Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg av hundeskole


Frk.J
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Jeg skal ta instruktørutdanning og står mellom noen hundeskoler: Innlandet hundesenter, Lundquist, Nordby(men han har jeg kontaktet to ganger uten å få svar..) og din hundeskole(Tønsberg, så et par timer unna meg). Noen som har erfaringer med disse skolene som vil dele? Synes innlandet virker veldig bra, men er også den dyreste av dem. Jeg vil lære mest om atferd og problemløsning, da dette er mitt interessefelt:)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlandet er 100% positiv trening, en del preget av Turid Rugaas  (startet av en av hennes elever), men jeg opplever dem som oppdatert og flinke. Har ikke gått instruktørutdanningen, men har inntrykk av at de har mye fokus på språk og adferd.

Lundqvist er en av mine favoritter, til tross for at de faktisk bruker korreksjon (men begrenset og ikke i noen stor grad, de bruker det som grensesetting på viktige hverdagslydighetsøvelser). De har et godt system og mye fokus på språk og adferd som en obligatorisk del av fordypningskurset/instruktørutdanningen. @LØJhar vært instruktør der.

Nordby er vel mer tradisjonell og mindre fokusert på adferd og språk.

Din hundeskole kjenner jeg ikke noe til, men lurer på om de har vært nevnt her før. @maysofiekjenner kanskje til de? Tillegg, her var tråden: https://hundesonen.no/topic/83928-din-hundeskole-vestfoldtelemark/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke videre til Din hundeskole, nei. Annet enn at kursdeltakere og andre instruktører ikke har anbefalt det ovenfor meg og flere bekjente. Både på bakgrunn av kompetanse, undervisningsopplegg og generelt inntrykk. Aldri hatt noe med dem selv å gjøre, dog. 

Jeg har gått Nordbys ettårige løp i 2014(?) og syntes det i grunnen var en ålreit utdanning hva angår å lære seg flere aspekter ved hundetrening. Og joda, en en god del av kurset da iallefall var atferdsanalyse, både grundig og løs tilnærming, samt problemløsning. Har dog ikke undersøkt særlig rundt andre løp, så ingen konkret anbefaling, og aner ikke om de fortsatt har det tilbudet der lengre. 

Endret av maysofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli en god stund siden jeg gikk modulene til Lundqvist, og mye kan ha skjedd siden da. Men som jeg husker det er det vekt på atferd og læringsteori, og en av modulene konsentrerte seg om problemhundløsning. Veldig spennende! Såpass, kanskje, at jeg valgte å gå videre med etologi-studier via nmbu og uio? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@simiraliker godt Turid Rugaas og "på talefot med hunden", så var sånn jeg ble nysgjerrig på innlandet ja! Tviler ikke på at deres utdanning er god, men jeg er bare nysgjerrig på om feks lundquist kan være like god-tross halve prisen! Har jo inntrykk av at den også er ganske omfattende! Hvilken ville du valgt om du skulle valgt? 

@maysofieahh, okey-takk for info! Har dårlig kjennskap til Din Hundeskole fra før, så gidder ikke kjøre to timer hver vei dersom det ikke er minst like bra som de andre! 

@LØJhar bare hørt positivt om dem, så da vil jeg tro opplegget holder seg like bra som da du gikk der! Hvordan opplevde du de som holdt kursene? 

 

Tusen takk for at dere deler deres erfaringer med meg, det setter jeg stor pris på! ❤️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er jevnt over god kvalitet på instruktørene hos Lundqvist ihvertfall, har gått en del kurs der etterhvert. De har som nevnt mye fokus på språk og adferd i kurs og utdanning, men jeg tror likevel jeg ville vurdert Innlandet om jeg skulle hatt hovedfokus på det som instruktør. Lundqvist som hundeskole er veldig hverdagslydighets-orientert. Du kan jo starte det ene stedet og fortsette det andre? Jeg er ihvertfall veldig glad i instruktører som har bakgrunn fra flere steder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...