Frk.J Skrevet 6. September 2021 Rapporter Skrevet 6. September 2021 Hei! Noen her inne som har etterutdannet seg innen dyreassistert terapi, evt kjenner noen som har det? Har sett på utdanningen til NMBU og dyrebar omsorg(den de samarbeider på) og det er veldig relevant for hvilken retning jeg vil bevege meg karrieremessig, men vil gjerne høre folks erfaringer! Siter
Berit_Narook Skrevet 6. September 2021 Rapporter Skrevet 6. September 2021 Hei Jeg skal gå det nå i høst og gleder meg masse =) De fleste jeg kjenner som har det fra før har tatt det fordi de synes det høres spennende ut, ikke for å bruke det yrkesaktivt. Men jeg kjenner også noen spesialpedagoger som har det og bruker hund i skolen og noen som har det og har synes det var nyttig når de har besøkshund. I Stavanger er det i alle fall en bedrift som driver bare med dette, Dyrebar omsorg. Går sikkert ann å slå av en prat med dem om det er noe du lurer på. Lykke til=) Siter
Lansti Skrevet 6. September 2021 Rapporter Skrevet 6. September 2021 Jeg har gått introduserings kurset, og det er kjempe kjekt å ha! Uavhengig av om man skal gå videre eller ikke, synes jeg det var veldig nyttig og lærerikt. Mitt tips er å ta eksamen uansett, fordi hvis man ikke tar eksamen kan man dessverre ikke ta videre kurs. Jeg tok ikke eksamen og angrer meg ihjel... Men kurset anbefales uansett! Super dyktige og hyggelige "lærere" og. Siter
Frk.J Skrevet 13. September 2021 Forfatter Rapporter Skrevet 13. September 2021 På 9/6/2021 at 11:55 AM, Berit_Narook skrev: Hei Jeg skal gå det nå i høst og gleder meg masse ? De fleste jeg kjenner som har det fra før har tatt det fordi de synes det høres spennende ut, ikke for å bruke det yrkesaktivt. Men jeg kjenner også noen spesialpedagoger som har det og bruker hund i skolen og noen som har det og har synes det var nyttig når de har besøkshund. I Stavanger er det i alle fall en bedrift som driver bare med dette, Dyrebar omsorg. Går sikkert ann å slå av en prat med dem om det er noe du lurer på. Lykke til=) Er dyrebar omsorg i samarbeid med NMBU på Ås jeg har sett på:) Er selv ferdig vernepleier i 2022 og ønsker å drive med dyreassistert terapi med både hund og hest i fremtiden, så det ser jo veldig relevant og spennende ut! Siter
Frk.J Skrevet 13. September 2021 Forfatter Rapporter Skrevet 13. September 2021 På 9/6/2021 at 12:43 PM, Lansti skrev: Jeg har gått introduserings kurset, og det er kjempe kjekt å ha! Uavhengig av om man skal gå videre eller ikke, synes jeg det var veldig nyttig og lærerikt. Mitt tips er å ta eksamen uansett, fordi hvis man ikke tar eksamen kan man dessverre ikke ta videre kurs. Jeg tok ikke eksamen og angrer meg ihjel... Men kurset anbefales uansett! Super dyktige og hyggelige "lærere" og. Men kan man ta eksamen etter introkurs? Så bra at din erfaring er så bra! Og så bra at de som arrangerer er flinke! Siter
Berit_Narook Skrevet 13. September 2021 Rapporter Skrevet 13. September 2021 Ja, det er eksamen på intro kurset. Tror den er valgfri da. Godkjent eller ikke godkjent Siter
Lansti Skrevet 13. September 2021 Rapporter Skrevet 13. September 2021 4 timer siden, Frk.J skrev: Men kan man ta eksamen etter introkurs? Så bra at din erfaring er så bra! Og så bra at de som arrangerer er flinke! Ja, bare en godkjent/ikke godkjent eksamen. Den er valgfri, men man må ta den for å kunne fortsette videre kurs ? Siter
Frk.J Skrevet 13. September 2021 Forfatter Rapporter Skrevet 13. September 2021 10 minutter siden, Lansti skrev: Ja, bare en godkjent/ikke godkjent eksamen. Den er valgfri, men man må ta den for å kunne fortsette videre kurs ? ahaa, skjlnner ! Takk for at du deler dine erfaringer! Siter
Frk.J Skrevet 13. September 2021 Forfatter Rapporter Skrevet 13. September 2021 4 timer siden, Berit_Narook skrev: Ja, det er eksamen på intro kurset. Tror den er valgfri da. Godkjent eller ikke godkjent Da henger jeg med, takk! Siter
Berit_Narook Skrevet 13. September 2021 Rapporter Skrevet 13. September 2021 1 hour ago, Frk.J said: Da henger jeg med, takk! Bare hyggelig ? Lykke til Siter
Frk.J Skrevet 15. September 2021 Forfatter Rapporter Skrevet 15. September 2021 På 9/13/2021 at 2:29 PM, Berit_Narook skrev: Bare hyggelig ? Lykke til Tusen takk! Siter
Poter Skrevet 16. September 2021 Rapporter Skrevet 16. September 2021 Kjenner flere som har tatt den og nå bruker hund i jobben sin. Jeg skal ta kurset kommende vårsemester? Siter
Frk.J Skrevet 20. September 2021 Forfatter Rapporter Skrevet 20. September 2021 På 9/16/2021 at 11:32 AM, Poter skrev: Kjenner flere som har tatt den og nå bruker hund i jobben sin. Jeg skal ta kurset kommende vårsemester? Takk for svar! Har et godt inntrykk av dem, så kanskje det blir det på meg også etterhvert! 1 Siter
Recommended Posts