Jump to content
Hundesonen.no

Hvor lang tid før deres hund ble registrert på dere dyreid/NKK

Recommended Posts

Noen oppdretter ordner dette på dagen de mottar betaling, andre samler opp endringer på alle solgte valper. Noen bruker lengre tid en andre, av og til bruker NKK tid på å godkjenne eierskiftet. Om den ikke er overført på deg etter en måned ville jeg absolutt purret :)

• Thanks 1

Når jeg har solgt valper, foretar jeg gjerne eierskiftet før valpekjøper reiser herfra. Da tar det gjerne en til to uker til de har fått eierbeviset. Enkelte ganger har det tatt litt lengre tid pga postgangen. Har du ikke fått eierbeviset etter 3 - 4 uker ville jeg tatt kontakt med oppdretter.

• Thanks 1
  • 2 months later...

Når man har fått stamtavlen og eierbevis - skal hunden dukke opp under mine hunder på NKK da, eller er det noe man må gjøre selv? Klarer ikke å finne noe sted å legge til hunden liksom? Tar det evt lang tid bare? Har fått han opp i dyreID. Noen som har litt greie på detta og kan opplyse en noob? 😅

5 timer siden, Tinkel skrev:

Når man har fått stamtavlen og eierbevis - skal hunden dukke opp under mine hunder på NKK da, eller er det noe man må gjøre selv? Klarer ikke å finne noe sted å legge til hunden liksom? Tar det evt lang tid bare? Har fått han opp i dyreID. Noen som har litt greie på detta og kan opplyse en noob? 😅

Har du registrert e-post på NKK, og stemmer den overens med den oppdretter har lagt til på deg? :)

Det kan ta en liten stund før de registreres på deg, men bruker kun ta et par dager, etter min erfaring. 

2 hours ago, maysofie said:

Har du registrert e-post på NKK, og stemmer den overens med den oppdretter har lagt til på deg? :)

Det kan ta en liten stund før de registreres på deg, men bruker kun ta et par dager, etter min erfaring. 

Jeg er usikker på om oppdretter har registrert noe som helst annet enn navnet mitt, mistenker at hun har sendt det inn på papir. Ga henne all info og medlemsnummeret mitt, men mistenker at det blei noe rør med all infoen. Må kanskje bare ta motet til meg og ringe medlemsservice til uka hvis det ikke ordner seg da.

Tinkel   Du skriver jo at du har fått stamtavlen og eierbevis og at den er inne på DyreID, da har jo oppdretter registrert de opplysninger som skal til. Da er det bare å høre med NKK hvorfor den ikke er dukket opp på Min Side på Dogweb.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Enig med @O1234, hunder skal være til glede, og etter 5 år så vet du jo "hvem" hunden er. Er jo ikke gøy for noen parter når hverdagen blir slik.  Hvor lett hun er å få omplassert er en annen sak. Har kommet over flere fuglehunder som ser ut til å være avlet for hardt, som har akkurat samme oppførsel som din. Ikke at det er noen trøst da. Du kan jo høre med lokal fuglehund/rasehund gruppe (eller de som driver med kjøring/løp) om det er noen som vil ha henne på prøve. Kan jo være at en el annen får til en slik hund.
    • Vi blir hadde blitt med om vi bodde nærmere😅 
    • Jeg er ingen ekspert men jeg tenker at hvis hunden ikke gir deg noe glede så er det bare å omplassere. Det kan godt hende noen andre vil finne glede i hunden 🙂 
    • Hei, jeg har hatt en fuglehund som jeg fikk når hun var 1 år. Hun er nå 6. Jeg merket tidlig att hun ikke var min type hund, men jeg tenkte att det er en bra utfordring for meg som vil kunne og lære  mye om hund.  Nå når årene har gått, og jeg har fått flere hunder og virkelig sett hvor godt man kan matche med en hund så innser jeg mer og mer hvor lite jeg trives med denne hunden. Hun mangler også mange egenskaper jeg ønsker. Jeg kan ikke gå feks prøver med henne pga hun er vanskelig å dressere. Pga hennes første år hvor hun fikk fri flyt osv så er mye ødelagt. Hun er en veldig ekstrem type fuglehund, den typen man ikke bør gjøre så mye feil med. Pga hennes høye jaktlyst får man ikke trent henne skikkelig slik som jeg selv ønsker ( jeg vil trene mest mulig belønnings basert, men det går ikke) . Hun er en grense tester, hun har mye mer lyd i seg enn jeg ønsker og hun har ett høyt stress nivå ute. Ikke type som andre hunder , men i forventing til å ville finne fugl.  Jeg liker å ha med meg hundene overalt. Og er mye ute i fjellet, men å feks ha med henne på fisketur er ett mareritt. Hun rister og piper konstant av lyst. Jeg har prøvd å trent dette vekk, men har gitt opp. Hun gjør meg irritrert, frustrert og trist. Jeg kan få perioder hvor jeg gråter av frustrasjon pga henne.  Utenom er hun jo verdens snilleste, og vi har også bra greier vi gjør sammen som snørekjøring, løping og hun er ok på jakt.   Jeg tenker og vurderer om jeg burde omplassere henne? Hun trives veldig godt med meg det vet jeg... og hun er en krevede hund som MÅ ha masse fysisk aktivitet. Så ikke en hund for hvem som helst... Men så er hun 6 år.  Hun kan jo leve i 4 år, eller 8. Hvem vet? Trenger råd!! Hva tenker folk?? Føler jo att det er slemt og egoistisk å bare gi henne til noen andre... men så lever jeg for å trene og holde på m disse hundene, og får ingeting igjen utenom frustrasjon av denne hunden så og si.
    • Det er jo vanlig at valper får diare, men hvor ofte er vanlig/uvanlig. Jeg har en Golden/Toller valp på 6 mnd som ofte har diare, og han får det som regel uten grunn. Prøver å unngå at han spiser på ting ute, får lite utenom sitt vanlige for. Han får diare så  og si ukentlig og det varer alt fra 1-4 dager vil jeg si. Er det normalt så ofte? Formen hans virker ikke påvirket av dette. Han drikker godt med vann og er like hyper som alltid.    
  • Nylig opprettede emner

• Create New...