Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden, Snoffe skrev:

Endelig er luggen blitt så lang at det er greit med strikk i :D

Men ser at jeg bør kjøpe tynnere strikk :lol:

Jeg har god erfaring med hestestrikkene fra Biltema. Billige og bare å kaste etter bruk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Felix har "tur-uke" igjen da samboer ikke er hjemme når vi går ut og da får jeg han med meg med nød og neppe. Jeg er så spent på om han går tilbake til sitt normale jeg når det blir mildere i været, eller om han rett og slett er blitt gammel og lei av livet? Det er så rart også for han virker i helt fin form og både løper og trekker når han er med på tur, men det virker som at dørstokkmila har blitt veldig lang.

Hva om han ikke våkner til liv med mildværet, men bare vil leve livet sitt på sofaen? Jeg synes dette er så vanskelig og jeg kjenner at det ikke føles helt greit om det går den veien. Jeg ser at øynene hans er blitt gråere, kan det være dårlig syn som gjør at han ikke trives så godt ute lenger? Så mange spørsmål rundt dette og så mye usikkerhet, jeg liker det ikke! :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Siri said:

Og nok en gang leser jeg for fort - eller for slurvete... og lurte på hva tourettes var for en rett :lol: 

:lol: 

14 hours ago, Siri said:

Om vi ser stort på det :D 

Og det gjør vi jo :aww: 

14 hours ago, Siri said:

Visste jeg vel at kom til å skje :P 

Like greit, magen har kranglet i hele natt. Tror det er første gangen i år, er ikke så galt det da :yawn: 

14 hours ago, Poter said:

Så lenge hun ikke kommer ut av veggen, tror jeg du trygt kan konkludere med at hun ikke er en stranger thing :lol: Jeg tenkte mer på filmen Trolljegerne hvor man var trygge på innsiden av høyspenten :lol:

:lol: Jeg har ikke sett noen av delene, så jeg måtte spørre datterbarnet og venninna om hvorfor høyspent ble nevnt i forbindelse med Monster :P De forslo Stranger Things, så de har vel ikke sett Trolljegerne de heller :teehe: 

11 hours ago, ElinJ said:

Tror det er ca 6 år siden sist jeg skrev i akkurat nå.

og så sitter jeg her og kjenner på at det er utrolig leit å ha en gammel hund som jeg bare må innse at begynner å bli ganske dårlig ?

:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Jeg har god erfaring med hestestrikkene fra Biltema. Billige og bare å kaste etter bruk :)

Takk for tips!

De jeg har er hestestrikk fra høøks, men de er jo store :P kjøpte de egentlig til meg selv da, så for min del gjør det ikke så mye :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!
De jeg har er hestestrikk fra høøks, men de er jo store [emoji14] kjøpte de egentlig til meg selv da, så for min del gjør det ikke så mye [emoji14]
 
Biltema sine er flate og myke. Synes de var kjekke å bruke :)

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tonje said:

Jeg ser at øynene hans er blitt gråere, kan det være dårlig syn som gjør at han ikke trives så godt ute lenger? Så mange spørsmål rundt dette og så mye usikkerhet, jeg liker det ikke! :no:

Ja, og det kan enkelt sjekkes ved å øyelyse. Ikke at det er noe å gjøre med det, men da vet man i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

:lol: 

:aww: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Og det gjør vi jo :aww: 

Alltid :aww: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Like greit, magen har kranglet i hele natt. Tror det er første gangen i år, er ikke så galt det da :yawn: 

Æsj... får håpe den slutter med sånt!

Litt småtrøtt i dag - har sovet dårlig de siste nettene, men vet ikke hvorfor. Kanskje det har vært litt for varmt på soverommet? Også gleder jeg meg til helg - og håper det blir kjempefint vær, for da må jeg ut og ta bilder av all den fine snøen :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Shokata skrev:

Det håper jeg du slipper, for da hullet i potta på Volvoen jeg hadde før gikk fra hull til HULL (det rusta i en skjøt, mener det var midtdelen mot fremre del) trodde jeg ikke at jeg skulle kommet meg hjem. 
Da snakker vi traktor, for bilen gikk som en snegle og bråka som et jagerfly. 
Mannen fikk fiksa den, sånn midlertidig, og så ble den pappspiker da den skulle på kontroll :P 
Det finnes ymse greier (eksospottebandasje etc) man kan tette hull med. Litt mer knot hvis festene har knekt. 

