Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

Superlim er en bra ting. Satser på at brillene holder til neste lønning. Nova var ikke mye verdt i går, det øyeblikket hun greiddde å knekke de eneste brillene jeg har igjen pt. Hun tok seg inn igjen etterpå ved å jobbe fokusert med apporten. 

Forøvrig smuglet jeg begge hundene opp i sengen i natt, siden gubben var borte. Veldig koselig, og Nova tar jobben som mors vokter alvorlig...  :P

Jeg våknet kl 06 av at hun sa fra til den som beveget seg i etasjen under, om at hun såvisst hadde fått med seg at "noen var i huset". Så ikke noe tull!
Eldste pode som dro på jobb... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Fy søren som Jade røyter for tida. 

Takk gud for robotstøvsuger. Hvis ikke hadde de to krabbende tvillingjentene mine begynt å likne på hunder de også :P

Får man ikke kjøpt babyklær som er laget som en mopp?

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og lurer intens på hvor lysta til å gjøre noe er. Den kommer alltid ca kl 23 på kvelden.. Det er ****** upraktis :lol:  

Startet dagen i dag med å vekke barn og mann, få dem ut av senga, få barnet i klær og presentabel på håret. Så fikk Bonden melding av avløser om at hun hadde 6 okser løpende på forbrettet - men siden han var på vei ut døra så sa jeg at jeg skulle fikse. Oksene er snille de, men er litt pes å få dem på plass igjen når man er alene - så jeg gikk opp og stod i veien så de ikke løp forbi der de skulle. Snille velloppdragne ungjyplinger *fnis* De er i grunnen ganske søte. Brukte kanskje 3 min på å få dem inn der de skulle når vi var to. :ahappy: 

Siden jeg først var ute så ble det foring av kaniner og sjekke nytt kull. Spent på hvordan det går med dem, der var det 9 levende, men en som ikke var navlet av, så knep av navnlestrengen, så får vi se om det går bra. Knep der den var tørr da, men regner med ungen får en heftig navlebrokk. Hvis det ikke blir infeksjon da. Blir spennende å se. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

At eremitter definerer reklame på en annen måte enn oss andre, er ikke så viktig :P 

:lol: Hørtes ut som en dårlig idé å kjøre skypemøte på kafé :lol: 

Det var veldig lite folk her i morges, men det fyltes opp fort. Noen mannfolk fyller jo et helt rom med den største selvfølgelighet. Han glemte bare å regne med vinterferie og barnevognmafiaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Malinka skrev:

Men heller ha reklame for diverse single damer fra forskjellige land?  Ville heller hatt reklame for ski, tror jeg :lol: 

 

Jeg vil helst ikke ha noe av delene :P 
Men det skal være sagt at jeg har adblock på PC, men reklame dukker opp på mobilen. 

 

Sjef har fått turen sin. Jeg har tydeligvis ikke gått fort nok i dag heller, for han lå støtt og stadig en kroppslengde foran meg. Men nå er han så vant med det at han skynder seg å hoppe bakover når han oppdager det og går ved siden av igjen. Så glad, og dunker hodet inn i siden på meg for å få kos. :P Og så går det et par minutter, så ligger han foran igjen. 
 

Det ble jaggu en episode 3 i serien "Katrine kjefter på folk som ikke skulle vært bak rattet" i dag.. :argue:
Går forbi kjøpesenteret her, og der er det ei som skal rygge ut. Jeg stopper, men går videre når det ser ut som at hun har sett meg. Når jeg da er bak så fortsetter hun å rygge, og plutselig kjenner jeg at hu treffer armen. :| Hun rygget ikke fort heldigvis, så jeg fikk tid til å smelle hånda i bakluka på bilen. 
Så lukker hun opp vinduet og sier unnskyld. Altså... Hadde det hjulpet å si unnskyld om du rygga på en unge? Hadde det hjulpet å si unnskyld hvis du rygget fortere og skadet noen? Eller hvis du hadde rygget ut på andre sida her, og traff bikkja? Tror du det hadde hjulpet å si UNNSKYLD? Skaff deg briller, eller sett fra deg bilen! 
"Jammen jeg sa jo unnskyld..." 

