Rut Skrevet 21. Februar 2022 Rapporter Skrevet 21. Februar 2022 Har dere ormkur liggende hjemme i tilfelle hunden får orm? Gir dere hunden ormkur for forebyggende feks. Hver 3. år? Siter
Tallyho Skrevet 21. Februar 2022 Rapporter Skrevet 21. Februar 2022 Ormekur er vel reseptbelagt, så på voksne dyr så gis det kun om det er mistanke om orm el om en finner orm i avføring (Vet. må kontaktes). Så nei, har ikke liggende noe, og det gis ikke forebyggende. Siter
Rut Skrevet 21. Februar 2022 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Februar 2022 Det er ikke resept i Sverige. Siter
Wilhelmina Skrevet 21. Februar 2022 Rapporter Skrevet 21. Februar 2022 11 minutes ago, Rut said: Det er ikke resept i Sverige. Nei, men det er jo ikke lovlig å innføre varer som det er resept på i Norge, med mindre du faktisk har resept. Siter
yurij Skrevet 21. Februar 2022 Rapporter Skrevet 21. Februar 2022 Jeg reiser mye og bruker mye ormekurer men hadde ikke tjent noe på å handle tablettene i Sverige. Billigere i storpakk hjemme Siter
Rut Skrevet 22. Februar 2022 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Februar 2022 Skal valper ha ormkur da? Siter
Tallyho Skrevet 22. Februar 2022 Rapporter Skrevet 22. Februar 2022 3 timer siden, Rut skrev: Skal valper ha ormkur da? Valpen får ormekur hos oppretter flere ganger før 8 ukers alder. Etter det så er det vel én el to ganger til, sammen med vaksine. Dette er det veterinær som gir. Valpen har gjerne eget 'helsekort/bok' (følger som oftest med når du kjøper valp), der står det oppført navn, rase, id-nummer, hvilke type vaksiner og ormekur den har fått, og når den skal ha neste vaksine. De fleste klinikker, både private og Anicura og Evidensia, har informasjon på nett om når hunden skal ha vaksiner og ormekur. Siter
Rut Skrevet 22. Februar 2022 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Februar 2022 Jeg har tre hunder. Er det da større sjanse på at valpen da smitter de andre hundene i flokken? Hvis valpen har orm. Siter
maysofie Skrevet 23. Februar 2022 Rapporter Skrevet 23. Februar 2022 På 2/22/2022 at 6:10 PM, Rut skrev: Jeg har tre hunder. Er det da større sjanse på at valpen da smitter de andre hundene i flokken? Hvis valpen har orm. Hvis valpen har påvist orm, så kan dette smittes til andre hunder i husholdningen, ja. Siter
Recommended Posts