Gå til innhold
Hundesonen.no

7.5 mnd gammel tispe har varm og hoven tiss


Lansti
 Share

Recommended Posts

Jeg har en tispevalp som er 7.5 mnd gammel, og som er min første. De siste dagene har vi lagt merke til at tissen hennes har hovnet opp en del, og hun er veldig varm i området rundt. Jeg har prøvd å Google om det kan være urinveisinfeksjon eller om det kan være løpetid, men jeg synes ikke det virker som hun har det vondt eller noe ubehag, synes ikke hun tisser mindre og oftere, men hun lukter veldig på det etter hun har tisset. Hun slikker seg kanskje litt ekstra nedentil, men ellers virker hun vanlig.

Hun har til vanlig veldig liten matlyst og spiser sjeldent til og med en gang om dagen, men fikk her om dagen i seg en del kattemat. Vet ikke om det kan ha noe å si ift til urinveisinfeksjon, men tanken slo meg.

Dette er som sagt min første hund, og jeg må innrømme jeg er litt stresset for om det er UVI eller om det «kun» er første løpetid ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som løpetid, ja! Jeg kan ikke huske at jeg har merket hevelse på tissen til tispene når de har hatt UVI, men det blir den i løpetiden. Da slikker de seg også mye dersom man er heldig og har en renslig frøken. Endring av adferd er heller ikke unormalt i forbinnelse med løpetiden.

Jeg må innrømme at jeg blir litt sjarmert av kattemat-historien. ❤️  Det er ikke så lett å være ny hundeeier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...