Gå til innhold
Hundesonen.no

Gir du hunden kosttilskudd?


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, Debbie said:

Hvor finner dere billige ben til dette?

Jeg bruker å tigge til jegere på høsten og det har vist seg å være lett å få tak i bein. Et år la jeg ut spørsmål på ei jegerside på facebook og fikk 13 søppelsekker med bein. Ellers så er mitt tips å spar på bein fra egen matlaging også de som har vært stekt og kokt. Det er prosessen med å koke det i 24 timer som gjør at man får ut gluckosamin. Har man lite kan man spe på kraftben fra frysedisken på store coop mega butikker feks. Få også venner og familie til å spare på bein fra egen husholdning. Da får en kjapt mer enn nok bein

Endret av Kennel XO
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg bruker også ben-kraft og jeg gir det både til valper, unghunder og eldre hunder. Jeg bruker alt av rå ben, men i hovedsak fra vilt da det er det jeg har mest tilgang på. Men har brukt kylling og s

Jeg gir kraft til hundene istedenfor å bruke masse penger på glucosamin og alt det der, et naturlig produkt som har MYE bedre effekt.  De får også omega 3 i maten.  Men kraften! Den er **** meg h

Koker kraft på kyllingskrog. Kjøper billige øko skrog fra Holte gård.

Posted Images

3 hours ago, Debbie said:

Hvor finner dere billige ben til dette?

Kjøper hos en lokal "slaktebutikk", de tar inn øko skrog fra holte gård for meg, ellers selger de kraftbein fra storfe temmelig billig. 
Har også økologiske bønder som selger kraftbein når de slakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/14/2018 at 6:06 PM, Kennel XO said:

Jeg bruker også ben-kraft og jeg gir det både til valper, unghunder og eldre hunder. Jeg bruker alt av rå ben, men i hovedsak fra vilt da det er det jeg har mest tilgang på. Men har brukt kylling og storfe også. Planen er også å bruke kaninben når vi slakter. Jeg bruker i tilegg til vann, 1 ss eplesider eddik i vannet under koking. Dette fordi eplesider eddiken hjelper til med å trekke ut gluckosaminen ut av bena. Da blir kraften like tykk som gele når den er avkjølt. Denne geleen fyser jeg ned i beger og de får en stor spise skje hver dag. Jeg koker i 15 liters kasserolle og lage mye når jeg først lager. Dette gjør jeg 4-5 ganger i året og da holder jeg både mine hunder og noen valpekjøperes hunder med bone broth hver dag hele året. Super mat til hunder :)

 

Og nå kom jeg på en ting å spørre om- skal det være lokk på når man koker?
Ovnen min slår seg av etter noen timer, så natten igjennom får jeg ikke kokt- men det blir så lenge det blir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2018 at 8:44 PM, Pringlen skrev:

Nei. Nå inneholder tørrfôret grønnleppemusling, krill og lakseolje, men gir ikke noe utenom. Dogoen fikk glucosamin for albuen sin, som var stappfull av forkalkninger. Så ut til at det hadde god effekt på henne.

Hvilket for? ?

Jeg gir ingen kosttilskudd til mine! Eldstemann blir 8 år nå i april og har hudproblemer og har hatt noe problemer med strekk i muskler og låsninger. Jeg prøvde en periode forskjellige kosttilskudd pga hudproblemene og har til og med prøvd homeopatmedisin, men ingenting ser ut til å fungere det spøtt! Så da sitter vi her da ? Men jeg har lyst til å gi kosttilskudd... om jeg finner noe jeg har troa på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Shlush skrev:

Hvilket for? ?

Jeg gir ingen kosttilskudd til mine! Eldstemann blir 8 år nå i april og har hudproblemer og har hatt noe problemer med strekk i muskler og låsninger. Jeg prøvde en periode forskjellige kosttilskudd pga hudproblemene og har til og med prøvd homeopatmedisin, men ingenting ser ut til å fungere det spøtt! Så da sitter vi her da ? Men jeg har lyst til å gi kosttilskudd... om jeg finner noe jeg har troa på!

Superior-serien fra fish4dogs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...