Midlertidig fiksing er alt jeg håper på. Jeg trenger sannsynligvis denne bilen bare noen dager til, men du verden så tungvint å kjøpe ny bil når man ikke har noe å farte rundt i. :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix har "tur-uke" igjen da samboer ikke er hjemme når vi går ut og da får jeg han med meg med nød og neppe. Jeg er så spent på om han går tilbake til sitt normale jeg når det blir mildere i været, eller om han rett og slett er blitt gammel og lei av livet? Det er så rart også for han virker i helt fin form og både løper og trekker når han er med på tur, men det virker som at dørstokkmila har blitt veldig lang.
Hva om han ikke våkner til liv med mildværet, men bare vil leve livet sitt på sofaen? Jeg synes dette er så vanskelig og jeg kjenner at det ikke føles helt greit om det går den veien. Jeg ser at øynene hans er blitt gråere, kan det være dårlig syn som gjør at han ikke trives så godt ute lenger? Så mange spørsmål rundt dette og så mye usikkerhet, jeg liker det ikke! :no:
Hunden min fikk katarakt og øya ble helt grå! Litt dårlig bilde, men du ser at øynene er uklare. Flere typer sykdommer kan opereres! Jeg valgte å heller la hunden slippe pga mye annet. Anbefales å sjekke det opp! :)
Gud, jeg savner den hunden! [emoji173]️f42594c9e2ec6a631e7375fe234b07bf.jpg

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Siri said:

Alltid :aww: 

:aww: 

Just now, Siri said:

Æsj... får håpe den slutter med sånt!

Slutter gjør det nok ikke, men om det ikke skjer mer enn hver 3.dje uke eller så, så er jo det en klar forbedring *krysser fingrene* 

Just now, Snoffe said:

Får stikke innom neste gang jeg skal forbi :)

@Belgerpia bruker strikker fra panduro på Malin. Jeg tror kanskje de blir litt for store og tykke for tynn minipuddel-pannlugg da. Jeg har igjen lilla fra den gangen Leah hadde lang pels og vi bestilte fra den siden alle reklamerer for på Livet med  puddel, de er passe små og tynne :) 

Bruke om igjen kan du bare glemme, så kjøp strikker du har råd til å klippe i stykker. De er ikke spesielt brukbare til annengangs eller tredjegangsbruk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Raksha skrev:

Gråpusen til svigers har skjønt katteluka, og funnet kattematen vår, så jeg bar han inn til dem. Men han var visst ikke ferdig å spise for fem min etterpå så var han tilbake i matskåla vår :lol:  Og så tusla han opp på loftet. Jaja, vi har visst fire katter nå da? :lol:

 

Katter som har funnet et sted med mat er umulige å bli kvitt. Lurer på hvor mange ganger det plutselig sto en fremmed katt innenfor vinduet der matskåla til mine katter sto. Det mest ekstreme var likevel en gang moren min sto og renset sild på kjøkkenet og det kom en katt opp en stige og inn badevinduet i andre etasje! :lol:

 

3 timer siden, Krutsi skrev:

Nei :P 

og er man usikker, får man tak i kvalifisert hjelp :) 

 

3 timer siden, *Kat84* skrev:

:hug: 

Får da håpe at det bare er Elkjøp sin måte å gjøre det på. Jeg skjønner ikke hvorfor de skal tulle med slike helt elementære ting. Det er jo ikke mye sikkert å ha sammenkoplete kabler i stedet for ferdig gjort fra fabrikk. I hvert fall ikke om folk skal begynne å eksperimentere selv, eller ikke gjør skikkelig arbeid. 

