Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikre voksen hund?


laikamor
 Share

Recommended Posts

Jeg har aldri hatt forsikring på hund før, men vurderer det nå. Hun er 1år, men er ikke forsikret. Slik jeg forstår det så vil ikke forsikringen dekke like mye som om hun hadde vært forsikret fra hun var valp. Men er det likevel verdt det? Hva bør jeg evt se etter når jeg skal velge forsikring? 

Ellers blir det jo som tidligere at vi bare tar utgiftene som de kommer. Med tidligere hunder har vi jo hatt mindre utgifter ved å gjøre det slik, selv om Gira var periodevis mye hos veterinær. Har en god buffer allerede, og den spares fremdeles på til uforutsette utgifter. 

Noen formening om hva som er lurest å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Agria er det en del som klausuleres bort dersom hunden ikke er forsikret fra før fylte 4 mnd. I tillegg vil det vel være reservasjon mot enhver sykdom hunden allerede har hatt, samt eventuelle raserelaterte sykdommer. Så det er jo noe du kan se på i vilkårene hos de ulike selskapene.

Jeg ville kanskje vurdert å heller sette opp en egen sparekonto til hunden. Har man økonomi til å bare ta utgiftene som de kommer vil det nesten alltid lønne seg i lengden, i hvert fall hvis man har en relativt frisk rase.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Wilhelmina said:

 

Jeg ville kanskje vurdert å heller sette opp en egen sparekonto til hunden. Har man økonomi til å bare ta utgiftene som de kommer vil det nesten alltid lønne seg i lengden, i hvert fall hvis man har en relativt frisk rase.

Helt sant! Jeg tenker det lønner seg meg egensparing uansett. Jeg gikk nettopp på Agria sine sider for å sjekke. Den månedtlige prisen på medium forsikring for en basenjitispe er 243 kr. Så sjekket jeg mops, og der er prisen 1017 kr for samme forsikring.

12.000 i året, også dekker de ikke raserelaterte lidelser... Hva er logikken bak prisforskjellene da? Hele greia er på grensen til svindel, og dessverre er det de med minst penger på konto som må ha forsikring. Også tjener nok forsikringsselskapene mye på nye hundeeiere som tror det er en selvfølgelighet å ha dyreforsikring.
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar ? Heller nok mest mot å bare ta utgiftene som de kommer. Skjønner at det er greit å ha f.eks ved en ulykke eller akutt sykdom. Er jo svindyrt om man havner på veterinærvakta i helg eller helligdag. Så vi får se, jeg skal vurdere det litt til før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...