Heldigvis er det statistisk sett et år eller så til neste gang jeg får behov for å kjefte. Egentlig er jeg bare letta nå over at Sjef ikke gikk på den siden, og at det ikke var unger der. :no: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg liker coop! Har ikke fått kuponger i appen denne mnd, så spurte på fb hvorfor. Fikk et langt svar om referansegruppe og greier, som er helt i orden. Men siden jeg var oppmerksom og savnet dem, så sender de meg gavekort som kompensasjon  :D  DET er service!

 

  • Like 3
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

 

Weeeee!!! Spennende :D 

 

3 timer siden, *Kat84* skrev:

Spennende! Satser på det blir en liten beardis på deg :heart:

 

:ahappy: Det er jo andre ting enn tidspunkt som er viktigst når man skal skaffe seg en valp man skal ha i 14 år, men enkel hoderegning sier altså at hvis det blir valper her så er de leveringsklare temmelig nøyaktig den dagen jeg går ut i lærerferie. 

Men nå må jeg la dette hvile, først til det eventuelt påvises valper, og deretter til jeg får vite om en av dem får komme til Norge. 

Hjemme igjen. Den vindusspyleren som ikke funka viste seg å være en ledning som lå i klem. Siden resten av det som skulle gjøres var gratis så kostet verkstedoppholdet omtrent ittnå pæng. Bra at biloverraskelser kan gå den veien også en gang i blant.

Endret av Symra&Pippin
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Det var veldig lite folk her i morges, men det fyltes opp fort. Noen mannfolk fyller jo et helt rom med den største selvfølgelighet. Han glemte bare å regne med vinterferie og barnevognmafiaen.

Mannfolk er litt som enkelte hunder: de skjønner ikke hvor stor plass de tar :aww: ... eller noe sånt :aww: 

Har jeg vært hos optiker og bestilt nye briller. Jeg har egentlig mislikt brillene jeg har nå omtrent siden jeg kjøpte dem - de var liksom de minst stygge brillene de hadde der jeg kjøpte dem :aww: Nå blir det litt mer diskréte briller - og et par lesebriller :o. Jaja, man får vel bare innse at man har kommet i DEN alderen :aww: 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo sett meg om etter ny jobb i det siste, og fikk nettopp nyss i at det er innført nye regler fra 1.januar 2018. De går ut på at hvis jeg forlater kommunen, så mister jeg all ansiennitet?! Hva f... kommunen jeg bor og jobber i er ikke så stor, og med hele 2 sykehjem blir det nok ikke ny jobb på meg på en stund. Med mindre jeg får meg jobb i nabokommunen. Den er stor og har mange flere muligheter. Men hva søren er vitsen med det når nabokommunen er dårligere betalt OG jeg mister ansienniteten min i tillegg. Kommunen jeg bor i er en vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kaisen skrev:

Jeg har jo sett meg om etter ny jobb i det siste, og fikk nettopp nyss i at det er innført nye regler fra 1.januar 2018. De går ut på at hvis jeg forlater kommunen, så mister jeg all ansiennitet?! Hva f... kommunen jeg bor og jobber i er ikke så stor, og med hele 2 sykehjem blir det nok ikke ny jobb på meg på en stund. Med mindre jeg får meg jobb i nabokommunen. Den er stor og har mange flere muligheter. Men hva søren er vitsen med det når nabokommunen er dårligere betalt OG jeg mister ansienniteten min i tillegg. Kommunen jeg bor i er en vits.

Sjekka fagforeninga di? Det der hørtes litt snodig ut. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka m gubben på tlf nettopp. Igår hadde han og poden kjørt seg bort i death valley... :blink: og telefondekning forsvant og gps-dekning forsvant. De hadde kjørt på lykke og fromme og ikke følt seg høye i hatten akkurat. Heldigvis havna de tilbake i sivilisasjonen ved flaks. Og er i god  behold. 

