Gå til innhold
Hundesonen.no

Arrangere valpesosialisering - kom med innspill!


Miloficent
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg skal hjelpe til med valpesosialisering en gang i uken i forbindelse med et valpekurs. Valpekursene går mandag og tirsdag, så skal jeg supplere med valpesosialisering sånn utenom kursdagene. 

Hvilke dager og tidspunkt syns dere er best? Har tenkt på torsdager. Jeg drar på rallytrening kl 18:00, så tenkte muligens 16:30. Men folk har jo jobb og den slags, så usikker på hva som blir best. Hvilken lengde bør det være? Tenker for helt små valper så holder det jo fort med 20-30 minutter - alt ettersom alder og den slags. 

Hva tenker dere en slik valpesosialisering bør «inneholde»? Skal de være løse med en gang? Litt i bånd? Slippe ut to og to hunder sammen der de matcher energi & størrelsesmessig? Stedet jeg tenker er i skog. 

Har tenkt ut en ca. plan, men vil gjerne brainstorme litt med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi gikk på treff ble valpene delt opp i grupper ut i fra personlighet, for å være sikker på at ingen ble bøllet med etc. Det var en veldig fin løsning synes jeg, ettersom det fort ble litt mye for min med veldig mange samlet på ett sted, og hun var heller ikke så veldig glad i å leke. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se an hva de vil, og har behov for? De to/tre kan ta en tur i bånd rundt bygningen/parken/området, mens de to-tre andre kan leke litt her? Jeg ville lagt inn litt innkallingstrening fra lek, lære eierene å vente til hundene er klare til å gå fra de andre og så rope på dem. Det er typisk ting det ikke er så lett å få trent på alene, båndtrening og passering kan de trene overalt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...