Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vi bruker de. Det er jo relativt dyrt per kg, men jeg synes det er praktisk og jeg fullfórer ikke med vom og hundemat. Var det noe spesielt ved de du lurte på? 

Skrevet (endret)
Akkurat nå, Vilje skrev:

Vi bruker de. Det er jo relativt dyrt per kg, men jeg synes det er praktisk og jeg fullfórer ikke med vom og hundemat. Var det noe spesielt ved de du lurte på? 

Jeg regnet på det og prisen er lik pølser. Ca 40-45 kr kg hvis du finner det billig. 

Lurer på om jeg skal prøve neste gang jeg kjøper. Bruker boller nå, men ser at det går mye nå som katta også vil ha og jeg har trappet opp mengden. 

Endret av mushi
Skrevet
Akkurat nå, mushi skrev:

Jeg regnet på det og prisen er lik pølser. Ca 40-45 kr kg hvis du finner det billig. 

Lurer på om jeg skal prøve neste gang jeg kjøper. Bruker boller nå, men ser at det går mye nå som katta også vil ha og jeg har trappet opp mengden. 

Å ja, jeg har ikke regnet på det jeg. :ahappy: Har også bare kjøpt i hundeparken i Drammen, så aner ikke prisnivået der. Bruker så mye penger på hund at jeg trekker kortet og lukker øynene litt. Jeg bruker det bare til den voksne, valpen får boller foreløpig. Og Vilje får bare en til kvelden ca. annenhver dag, så vi har en stund. Jeg liker at boksen går inn i fryseskuffen vår sånn som den er! Jeg har brukt MUSH en del også, og der er boksen for høy, så jeg må pakke om i plastposer, og det er litt styr. Og så liker jeg at det er norskprodusert. :)

Skrevet

Vi bruker boller nå. De får tørrfor og to boller til hvert måltid. 
Kunne tenkt meg å foret litt mer med vom, men det må være enkelt. 

Pølser synes jeg bare blir klin, men ser at det kanskje kan fungere med easy pack. Da kan de få en halv til hvert måltid + noen kuler tørrfor. 

Lurte egentlig bare på hva folk synes om easy pack, om det oppleves greit å håndtere og bruke. Regner med at de tiner ganske fort, kan jo ta opp 2-3 stykker av gangen så har en til noen måltider. Synes at når bollene er tint så holder de formen og blir ikke like mye klin som pølser. Hadde vært enkelt med pølser om våre kunne spist en pølse hver dag, men de skal ha 300-350gram pr i dag (halvparten til hvert måltid). Gir jeg på øyemål blir det for mye, derfor boller er så lettvindt. 

Vi kjøper store poser boller (2,5kg) til hyggelig pris og tror det blir nesten samme pris, 9kg easy pack 450kr og 10kg boller til 500kr. 
Tror bare jeg får prøve når vi er tomme for boller. 

Skrevet (endret)
50 minutter siden, MonicaT skrev:

Vi bruker boller nå. De får tørrfor og to boller til hvert måltid. 
Kunne tenkt meg å foret litt mer med vom, men det må være enkelt. 

Pølser synes jeg bare blir klin, men ser at det kanskje kan fungere med easy pack. Da kan de få en halv til hvert måltid + noen kuler tørrfor. 

Lurte egentlig bare på hva folk synes om easy pack, om det oppleves greit å håndtere og bruke. Regner med at de tiner ganske fort, kan jo ta opp 2-3 stykker av gangen så har en til noen måltider. Synes at når bollene er tint så holder de formen og blir ikke like mye klin som pølser. Hadde vært enkelt med pølser om våre kunne spist en pølse hver dag, men de skal ha 300-350gram pr i dag (halvparten til hvert måltid). Gir jeg på øyemål blir det for mye, derfor boller er så lettvindt. 

Vi kjøper store poser boller (2,5kg) til hyggelig pris og tror det blir nesten samme pris, 9kg easy pack 450kr og 10kg boller til 500kr. 
Tror bare jeg får prøve når vi er tomme for boller. 

Hvorf år du så mange boller så billig? V&H?

Redigert: Vent nå litt - jeg betaler 600 for 10 kg boller. Ikke så ille det egentlig.

Endret av mushi
Skrevet
5 timer siden, mushi skrev:

Hvorf år du så mange boller så billig? V&H?

Redigert: Vent nå litt - jeg betaler 600 for 10 kg boller. Ikke så ille det egentlig.

Fikk en hyggelig pris gjennom dyrebutikken, men ser at du betaler nesten det samme så :)

Men tenker at easy pack kanskje er hakket enklere. Får vel bare prøve en eske og se. 

Skrevet

Bruker easy pack, betaler 499,- pr eske på 9 kg. Syns prisen er litt stiv, men tilleggsforer med tørrfor og liker veldig godt at jeg slipper å kline med oppskjæring og søl :P 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
    • Det kommer an på hunden, treningen og målet.Jeg vil alltid belønne innkalling og innkallingstrening med noe av de beste godbitene hunden kan få, fordi det er den absolutt viktigste treningen. Men belønning er ikke bare godbiter. Belønning er alt hunden vil ha. For noen hunder er det kos, mange liker leker, men godbiter er ofte den beste måten å belønne presist på. I valpe- og unghundtiden ville jeg alltid hatt en godbitpose tilgjengelig på meg, og gjerne en draleke/tauleke. De fleste som driver aktivt med hund bruker godbitposer som er enkle å åpen og lukke, og som flyttes over i lommen på det man har på deg. De første par årene er det mye godbiter "hele tiden", fordi hunden skal lære så mye nytt. Hva slags godbiter kommer an på hvor matfokusert hunden er og hva den liker. Her må du prøve deg fram litt. Til enkle hverdagsøvelser som "sitt", "gi labb" osv. kan du godt bruke tørrfõr fra dagens matrasjon hvis hunden er matglad. Godbiter fra butikk eller dyrebutikk er som oftest helt ok, men å skjære opp rent kjøtt fra påleggsskiver eller ost for eksempel er gjerne billigere. Rester av pannekaker, fiskepudding, pølser osv. er fint. Skinkeost på tube er en annen variant. Variasjon er også generelt fint. Ferske godbiter er ofte mer populært og sterkere enn tørre godbiter.  Når valpen/hunden har lært en øvelse kan man fase ut belønningen, men det kan være lurt å belønne innimellom og forsterke øvelsene over tid. Om belønningene plutselig forsvinner kan hunden miste motivasjonen for det, om den ikke finner belønning i øvelsen i seg selv. Jeg belønnet fortsatt mine hunder på 13 og 17 for innkalling (alltid), og innimellom for kontakt, lydighetsøvelser osv., men ikke hver gang slik jeg ville gjort med en valp eller unghund for eksempel.
    • Hei!  Sikkert dumt spørsmål, men jeg er likevel usikker. Det står at man skal bruke godbiter og belønne alt i starten, det er jeg helt med på, men hva slags godbiter belønner man med? Tenker på helseaspektet, dette kommer jo i tillegg til for. Hva slags godbiter bruker man til valp, og har man alle lommer fulle til en hver tid, belønner man hele tiden i lang periode? Når faser man ut? Hva slags godbit bruker man? 😊
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...