Gå til innhold
Hundesonen.no

Betaler tusenvis av kroner for huskattunger


QUEST
 Share

Recommended Posts

11 hours ago, Stjerneskinn said:

Tragisk at kattungene (og kattene) fra omplasseringsstedene ikke går først, mye billigere også (betaler vel ca 1k for ferdig kastrert katt/kattunge)...

Mener jeg leste et sted at omplasseringsstedene også har fått mye henvendelser den siste tiden, uten at jeg husker hvor. Men nå er vel de litt strengere på hvem som får kjøpe katter kanskje? Foreslo forsåvidt FOD til ei i nabolaget som ønsket kattunge, men de ville ha kattunge NÅ og FOD sine prosesser tok "så lang tid"... Så det er mulig det er grunnen til at folk velger Finn og betaler flere tusen?

Vi adopterte to katter på 6mnd fra FOD i høst, ferdig kastrert og chippet, betalte 1500 pr katt. Hentet de vel hjem ca tre uker etter vi kontaktet FOD, synes ikke det var så gale jeg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bie skrev:

Mener jeg leste et sted at omplasseringsstedene også har fått mye henvendelser den siste tiden, uten at jeg husker hvor. Men nå er vel de litt strengere på hvem som får kjøpe katter kanskje? Foreslo forsåvidt FOD til ei i nabolaget som ønsket kattunge, men de ville ha kattunge NÅ og FOD sine prosesser tok "så lang tid"... Så det er mulig det er grunnen til at folk velger Finn og betaler flere tusen?

Vi adopterte to katter på 6mnd fra FOD i høst, ferdig kastrert og chippet, betalte 1500 pr katt. Hentet de vel hjem ca tre uker etter vi kontaktet FOD, synes ikke det var så gale jeg. 

TRE UKERS ventetid!! Er du på styr! Hvis noen kom på i går  at de bare må ha kattunge/valp vil de ha den senest i dag!  Jeg tenker at akkurat her ligger nøkkelen til ‘suksessen’ blant smuglerhunder/ hvalpe/kattungefabrikker.  Skal de vente i tre uker kan de ha ombestemt seg flere ganger allerede eller funnet noe helt annet de bare MÅ ha...

I ‘gamle dager’ kontaktet man oppdrettere og satte seg på liste eventuelt var heldig HVIS oppdretter tilfeldigvis hadde ledig leveringsklarhvalp/kattunge for øyeblikket. I de fleste tilfeller måtte man påregne minimum måneders ventetid, kanskje mer. Dette luket nok ut endel av de useriøse som kjøpte hund/katt etter innfallsmetoden, uten tanke på at dette var et levende dyr som hadde en forventet levetid på 12-15 år. 
 

Seriøse oppdretter har ikke hyller fulle av hvalper og kattunger i diverse farger til enhver tid, klare til å bli hentet av hvemsomhelst som er villige til å betale. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...