Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Just now, Symra&Pippin said:

Jo, den må vi ha. Den tilsvarer det å smile eller nikke. Blir liksom litt dødt uten. :aww:

Når folk legger så vanvittig mye i et liker-klikk som det blir gjort innimellom, så syns jeg ikke det gjør noe at den er borte. Eneste er at jeg håper folk kommenterer bilder mer om likerknappen er borte. Mye artigere med kommentarer på bilder enn bare liker. Selv om jeg synder der selv :lol: 

• Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Når folk legger så vanvittig mye i et liker-klikk som det blir gjort innimellom, så syns jeg ikke det gjør noe at den er borte.

Det tenkte jeg og.. og kanskje det er en grunn til at den er borte, mtp på alle diskusjonene om å like bilder av diverse diverse...

Skrevet
Akkurat nå, Kaisen skrev:

Det tenkte jeg og.. og kanskje det er en grunn til at den er borte, mtp på alle diskusjonene om å like bilder av diverse diverse...

Skal forumet styres av slikt tøys, da? Enig med @Pippin&Symra der.

Skrevet
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jo, den må vi ha. Den tilsvarer det å smile eller nikke. Blir liksom litt dødt uten. :aww:

Akkurat nå, Raksha skrev:

Når folk legger så vanvittig mye i et liker-klikk som det blir gjort innimellom, så syns jeg ikke det gjør noe at den er borte. Eneste er at jeg håper folk kommenterer bilder mer om likerknappen er borte. Mye artigere med kommentarer på bilder enn bare liker. Selv om jeg synder der selv :lol: 

Akkurat nå, QUEST skrev:

Oj..forumet ser jo helt nytt ut..og liker knappen er borte..håper den kommer tilbake :) 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Det ble da litt amputert uten den knappen. Likte ikke.  Er også enig med @Pippin&Symra

Skrevet
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Noen tiltak må de jo gjøre når ståa er som den er.. jeg var flittig bruker av liker-knappen selv, og likte den godt, men hvis det faktisk funker bedre uten, så syns jeg det er like greit:)

Skrevet

Jeg har også brukt liker knappen mer enn jeg har kommentert, men vi får prøve en stund uten da. Det var litt mer uvant at det var blitt så lite farger her :)  Men gidder jeg å lete litt så finner jeg nok en løsning på det også :lol: 

Skrevet

Noen tiltak må de jo gjøre når ståa er som den er.. jeg var flittig bruker av liker-knappen selv, og likte den godt, men hvis det faktisk funker bedre uten, så syns jeg det er like greit:)

Jeg irriterer meg allerede over at den er borte :lol:

Skrevet (endret)

Likerknappen brukes som sagt på samme måte som et nikk eller et smil i virkelighetens verden. Hvis man ikke fikk lov til å nikke og smile, så er det ikke sikkert at man gadd å kommentere ting folk gjorde eller sa i stedet, i virkelighetens verden. :aww:

Endret av Symra&Pippin
Skrevet

Kanskje vi skal ta diskusjonen om likerknappen i tilbakemeldingsforum? Er enklere for moddiser og sånt å se hva som menes da :)

Skrevet
7 minutter siden, Raksha skrev:

Oi, det la jeg ikke merke til engang :lol:  At knappen er borte altså, så oppdateringen. 

Tror ikke det er noe negativt om den forsvinner. 

Jeg liker likerknappen jeg :ahappy:

Skrevet
28 minutter siden, Shokata skrev:

Hvorfor maler du ikke bare gulvet? 
Blir ikke så verst det altså :) 

Likte Vinterlys. 
Får assosiasjoner til tannlege av den andre :lol:

Oj, det har jeg faktisk inne tenkt på engang... hvorfor har jeg ikke tenkt på det?! :lol:

jeg tenkte på gulvbelegg, men det går ikke fordi sluken er støpt fast. Så vi må hakke opp gulvet uansett hva vi legger på. Men maling skal jo likevel fungere helt fint! Takk!!! :lol:

Skrevet
Just now, Pringlen said:

Jeg irriterer meg allerede over at den er borte :lol:

Samme :sleep: er ikke så aktiv, og orker ikke skrive mye her inne lenger, men jeg liker å "weigh in" ved hjelp av liker-knappen til tider. 

