Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster 2006


LBL

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Så omtenksomt! :P

OK - bare for å ha sagt det - INGEN av de belgerne som vant på Westminster er pene - de er stygge stygge stygge stygge stygge ....... og de blir enda styggere når de blir "stacka" som i USA - fysjom phøy... Mallen var GROTESK - BIM var langt bedre, men heller ikke den var pen..... Nei - USJ!!!!!!!!

Ikke veldig mange pene amerikanske belgere .............. ugh... grøss..... de har noen pene importer, og av og til så ser man bilder av noen som er bra - men deltagerne på Westminster i år var ikke pene.... i alle fall ikke BIR vinner groenendael - ææææææææææææsj - tispa "Strut my stuff" - er bedre, litt uheldig bilde av henne - men hun er faktisk relativt pen på andre bilder jeg har sett av henne..........

*grøsser på ryggen*

Og en ting til - belgere skal IKKE under NOEN omstendighet stilles i skjørt eller kjole - når søren så man en gjeter i ett sånt antrekk liksom........... de er jo ikke wannabepuddler heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Og en ting til - belgere skal IKKE under NOEN omstendighet stilles i skjørt eller kjole - når søren så man en gjeter i ett sånt antrekk liksom........... de er jo ikke wannabepuddler heller.

Hva? ;) Og jeg som hadde et håp om å få overtalt Hilde til å tre inn i finstasen :D

Forøvrig syntes jeg noen av groenendaelene så pene ut jeg, men jeg har jo bevist en gang for alle at jeg overhodet ikke har peil.

Mallen må jeg medgi var litt gyselig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til - belgere skal IKKE under NOEN omstendighet stilles i skjørt eller kjole - når søren så man en gjeter i ett sånt antrekk liksom........... de er jo ikke wannabepuddler heller.

Nehei nei... Men dress gikk gjeterne stadig i? Kan aldri huske å ha sett noen stille ut i gjeterantrekk uansett. Det var et dårlig argument... :rolleyes: Føler jeg for å stille min sheltie i skjørt så gjør jeg det, selv om gjeterne på Shetland sikkert aldri gjette i skjørt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Nehei nei... Men dress gikk gjeterne stadig i? Kan aldri huske å ha sett noen stille ut i gjeterantrekk uansett. Det var et dårlig argument... :rolleyes: Føler jeg for å stille min sheltie i skjørt så gjør jeg det, selv om gjeterne på Shetland sikkert aldri gjette i skjørt :D

Nå er vel ikke Shetland Sheepdog akkurat definert som en brukshund heller da eller?

Og forskjellen på sheltien og belgeren er at den overhodet ikke var i nærheten av å se ut som den gjør i dag den gangen den eventuelt var gjeterhund........... Den er jo - og har jo i relativt mange år - vært først og fremst en showhund liksom. Det begynner jo å bli noen år siden de var gjeterhunder på shetland.

Det er IKKE belgere, den er ikke først og fremst en utstillingshund, den er først en brukshund og så er vi da noen få som stiller liksom...........

Jeg synes ikke det tar seg ut å stille en brukshundrase i skjørt - pent tøy ja, men skjørt eller kjole hører ikke hjemme i utstillingsringen hverken på belger, rottis, schæfer, doberman, ridgeback osv. - det ser rett og slett tåpelig ut.......... Ingenting i veien for å ha på seg rent og ryddig tøy - men skjørt - nope - med mindre en eller annen galning stiller i drag - DET ville jeg syntes var hysterisk morsomt..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, hver sin mening, og hver sin smak. Håper du ler godt om jeg en dag stiller belger i kjole (for om jeg noengang skal stille en kommer jeg til å gjøre nettopp dét) :D

Noen stiller i grilldress og føler seg komfortable med det. Det ler jeg av.

Igjen, hver sin smak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgerpia! Av ren nysgjerrighet, hva er det som gjør BIRvinner groendael stygg? Helt konkret hva er forskjell på den og en du synes er pen? Vinkler? Ryggen? Hodet? Bevegelser?

Bare for å ha det helt klart så lurer jeg bare på det fordi jeg er håpløst nysgjerrig på sånt, ikke fordi jeg selv synes den er pen/stygg altså! Jeg klarer til en viss grad å se hva jeg synes er stygt/pent på feks siberian huskiene på Westminster, men belgere er jo ganske så blank på.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Belgerpia! Av ren nysgjerrighet, hva er det som gjør BIRvinner groendael stygg? Helt konkret hva er forskjell på den og en du synes er pen? Vinkler? Ryggen? Hodet? Bevegelser?

Bare for å ha det helt klart så lurer jeg bare på det fordi jeg er håpløst nysgjerrig på sånt, ikke fordi jeg selv synes den er pen/stygg altså! Jeg klarer til en viss grad å se hva jeg synes er stygt/pent på feks siberian huskiene på Westminster, men belgere er jo ganske så blank på.. :icon_redface:

Dårlig overlinje, lang, dårlig underlinje (ser feit ut), brei skalle med øra på ti på to og svake mellomhender (belger skal ha kattepoter), kort overarm hvilket gir han gyngehestpositur når han står..........

Terven er like dårlig nesten, og fronten er kanskje nesten værre........

Jaja, hver sin mening, og hver sin smak. Håper du ler godt om jeg en dag stiller belger i kjole (for om jeg noengang skal stille en kommer jeg til å gjøre nettopp dét)

Noen stiller i grilldress og føler seg komfortable med det. Det ler jeg av.

Igjen, hver sin smak

Jepp, og sålenge du ikke handler mine hunder så må du gjerne stille i skjørt eller kjole ................ - jeg synes ikke det tar seg ut litt engang ...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig overlinje, lang, dårlig underlinje (ser feit ut), brei skalle med øra på ti på to og svake mellomhender (belger skal ha kattepoter), kort overarm hvilket gir han gyngehestpositur når han står..........

Terven er like dårlig nesten, og fronten er kanskje nesten værre........

Jepp, og sålenge du ikke handler mine hunder så må du gjerne stille i skjørt eller kjole ................ - jeg synes ikke det tar seg ut litt engang ...........

Takk skal du ha! Da ble det litt lettere å se. Det med å se tjukk ut/underlinje var lett og se ihvertfall. Man lærer stadig! :D

(Puh! Trodde et øyeblikk at det var meg du trodde skulle stille bikkje i kjole.. :icon_redface: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...