 

Helt enig. Å koble sammen ledninger selv bak en komfyr som skal stå med kontakten i døgnet rundt høres helt uforsvarlig ut! :shocked:

Jeg har hatt magesjau i hele natt og føler meg fullstendig utlada. Er hjemme fra jobb i dag også, men skal lure meg avsted til verksted med bilen. Det føles veldig feil, men jeg hadde seriøst ikke klart en hektisk arbeidsdag i dag! Magen er roligere nå, men jeg håper kundedoen er lett tilgjengelig på verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2ne skrev:

:aww: 

Slutter gjør det nok ikke, men om det ikke skjer mer enn hver 3.dje uke eller så, så er jo det en klar forbedring *krysser fingrene* 

@Belgerpia bruker strikker fra panduro på Malin. Jeg tror kanskje de blir litt for store og tykke for tynn minipuddel-pannlugg da. Jeg har igjen lilla fra den gangen Leah hadde lang pels og vi bestilte fra den siden alle reklamerer for på Livet med  puddel, de er passe små og tynne :) 

Bruke om igjen kan du bare glemme, så kjøp strikker du har råd til å klippe i stykker. De er ikke spesielt brukbare til annengangs eller tredjegangsbruk :) 

Takk for tips :) Skal sjekke ut det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Forsøker å selge truger - helt nye, ikke dyre, men helt ok.
La de ut på finn.no - fikk en henvendelse - "Jeg vil gjerne ha de, men synes ikke du burde ta betalt for så billige brukte truger, bestemmer du deg for å gi de bort kan jeg hente de i kveld"
Ehh... kørka eller?
Jeg kaster de heller på dynga før jeg gir de bort for å si det sånn. Ikke spesielt miljøvennlig - I know - but don't care - frekke folk får ikke ting av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, JeanetteH skrev:

Noen andre som har fått PM til søndagen på Leto og den er uten ringoppsett? Bare sjekke at det ikke er mitt program som trøbler da jeg bare får forsiden. 

Ser det er flere som ikke har fått ringoppsett med PM... på FB :) 

46 minutter siden, 2ne skrev:

Slutter gjør det nok ikke, men om det ikke skjer mer enn hver 3.dje uke eller så, så er jo det en klar forbedring *krysser fingrene* 

*Krysser fingre i kor*

46 minutter siden, 2ne skrev:

Bruke om igjen kan du bare glemme, så kjøp strikker du har råd til å klippe i stykker. De er ikke spesielt brukbare til annengangs eller tredjegangsbruk :) 

Jeg bruker hestestrikk fra Biltema på mine... Fungerer kjempefint i tjukt briardhår :ahappy: (bare for å joine strikk-diskusjonen altså :aww:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Forsøker å selge truger - helt nye, ikke dyre, men helt ok.
La de ut på finn.no - fikk en henvendelse - "Jeg vil gjerne ha de, men synes ikke du burde ta betalt for så billige brukte truger, bestemmer du deg for å gi de bort kan jeg hente de i kveld"
Ehh... kørka eller?
Jeg kaster de heller på dynga før jeg gir de bort for å si det sånn. Ikke spesielt miljøvennlig - I know - but don't care - frekke folk får ikke ting av meg.

Altså..du burde vel helst betalt bensinpenger til den som gjør deg tjenesten å komme å hente dem gratis..:P * frekkheten lenge leve*

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Forsøker å selge truger - helt nye, ikke dyre, men helt ok.
La de ut på finn.no - fikk en henvendelse - "Jeg vil gjerne ha de, men synes ikke du burde ta betalt for så billige brukte truger, bestemmer du deg for å gi de bort kan jeg hente de i kveld"
Ehh... kørka eller?
Jeg kaster de heller på dynga før jeg gir de bort for å si det sånn. Ikke spesielt miljøvennlig - I know - but don't care - frekke folk får ikke ting av meg.

:lol: Det er pga slike folk jeg ikke gidder å legge ut ting for salg på finn :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Just now, QUEST said:

Altså..du burde vel helst betalt bensinpenger til den som gjør deg tjenesten å komme å hente dem gratis..:P * frekkheten lenge leve*

Ja, antagelig..... folk ass....