Skrevet

Jeg har enda ikke klart å få med meg bikkja ut for å gjøre nr 2!! Hun nekter å gå ut fordi det regner, og løper under sengen når jeg kommer med halsbånd:lol: det var så vidt jeg fikk henne med meg ut for å tisse i morges også.. jaja, hun får holde seg til hun ikke klarer mer da. Jeg er ikke lei meg for at jeg slipper å gå ut i dette været liksom

Skrevet

Høhh... Er Liker-knappen vekk? :o 
Jeg skjønte ikke hvorfor "siter"-knappen var borte før jeg innså at jeg var utlogga :P 
Jeg fant denne i ei gruppe, og den er så morsom at tårene triller (hver gang :P )

HVORDAN GI MEDISIN TIL HUND:

Pakk pilla inn i noe spiselig.
La hunden sluke det hele.

HVORDAN GI MEDISIN TIL KATT :

Løft opp katten og hold den rolig i armkroken slik du ville holdt en baby. Plasser høyre pekefinger og tommel på hver side av kattens munn og press varsomt, men bestemt på kinnene mens du holder pillen i høyre hånd. Når katten åpner munnen, dytt pillen inn i munnen på den. La katten få lukke munnen og svelge.

Plukk pillen opp fra gulvet og hent katten fram fra bak sofaen. Løft katten opp igjen og gjenta prosessen. Hent katten fra soverommet, og kast den klisne pillen.

Ta en ny pille fra esken, hold katten i venstre armkrok mens du holder bakpotene godt fast med venstre hånd. Tving opp gapet på den og dytt pillen langt bak i munnen med høyre pekefinger. Vær stille mens du teller til ti.

Plukk pillen opp av akvariet og hent katten ned fra toppen av garderobeskapet. Rop på samboeren. Sitt på knærne på gulvet og klem katten godt fast mellom lårene mens du holder både forben og bakben godt fast. Ignorer knurringen fra katten. Få samboeren til å holde kattens hode godt fast mens hun presser et flatt trestykke (linjal e.l.) inn i munnen. Slipp pillen ned langs trestykket og rist kraftig på hodet til katten for å få pillen til å gli ned.

Hent katten ned fra gardinstanga og ta en ny pille fra esken. Skriv opp på huskelisten at du må kjøpe ny linjal og at du må reparere gardinene. Samle forsiktig sammen bitene fra de knuste vasene og legg dem til side for liming senere.

Pakk katten inn i et stort badehåndkle og få samboeren til å ligge oppå katten slik at bare hodet stikker ut. Stikk pillen inn i enden på et sugerør, tving opp kattekjeften med en blyant og blås pillen ut av sugerøret.

Sjekk bruksanvisningen på esken og forsikre deg om at pillen ikke er skadelig for mennesker, åpne en øl og drikk den for å få vekk smaken. Sett plaster på armen til samboeren og fjern blodet fra teppet med kaldt vann og såpe.

Hent katten fra garasjen til naboen. Få tak i en ny pille. Åpne en øl til. Sett katten inn i et skap og klem skapdøren mot kattens nakke slik at bare hodet stikker ut. Tving opp kjeften med en dessertskje. Skyt pillen inn med en sprettert.

Hent skrutrekkeren fra garasjen og monter skapdøren på hengslene igjen. Drikk ølet. Hent deg en whisky. Ta en støyt. Legg kompress på kinnet og sjekk vaksinasjonskortet ditt for siste stivkrampesprøyte. Hell på litt av whiskyen på kompressen som desinfeksjonsmiddel. Ta en støyt til. Kast den fillete T-skjorten og hent en ny fra klesskapet.

Ring brannvesenet for å få hentet pus ned fra treet på den andre siden av veien. Husk å beklage overfor naboen som kjørte inn i gjerdet for å unngå å kjøre ned katten.

Ta den siste pillen fra esken. Surr forbena og bakbena til den lille jævelen sammen med ståltråd og bruk tampen til å binde katten fast til et bordben. Finn fram et sett kraftige, forede arbeidshansker fra hageskuret. Dytt pillen inn først, etterfulgt av et stykke indrefilet. Vær bestemt. Hold hodet loddrett og hell en liter vann ned i kattehalsen for å skylle ned pillen.

Drikk opp resten av whiskyen. Få samboeren til å kjøre deg til legevakten. Sitt stille mens legen syr sårene på fingre og armer. Fjern restene av pillen fra høyre øye. Ring møbelforhandleren på vei hjem for å bestille et nytt bord.

Ring dyrebeskyttelsen for å få dem til å hente kattemonsteret fra "Elm Street".
Ring en dyrebutikk for å høre om de har hamstere.