Death valley liksom:shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Raksha skrev:

Haha! Jeg liker coop! Har ikke fått kuponger i appen denne mnd, så spurte på fb hvorfor. Fikk et langt svar om referansegruppe og greier, som er helt i orden. Men siden jeg var oppmerksom og savnet dem, så sender de meg gavekort som kompensasjon  :D  DET er service!

 

Det der skjedde med meg tre måneder på rad. Første gang, helt greit. Andre gang, litt irritert, men ok. Tredje gang måtte jeg forfatte mailen tre ganger for at den skulle være som bittelitt sivilisert:aww:
Og en helt hundrelapp pr gavekort, weee:nesevis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Sjekka fagforeninga di? Det der hørtes litt snodig ut. 

Ja, eller ikke jeg, men ei som nettopp har begynt hos oss som kom fra en annen kommune. Hun hadde full ansiennitet, men mista alt når hun begynte hos oss... fagforbundet sa at den eneste måten hun kunne få tilbake lønna si på, var å søke ny jobb og forhandle om lønna..noe som så og si er umulig uansett...:aww: dette er noe jeg har hørt direkte fra personen + noen andre, men jeg finner ingen informasjon om denne nye reglen noe sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Kaisen skrev:

Ja, eller ikke jeg, men ei som nettopp har begynt hos oss som kom fra en annen kommune. Hun hadde full ansiennitet, men mista alt når hun begynte hos oss... fagforbundet sa at den eneste måten hun kunne få tilbake lønna si på, var å søke ny jobb og forhandle om lønna..noe som så og si er umulig uansett...:aww: dette er noe jeg har hørt direkte fra personen + noen andre, men jeg finner ingen informasjon om denne nye reglen noe sted...

Det høres ut som en regel som er utarbeidet i fylla. :blink:  Og det er vel ikke akkurat distriktsvennlig politikk heller. :o 


Akkurat nå skulle jeg gjerne hatt et vidundermiddel som åpner bihulene. Peppermynte, tigerbalsam, og spise kalde ting er testet mange ganger allerede i dag, og jeg er lei. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Det høres ut som en regel som er utarbeidet i fylla. :blink:  Og det er vel ikke akkurat distriktsvennlig politikk heller. :o 

 

Vet du, hele kommunen er bare dritt:lol: får mail på mail om at kommunen har såå dårlig råd, så vi må spare. Får ikke leie inn folk (selv når det gjelder sikkerheten), stillinger skal fryses, noen må ned i stilling, og de som har vært vikarer i 4 år får beskjed om at de ikke får fortsette i kommunen mer fordi de kan kreve stilling etter 4 år. Så alle vikarer byttes ut etter 4 år. Og så dette med ansienniteten da, for å prøve å holde på de som vurderer å slutte. Barnehageplasser reduseres og prisene øker. Men en kirke til 83 mill, det kan de jo bruke penger på. Siden den lille kommunen bare har 5 kirker fra før liksom:aww: drit i de eldre og barna liksom..

Jeg har ikke full ansiennitet, men en liten del i meg sier at jeg bør komme meg bort, før jeg taper enda mer.. gleden av å være kommune-arbeider:whistle:

Endret av Kaisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Akkurat nå skulle jeg gjerne hatt et vidundermiddel som åpner bihulene. Peppermynte, tigerbalsam, og spise kalde ting er testet mange ganger allerede i dag, og jeg er lei. :aww: 

Nesespray... 

