Gå til innhold
Hundesonen.no

Råd om godbiter til hund


Tormi
 Share

Recommended Posts

Her tørkes rått kjøtt av alle slag (moskusandebryst var en skikkelig slager!) og lever. Skjæres i strimler og tørkes i dehydrator. Kan lett klippes til ønskede biter når det er tørt. Holder seg i romtemperatur "evig". Tørket, rå lever blir helt hard og litt sprø, så den er veldig lett å knekke opp i små biter ved behov, og hygienisk å ha i lomma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2018 at 8:20 PM, Kennel XO skrev:

Jeg lager godbiter selv. Da har jeg kontroll på hva hunden får i seg og hundene liker de bedre enn alt jeg kjøper

Godbit oppskrift

 

Jeg bruker 800 g kjøttdeig av kylling/kalkun (rema 1000 sin) men kan også bruke svin/ storfe/ vilt kjøttdeig, men godbitene blir litt finere med kyllingkjøttdeig

1-2 spiseskjeer blodpulver (kan kuttes ut eller erstattes med feks leverpostei, storfe lever eller noe annet smakfullt)

1 – 2 egg

3-5 toppede spiseskjeer potetmel

1 dl vann

Blander vann, egg, potetmel og blodpulver i en mixer eller foodprossessor, har i kjøttet til slutt når vesken er godt blandet

 

Har det hele i en ildfast form og setter den i mikrobølgeovnen på maks varme i 8 minutter, åpner så døren og slipper ut varmluft og setter på 8 minutter til. Snur «kjøttkaken» i formen og setter den i mikroen i 8 minutter til. Så er det bare å avkjøle og dele i passende biter.

 

Takk for tips! Har en liten valp som ikke er så veldig interessert i godbiter. Lagde denne nå i kveld, står å kjøler seg ned på benken. Håper de faller i smak hos henne:-) hun fulgte iallefall svært godt med når jeg laget det ??

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 16.2.2018 at 1:12 PM, Kennel XO said:

Ellers så kan jeg anbefale disse også. De kommer i vakumpakkede åpne/lukke bokser. Tror det er 45 små bokser i 9,45 kg. Hundene digger dem og de er sunne

https://www.voffen.no/products/alpha-spirit-multiprotein-945kg

Og disse:
https://www.voffen.no/products/meattreat-boffel-200g

De godbitene som er i 9,45kg pakke, er det forskjellige godbiter/smak i boksene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...