Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster 2006


LBL

Recommended Posts

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

:P Det er så mange raser amerikanerene ikke har vet du, og "spansk R.T" er nok ikke en av dem! ;);)

Ikke min heller...Groenendael er Belgian Sheeepdog :P

Veldig merkelig..

Edit:ser de ikke er ferdige enda...Og hvor er Belgian laekenois? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min heller...Groenendael er Belgian Sheeepdog :P

Veldig merkelig..

Edit:ser de ikke er ferdige enda...Og hvor er Belgian laekenois? :unsure:

Tror ikke Belgian Laekenois står på lista over AKC godkjente raser jeg gitt! :P i det hele tatt er det mange raser som vi regner som vanlige som ikke er godkjent av AKC..

Og når jeg sier at best in show blir avgjort i kveld så er det vel neppe vår "i kveld", aner ikke hvor mye klokka er der borte nå jeg? <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmrf!! Ingen norske raser?! ;) men fant skipperen da, kuppert dog..de er SÅ mye finere med hale enn uten!

Joda, norsk elghund grå er i hvert fall med (men de går på tirsdag - i dag - så videoen er ikke lagt ut - dessuten ligger de på en annen side enn den linken var til - de går i "hound"-gruppen - sammen med mynder og støvere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for link ;) fant elghunden. synns det vises ganske godt på dem at det er utstilling og ikke jakt de blir brukt til. pelsen minner mer enn pelsen på en GJD (husker ikke hva den har byttet navn til), enn pelsen til de elghundene jeg har sett.

men pene, det var de så absolutt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm sitter og ser på det MEN... Det skjer noe rart:S kanskje noen kan hjelpe meg:p Alle fargene blir gale.. Det blir sånn skrekk grønn/turkis osv... så man får ikke se noe!

Da er det pc'n din det er noe galt med,en av våre pc'r er sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for link :) fant elghunden. synns det vises ganske godt på dem at det er utstilling og ikke jakt de blir brukt til. pelsen minner mer enn pelsen på en GJD (husker ikke hva den har byttet navn til), enn pelsen til de elghundene jeg har sett.

men pene, det var de så absolutt! :D

Får ikke sett elghundene jeg. Når jeg trykker på norwegian elkhound så kommer afghansk mynde.. Hva gikk du inn på får å se elghundene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sett elghundene jeg. Når jeg trykker på norwegian elkhound så kommer afghansk mynde.. Hva gikk du inn på får å se elghundene?

om du går inn på den opprinnelige linken, altså den øverste, i menyen på venstre side finner du hounds. jeg fikk det til da jeg trykkte der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke av sheltie, men jeg titta på collie... Oh my! Bryr de seg ikke om høy haleføring der borte da? Det er like fy-fy som hos sheltien, men her var det mange over rygglinja... Mange korte haler også, men det er jo et problem på enkelte linjer hos sheltien og da.

Så måtte jeg titte på schäferne, og fytti katta for et trav de viser :D Ble helt imponert over et par der :)

EDIT: Fysj, så bilde av BOB og BOS sheltie nå... De amerikanske er så lite fine <_< Grove og lite elegante... Takke meg til de britiske ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...