til dette? Helt normalt for gamle tisper at de får såkalte stille løpetider, altså uten blod, og uten noen av de fysiske tegnene. 3 eller 4 av mine har hatt det på den måten når de ble gamle. Ifølge vetr var det ingenting å bekymre seg for, men jeg burde være obs på tegn på livmorbetennelse de første ukene etterpå. Siter
Wilhelmina Skrevet 5. Juni 2023 Rapporter Skrevet 5. Juni 2023 Jeg ville vært obs dersom løpetiden endrer seg, i hvert fall. Min gamle tispe hadde stille løpetider i mange år før hun plutselig fikk en som var uvanlig blodig til å være henne, og rett etterpå fikk hun livmorbetennelse. Siter
Recommended Posts