Just now, Siri said:

:lol: Det er pga slike folk jeg ikke gidder å legge ut ting for salg på finn :lol: 

Har aldri opplevd det før altså - ikke sånn - jeg blir helt matt...
Men jeg blir vel ratt sittende med trugene - de blir kasta til våren i så fall, jeg har ikke noe bod. Men truging var ikke noe gøy - så jeg kommer ikke til å bruke de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Belgerpia skrev:

Har aldri opplevd det før altså - ikke sånn - jeg blir helt matt...
Men jeg blir vel ratt sittende med trugene - de blir kasta til våren i så fall, jeg har ikke noe bod. Men truging var ikke noe gøy - så jeg kommer ikke til å bruke de heller.

De få gangene jeg har hatt annonse på finn, så har jeg alltid, uten unntak, fått rare henvendelser. Som han ene som ringte da jeg skulle selge Hi-Ace'n min, som nærmest skjelte meg ut fordi jeg bodde på Østlandet og solgte bil som garantert hadde både rust og andre skjulte feil (fyren var nordfra) - og ble sur da jeg måtte si at jeg allerede hadde kjøper på den :lol: 

Men det er ganske tungt å gå med truger, men tror kanskje ikke de hyttetrugene egner seg særlig til å gå noe med. Da er det nok bedre med litt større truger med bedre bæreflate. Uansett vil man jo synke ganske godt nedi snøen nå, når den er så løs. Jeg har brukt mine til å tråkke opp løype med, som jeg senere kunne gå på beina i. Og nå fikk jeg jo brått lyst til å gå en trugetur også :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Ja, og det kan enkelt sjekkes ved å øyelyse. Ikke at det er noe å gjøre med det, men da vet man i alle fall. 

Det er akkurat det, uansett om jeg får en diagnose eller ikke så får jeg ikke svar på om det er det dårlige synet som gjør at han ikke vil på tur. At han begynner å se dårlig/ere som gammel er jo ganske naturlig.

1 time siden, mushi skrev:

Hunden min fikk katarakt og øya ble helt grå! Litt dårlig bilde, men du ser at øynene er uklare. Flere typer sykdommer kan opereres! Jeg valgte å heller la hunden slippe pga mye annet. Anbefales å sjekke det opp! :)
Gud, jeg savner den hunden! emoji173.pngf42594c9e2ec6a631e7375fe234b07bf.jpg

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
 

Takk for tips :)

Operasjon er nok ikke så aktuelt på denne karen heller, men vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ElinJ skrev:

Tror det er ca 6 år siden sist jeg skrev i akkurat nå.

og så sitter jeg her og kjenner på at det er utrolig leit å ha en gammel hund som jeg bare må innse at begynner å bli ganske dårlig ?

:hug:

13 timer siden, Pixie skrev:

PostNord leverte, kvart på ni. Da leverte de en komfyr med tydelig skadet emballasje, og sa at det var loggført at den var skadet. Nå håper jeg det stemmer, for når jeg fikk pakket den ut er det både riper og hakk i emaljen! 

5a5fcd0758399_j5QHQfS2WxmzRmBKQsA.thumb.jpg.876ab7310787e8b88009c65c1aa98c53.jpg

Der har det også blitt en liten bulk øverst i sidepanelet under flekken

5a5fcd1871253_AtMtuBqdRRlRNlFiCMA.thumb.jpg.cd9b4b5a8a4f6c8c509717d692bde95e.jpg

Det hakket er djupt... det er flere små riper på sidene.

Nå er jeg bare oppgitt, sliten og sint. Og for å gjøre det enda bedre kom strømkabelen i separat boks, den må jeg ha elektriker for å koble til komfyren...

Åh, så irriterende! Jeg ville ha reklamert på det...

