Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

Skrevet

Stemmer også på mynte! :) Ligner litt på den farga vi har på ene veggen på badet, og jeg syns det ble skikkelig "freskt" og fint. Lyste det opp veldig, uten at det var bare kjedelig hvitt. :ahappy: 

Akkurat nå så har jeg runda av noen smågreier på jobb, og tenker jeg tar helg. Da var denne uka snart gått også! Syns februar går mye fortere enn januar gjorde. Så langt i alle fall, og selv om jeg egentlig syns tiden kan gå enda litt fortere. :P 

• Like 1
Skrevet
2 hours ago, Artemis said:

Akkurat nå ser jeg på kunstløp fra OL. Noe av det jeg liker med OL er at jeg får mulighet til å se idretter som det vanligvis ikke vises noe særlig av på TV.

Enig! Som tidligere kunstløper så er det ekstremt irriterende at det aldri vises store mesterskap på de større kanalene. Men alle små fotballkamper fra bøgda i England, DET må man jo ha :sleep:

1 hour ago, Annik said:

Jeg har noen timer igjen på å bestemme meg... Vi skal male et bittelite bad, og det står mellom disse to fargene. Innspill? :D

62B99CFA-A193-4F29-BAEC-FB37645CD64A.jpeg

EA71BE89-1F14-4E4E-B573-86C99CAAE121.jpeg

Mynte! Liker at den er litt varmere :) 

Sitter og venter på åpningsseremonien til OL nå, med rundstykker, kaffe og appelsinjuice. Var jo der på en konsert i November, så må skryte litt av det og :P 

• Like 2
Skrevet

I natt våkna jeg, kastet et blikk på klokka og gikk på badet. Dusjet og hentet rene klær. Så kastet jeg et blikk på klokka igjen for å se hvordan jeg lå an i løypa. Den var halv fire! :lol:

Deilig å krype tilbake i senga igjen, men litt rart å ligge der med vått hår.

• Like 4
Skrevet

Gikk ikke tur eller noe med kreka i går siden jeg skulle teste om de tålte en rolig dag (de har fått litt vel mye aktivitet i det siste). I dag dro jeg hjem fra jobb halv tolv fordi jeg er sjuk. Tester to dager da! Kanskje hele helga om de er heldige! :lol:

Guest *Kat84*
Skrevet

Jeg stemmer for mynte @Annik :) 

Nå er det bare en time til jeg skal være på jobb. Håper denne dagen blir like aktiv og går like fort unna som i går. Jeg regner egentlig med det. Sjokolade pleier som oftest å forsvinne før man i det hele tatt får tenkt tanken på å finne mer :aww: 

Sjef har fått en kjapp runde. Heldigvis var det ingen som så oss i dag. Det pøsregner og blåser, så han gikk rundt og så ut som han hadde fått juling. Når jeg kommer hjem er det heldigvis mørkt, så da synes ikke det ikke da heller at han synes fryktelig synd på seg selv :P 

Skrevet

@Annik; hvilke farger har du på resten av gulv og interiør? Hvis du feks har lun farge på gulvet, ville jef ha valgt den blå.. har du kald, så mynte.. interiøret har også mye å si.. samme om det er gråtone i fargene eller ikke.. det ser på bokstaven bakerst på fargekoden mener jeg.. 

Skrevet

Stemmer også for mynte :)

For en stund siden så oppdaget jeg en dyreklinikk som jeg syns hørtes veldig bra ut. De er den første klinikken i norge som er sertifisert i low stress handling blant annet. Og jeg har tidvis vært litt misfornøyd med vår faste veterinær siden hun er veldig brå, og bli irritert når bikkja er redd og skjelver.. i dag så jeg at de hadde gratis tansjekk til og med neste fredag, så nå har jeg bestilt time til det.:ahappy:

• Like 1
Skrevet
Just now, Kaisen said:

Stemmer også for mynte :)

For en stund siden så oppdaget jeg en dyreklinikk som jeg syns hørtes veldig bra ut. De er den første klinikken i norge som er sertifisert i low stress handling blant annet. Og jeg har tidvis vært litt misfornøyd med vår faste veterinær siden hun er veldig brå, og bli irritert når bikkja er redd og skjelver.. i dag så jeg at de hadde gratis tansjekk til og med neste fredag, så nå har jeg bestilt time til det.:ahappy:

Hvilken klinikk er det?

Skrevet
1 time siden, Annik skrev:

Dere er teite. Kan dere ikke bare være enig om en farge? :aww:

knæsjfarger tror jeg er rimelig uaktuelt. Sparer det til lekerommet :lol: 

Vinterlys. Nå har den mange stemmers overvekt. Løp og kjøp.

Red: nei, det har den visst ikke. Men kjøp den likevel?

Skrevet
31 minutter siden, Krutsi skrev:

@Annik; hvilke farger har du på resten av gulv og interiør? Hvis du feks har lun farge på gulvet, ville jef ha valgt den blå.. har du kald, så mynte.. interiøret har også mye å si.. samme om det er gråtone i fargene eller ikke.. det ser på bokstaven bakerst på fargekoden mener jeg.. 

Gulvet er en ekkel grønn farge, men kommer til å bli dekt av et tykt teppe(ikke varmekabler der). Så kommer til å kjøpe teppe etter farge på veggen :lol: 

Alt annet er hvitt, helt hvitt :P

Edit; riktig angående bokstaver, forresten :) det var så mye enklere tidligere da jeg jobbet med maling. Jeg måtte bare komme med forslag, så kunne andre ta den vanskelige delen med å bestemme :lol:

Skrevet
Akkurat nå, Annik skrev:

Gulvet er en ekkel grønn farge, men kommer til å bli dekt av et tykt teppe(ikke varmekabler der). Så kommer til å kjøpe teppe etter farge på veggen :lol: 

Alt annet er hvitt, helt hvitt :P

Edit; riktig angående bokstaver, forresten :) det var så mye enklere tidligere da jeg jobbet med maling. Jeg måtte bare komme med forslag, så kunne andre ta den vanskelige delen med å bestemme :lol:

Hvorfor maler du ikke bare gulvet? 
Blir ikke så verst det altså :) 

Likte Vinterlys. 
Får assosiasjoner til tannlege av den andre :lol:

Skrevet
Just now, Kaisen said:

De heter Gode venner dyreklinikk :)

Takk!

Har det kommet en oppdatering akkurat nå eller er det bare min telefon som surrer? Får ikke likt innlegg og utformingen er litt annerledes.

Skrevet
Akkurat nå, Lunatic skrev:

Takk!

Har det kommet en oppdatering akkurat nå eller er det bare min telefon som surrer? Får ikke likt innlegg og utformingen er litt annerledes.

Er nok forumet som er oppgradert. Men jammen er likerknappen borte :|

Skrevet
Just now, Midas said:

Forumet ble oppdatert og ser annerledes og likerknappen er borte? :blink: 

Oi, det la jeg ikke merke til engang :lol:  At knappen er borte altså, så oppdateringen. 

Tror ikke det er noe negativt om den forsvinner. 

Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Oi, det la jeg ikke merke til engang :lol:  At knappen er borte altså, så oppdateringen. 

Tror ikke det er noe negativt om den forsvinner. 

Jo, den må vi ha. Den tilsvarer det å smile eller nikke. Blir liksom litt dødt uten. :aww:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...