Haffey Skrevet 2. August 2021 Rapporter Skrevet 2. August 2021 Hei, er det mulig å søke opp en persons navn for å finne ut om han eier hund ? Siter
simira Skrevet 2. August 2021 Rapporter Skrevet 2. August 2021 Nei, det er ikke noe slikt register i Norge. Om man finner en løshund kan man scanne chipen for å se om den er registrert med eier i Dyreidentitet, men privatpersoner har ikke mulighet for å søke i registeret. 1 Siter
maysofie Skrevet 2. August 2021 Rapporter Skrevet 2. August 2021 Om det er en registrert border collie man skal sjekke opp, kan det søkes på navn, postnummer osv. i raseklubben register. Siter
simira Skrevet 3. August 2021 Rapporter Skrevet 3. August 2021 8 hours ago, maysofie said: Om det er en registrert border collie man skal sjekke opp, kan det søkes på navn, postnummer osv. i raseklubben register. Har de lov til det? Da må isåfall hver enkelt gi samtykke til at informasjonen deres kan være offentlig? 1 Siter
SaraSL Skrevet 3. August 2021 Rapporter Skrevet 3. August 2021 16 timer siden, simira skrev: Nei, det er ikke noe slikt register i Norge. Om man finner en løshund kan man scanne chipen for å se om den er registrert med eier i Dyreidentitet, men privatpersoner har ikke mulighet for å søke i registeret. Alle kan vell søke opp i dyreidentitet? Jeg kan hvertfall søke opp mine hunder, og mine venners hunder så lenge man har idnummeret. Siter
simira Skrevet 3. August 2021 Rapporter Skrevet 3. August 2021 1 hour ago, SaraSL said: Alle kan vell søke opp i dyreidentitet? Jeg kan hvertfall søke opp mine hunder, og mine venners hunder så lenge man har idnummeret. Du kan ikke søke på "Hans Olsen" for å se om han har hund, eller hvilke. 1 Siter
maysofie Skrevet 3. August 2021 Rapporter Skrevet 3. August 2021 8 timer siden, simira skrev: Har de lov til det? Da må isåfall hver enkelt gi samtykke til at informasjonen deres kan være offentlig? Du, det veit jeg ikke, det har jeg også reagert på. Programmet er hundgammelt fra tiden før personvern, all informasjon innhentes fra NKK. Men det er iallefall slik systemet virker per i dag, og det passer meg i grunnen godt Siter
Recommended Posts