Har vi vært på sparktur igjen, og vi (les: jeg) tryna skikkelig helt i starten av turen... Det er skikkelig idiotisk å slippe styret på sparken 10 meter etter rivstarten til Willy :aww: Når man da mister balansen, så er det ikke helt enkelt å få tatt seg inn igjen faktisk. Jeg bare nevner det :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Kaisen skrev:

Vet du, hele kommunen er bare dritt:lol: får mail på mail om at kommunen har såå dårlig råd, så vi må spare. Får ikke leie inn folk (selv når det gjelder sikkerheten), stillinger skal fryses, noen må ned i stilling, og de som har vært vikarer i 4 år får beskjed om at de ikke får fortsette i kommunen mer fordi de kan kreve stilling etter 4 år. Så alle vikarer byttes ut etter 4 år. Og så dette med ansienniteten da, for å prøve å holde på de som vurderer å slutte. Barnehageplasser reduseres og prisene øker. Men en kirke til 83 mill, det kan de jo bruke penger på. Siden den lille kommunen bare har 5 kirker fra før liksom:aww: drit i de eldre og barna liksom..

Jeg har ikke full ansiennitet, men en liten del i meg sier at jeg bør komme meg bort, før jeg taper enda mer.. gleden av å være kommune-arbeider:whistle:

Det der høres jo helt vilt ut :o Det er nok en god ide å komme seg videre. Tape gjør du jo uansett ut fra hvordan det høres ut. :hmm: 

Akkurat nå, Siri skrev:

Nesespray... 

Jeg synes ikke det er særlig effektivt heller. Peppermynten pleier å virke bedre :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg synes ikke det er særlig effektivt heller. Peppermynten pleier å virke bedre :P 

Du må spraye den INN i nesa da vettu :P Evt prøv den med eukalyptus - den river skikkelig :aww: Det burde stå advarsel på den om at folk med hjerteproblemer IKKE bør teste den ut... 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sjokolade har blitt å dyrt så virket det som at det var skikkelig rea når det var 3 plater til 79 kr på Obs idag. Så da sitter jeg her og gumler melkesjokolade med kokos, vanvittig god! Den Sukkerstoppen som jeg prøver hver uke går skikkelig bra skjønner dere :sleep:

Når det blir varmere i været og mindre snø ute blir jeg sikkert mer motivert... Jeg er egentlig dritglad i vinteren, men den her føles som om har vært i en evighet.

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene fikk mat 2 timer senere enn de pleier i dag. Prøver å endre toalett vanene til puddelen :aww: han har det med å nekte å gå på do i 12 tiden (har går på do i 8 tiden om kvelden), men må fryktelig på do i 3 tiden. Så håper dette vil funke, for jeg har veldig lyst å sove :aww:

Satt på Mamma Mia filmen, fant frem trimmebord, sakser, børster og barbermaskin. Nå har jeg gjort det jeg kan for at Melvin skal se nogenlunne ut. Tror ikke jeg klarer å gjøre noe bedre arbeid med pelsen per i dag, men det utgangspunktet jeg har (at jeg ikke kan det) :P

 

Har så sinnsykt vondt i kjeven for tiden. Har slitt med den i alle år, men nå har jeg hatt konstante smerter i 3-4 uker. Burde ringt legen, men hater å høre at de ikke kan finne noe galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutes ago, Ganzie said:

Det der skjedde med meg tre måneder på rad. Første gang, helt greit. Andre gang, litt irritert, men ok. Tredje gang måtte jeg forfatte mailen tre ganger for at den skulle være som bittelitt sivilisert:aww:
Og en helt hundrelapp pr gavekort, weee:nesevis:

Da er det ikke så greit lenger nei. Han jeg prata med sa at det kan skje en gang pr år. Men en hundrelapp er vel uansett mer enn man får i rabatt på de kupongene somregel? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

Du må spraye den INN i nesa da vettu :P Evt prøv den med eukalyptus - den river skikkelig :aww: Det burde stå advarsel på den om at folk med hjerteproblemer IKKE bør teste den ut... 

Åh, er det der den skal? Trodde det var PÅ jeg! :lol:

Har ikke testet eukalyptusvarianten. Men det kan fort bli kjøpt hvis det ikke bedrer seg til i morgen. Takk! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...