Jump to content
Hundesonen.no

Størrelse på hundebur

Recommended Posts

Hei, jeg har nettopp kjøpt nytt stoffbur til hunden som jeg tenker vi kan ta med når vi er på kurs eller utstilling, men lurer på om det er for lite/trangt for ham.

Hva er deres mening?

Legger ved et bilde av ham i det.

Buret er som sagt kun tenkt til å brukes når vi er på reise, kurs eller utstilling. Han har mye større bur hjemme hvor han kan stå, sitte og snu seg uten problem.

Dette buret ser litt for lite ut synes jeg, og han skal jo være i det i noen timer hvis man venter på sin tur på utstilling, eller gjennomgår teori på et kurs. Vil jo heller ikke at det skal være ubehagelig for ham å ligge i det over lang tid. Men vil også ikke kjøpe det største buret, om det ikke er nødvendig, da det blir tyngre å bære med seg.

Så hva synes dere? Returnere dette buret og kjøpe en størrelse større, eller går det fint?

Størrelsen på buret er: B 50,5 x D 76 x H 48 cm

Og han er ca. 50+ cm i mankehøyde, og fra nakke til halerot 50+ cm, så han har ikke mulighet til å stå eller sitte i buret.

IMG_4760.jpg

IMG_4761.jpg

Edited by Hannah

Mtp. at kurs og utstilling ofte medfører mange timer venting i bur, og gjerne skal de ha plass vann tilgjengelig også, så vil jeg absolutt si dette er for lite, ja. Å kunne stå oppreist (da med god plass over mankehøyde for hode), strekke seg og snu seg behagelig burde være et minimum. Tøybur er skremmelig lette, endel kommer også med trekk med bærereimer du kan hive over skuldra :)

Edited by maysofie
  • Like 1
1 hour ago, maysofie said:

Mtp. at kurs og utstilling ofte medfører mange timer venting i bur, og gjerne skal de ha plass vann tilgjengelig også, så vil jeg absolutt si dette er for lite, ja. Å kunne stå oppreist (da med god plass over mankehøyde for hode), strekke seg og snu seg behagelig burde være et minimum. Tøybur er skremmelig lette, endel kommer også med trekk med bærereimer du kan hive over skuldra :)

Ok, takk for svar. Da sender vi dette i retur og bestiller noe større :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Takk for gode svar. Jeg skal prøve å bytte for  og kan teste ut ananas   cathrine 
    • Veldig godt å høre dine svar  og jeg krysser fingrene for at du har rett på sp. 2 og 3. og takk for godt råd om å be om å gå rolig ned når hun hopper på benken cathrine 
    • Jeg ville begynt å henge litt på busstopp, rett og slett. Trene kontakt og triks, gjerne på et busstopp der det stopper busser regelmessig, så han blir vant til å være rundt dem. Og så gå over til å ta bussen et stopp om gangen, som det står over. Hvordan er han i bil?  
    • Og hvis du vil ha flere varierende råd... I stedet for å korrigere adferden med å hoppe opp på benker og bord vil jeg forebygge den. Følg med, og kom hunden i forkjøpet med å avbryte adferden. Be hunden legge seg, og belønn det, eller lignende. Bare pass på å ikke belønne at hunden egentlig tenkte å hoppe opp, da risikerer du å få en hund som hopper opp for å få belønning. Hvis hunden først har hoppet opp ville jeg bare dyttet den bestemt ned og ignorert. Bæsjespising er ikke uvanlig, men kan komme av flere årsaker. Det KAN være mangel på næringsstoffer og utilstrekkelig mat, så jeg ville prøvd å bytte fór. Et kjerringråd er å putte ananas eller eggeskall i maten til hunden, da skal avføringen smake verre for hunden (enn bæsj...? :P). Det funket ikke hos oss. Det kan også være bare uvane, og da er det vanskeligere å gjøre noe med, men forebygging ved å rett og slett plukke opp med en gang er etter min erfaring den beste metoden. Siden hun er valp kan det gå over, også hvis dere er nøye med å avbryte det. Det er vanskelig å gjøre noe med det siste problemet, men jeg ville prøvd å gi henne litt mer hjernetrim og tyggebein/leker. Forhåpentligvis går det over når hun vokser seg til.
    • Jeg har kledd en kurv i frysen i en plastpose akkurat nå. Fungerer veldig fint. Planen var egentlig å bruke en passelig pappeske, men glemte meg hele tiden og hev dem.  Nå stapper jeg stort sett i kong, slikkematter og slanger etc da. Så blir bare ett ekstra lag for å unngå gris i bunnen av fryseren eller det som ligger under om noe skulle falle ned. Plasserer stort sett kongene i en slik eggekartong sak da for å holde dem oppreist mens de fryser skikkelig til igjen. 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...