Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp. Underbitt. Utstilling.


Jenna
 Share

Recommended Posts

De vokser i rykk og napp, og underkjeven vokser vel raskere enn overkjeven mener jeg å ha lest en plass. Så valpen kan få korrekt bitt som voksen, eller den kan få over eller underbitt, eller feil tannstilling. Om du kjøper inn hund med tanke på utstilling, så er det vel best å velge en som er uten anmerkninger, selv om det er ikke noen garanti for at hunden vil bli 'korrekt' iht. rasestandard når den er utvokst.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis utstilling er veldig vikitg, så hadde jeg ikke kjøpt en hund med underbitt. Men det er jo mange andre ting som er mye viktigere enn utstilling, slik som helse og gemytt. har du ventet lenge på valpen og ønsker valp av den kombinasjonen, så kjør på tenker jeg. kanskje den vokser det av seg, ellers kan dere finne på noe annet å trene slik som lydighet, spor eller agility. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/5/2022 at 10:30 AM, MollyC skrev:

Det er helt umulig å si. Det kommer helt an på hvor tett dette underbittet er. Jeg ville ikke satset på at det ville rette seg, det kan i verste fall bli dårligere.  Hva sier oppdretter? 

 

Oppdretteren sier at valpen kan fortsatt ha underbitt eller så vokser den av seg. Umulig å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...