• Haha 1
Skrevet
Akkurat nå, Annik skrev:

Oj, det har jeg faktisk inne tenkt på engang... hvorfor har jeg ikke tenkt på det?! :lol:

jeg tenkte på gulvbelegg, men det går ikke fordi sluken er støpt fast. Så vi må hakke opp gulvet uansett hva vi legger på. Men maling skal jo likevel fungere helt fint! Takk!!! :lol:

Vi har malt våtromsplater og belegg :)
Første gang malte vi veggene beige og gulvet i en lys brun farge, og i fjor gikk vi over med en gråhvit  en, som ca hele huset (både innvendig og utvendig :D ) er malt i. Lakka skapdørene også (de var hvite)

_1599693667.jpg

Skrevet
23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Liker. 

21 minutter siden, Raksha skrev:

Liker. 

:shifty:

Skrevet
Akkurat nå, Shokata skrev:

Vi har malt våtromsplater og belegg :)
Første gang malte vi veggene beige og gulvet i en lys brun farge, og i fjor gikk vi over med en gråhvit  en, som ca hele huset (både innvendig og utvendig :D ) er malt i. Lakka skapdørene også (de var hvite)

Hvordan funker det å male belegg? Vi har et stygt, blått belegg på badet her og vi skal selge etter hvert. Tenker at det ser litt mer innbydende ut i en penere farge. Hva gjorde du med dusjkabinett og sånt? For det har vi også. Må man ta det bort, eller kan man male rundt? Vil jo nesten tro at om noen skal pusse opp, så legger de sikker fliser over driten likevel...?

Skrevet (endret)
2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Men du greide da å uttrykke deg før FB og liker-knapper kom også - det er jeg helt sikker :D 

2 timer siden, Raksha skrev:

Og nå skulle jeg trykke "liker" på den, men det gikk jo ikke :lol: 

Lurer på om jeg må måke takene her snart... det betyr at jeg må klatre opp, for noen kjøpte sånn snøfjerner for tak rett foran nesa mi da jeg stod inne på Monter i dag :aww: Mon tro om jeg kan klatre opp via den digre snøhaugen der --> og så opp på taket? 

Endret av Siri
Skrevet
1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Likerknappen brukes som sagt på samme måte som et nikk eller et smil i virkelighetens verden. Hvis man ikke fikk lov til å nikke og smile, så er det ikke sikkert at man gadd å kommentere ting folk gjorde eller sa i stedet, i virkelighetens verden. :aww:

Håper dette ikke er et disiplinærtiltak, det er for dumt.

Enig!

Det blir også veldig fylt opp av mange siteringsinnlegg å scrolle over dersom alle skal skrive "enig" til alt :P

Skrevet
Akkurat nå, Siri skrev:

Lurer på om jeg må måke takene her snart... det betyr at jeg må klatre opp, for noen kjøpte sånn snøfjerner for tak rett foran nesa mi da jeg stod inne på Monter i dag :aww: Mon tro om jeg kan klatre opp vi den digre snøhaugen der --> og så opp på taket? 

Og da er hele søre Hedmark sitt lager tomt??

Skrevet
24 minutter siden, Raksha skrev:

Når folk legger så vanvittig mye i et liker-klikk som det blir gjort innimellom, så syns jeg ikke det gjør noe at den er borte. :lol: 

At noen legger veldig mye i liker-klikk bør jo være den enkeltes problem, ikke resten av forumet. Er det ikke litt drastisk med kollektiv avstraffelse? 

At noen få skal få legge føringer for hvordan forumet skal være basert på noen utrivelige tråder synes jeg er skikkelig urettferdig faktisk. 

Ja, jeg liker liker-knappen.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
    • Jeg skjønner ikke at en oppdretter skal se det som noe negativt at dere har en trygg, voksen hund fra før. Ja, det er noen som har fordommer, men hvis hunden faktisk ikke har noe problemer med utagering eller aggresjon hverken mot folk eller andre hunder, eller ressursforsvar eller andre ting, så vil de fleste seriøse oppdrettere se det som positivt. "Dominant" er et ord som trigger veldig mange diskusjoner i hundemiljøer. En dominant hund lager ikke bråk, den kan "ta kontroll", men en dominant hund er som oftest en trygg hund som kan ha god innvirkning på de rundt seg. Hvis hunden din er den som kan finne på å gå mellom do hunder som bråker kan det godt være hun er dominant. Dominans i denne sammenhengen betyr ikke å undertrykke og bølle med, den typen adferd er det vanligvis utrygge hunder som har. Det er en stor misforståelse at dominant adferd hos hund er en dårlig ting og et tegn på "dårlig oppdragelse" eller at den prøver å ta over styringen i husholdningen. Det er ikke så mye å forklare, hvis du sier til oppdretter at dere har en stor voksen, trygg hund fra før så bør det bare være positivt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...