1 time siden, Tonje skrev:

Felix har "tur-uke" igjen da samboer ikke er hjemme når vi går ut og da får jeg han med meg med nød og neppe. Jeg er så spent på om han går tilbake til sitt normale jeg når det blir mildere i været, eller om han rett og slett er blitt gammel og lei av livet? Det er så rart også for han virker i helt fin form og både løper og trekker når han er med på tur, men det virker som at dørstokkmila har blitt veldig lang.

Hva om han ikke våkner til liv med mildværet, men bare vil leve livet sitt på sofaen? Jeg synes dette er så vanskelig og jeg kjenner at det ikke føles helt greit om det går den veien. Jeg ser at øynene hans er blitt gråere, kan det være dårlig syn som gjør at han ikke trives så godt ute lenger? Så mange spørsmål rundt dette og så mye usikkerhet, jeg liker det ikke! :no:

:hug: Det kan jo være at han ser dårligere og at det i tillegg er så mørkt som gjør at han synes det er tryggere å være inne? Håper han kvikner til når våren kommer. Ville også øyelyst for å se hvor ille det faktisk er. Kanskje det er noe annet som plager han?

 

Vært å kjøpt garn på salg. Skal strikke matchende mariusgenser til meg og lillemor :P Og så har jeg en bestilling på tre fra før, så det blir intet mindre enn fem mariusgensere denne våren. 
Leste om en jeg kjenner som mistet hunden sin denne uken, og da får jeg så vondt. Det går litt bedre nå, men i dag er skikkelig savne-Midas-dag  :icon_cry::wub: 

 

IMG_9196.JPG.4ab89caaa00a2ecd62b429ea0363fb72.JPGIMG_9198.JPG.b56df60d972f6b3c293238025431d854.JPGIMG_2261.thumb.JPG.55f5e935b54e9d3e99c97b1d805c1b3d.JPGIMG_2021.thumb.JPG.e7d10479091b4fb1e1dce3a06eaf95d4.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Siri said:

*Krysser fingre i kor*

Takk :) 

32 minutes ago, Siri said:

Jeg bruker hestestrikk fra Biltema på mine... Fungerer kjempefint i tjukt briardhår :ahappy: (bare for å joine strikk-diskusjonen altså :aww:)

Hvor store er de strikkene? Disse puddelstrikkene er jo så små at det er så du får tredd de på fingeren og der blir de sittende, liksom. Strikker til utstilling er vel enda tynnere enn de vi bruker til hverdags også, om jeg ikke husker feil - mine "utstillingsstrikker" har ikke vært så mye i bruk :lol: 

Just now, Midas said:

Vært å kjøpt garn på salg. Skal strikke matchende mariusgenser til meg og lillemor :P Og så har jeg en bestilling på tre fra før, så det blir intet mindre enn fem mariusgensere denne våren. 
Leste om en jeg kjenner som mistet hunden sin denne uken, og da får jeg så vondt. Det går litt bedre nå, men i dag er skikkelig savne-Midas-dag  :icon_cry::wub: 

 

IMG_9196.JPG.4ab89caaa00a2ecd62b429ea0363fb72.JPGIMG_9198.JPG.b56df60d972f6b3c293238025431d854.JPGIMG_2261.thumb.JPG.55f5e935b54e9d3e99c97b1d805c1b3d.JPGIMG_2021.thumb.JPG.e7d10479091b4fb1e1dce3a06eaf95d4.JPG

:hug: 

I dag er det 6 år siden jeg måtte avlive Dina. Hun er fortsatt savnet, særlig i dårlige perioder. 

--

AN skal jeg sette opp handlelister, i flertall, fordi jeg må i dyrebutikken, matbutikken, sykepleieprodukter (stomiutstyr) og på apoteket. Jeg må skrive lister, hodet kjennes passe svimmelt ut etter flere netter med dårlig og lite søvn :yawn: Egentlig har jeg bare lyst til å krype under teppet og bli der, men det gjorde jeg i går, og dagen før der, og dagen før der igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
4 minutes ago, Siri said:

De få gangene jeg har hatt annonse på finn, så har jeg alltid, uten unntak, fått rare henvendelser. Som han ene som ringte da jeg skulle selge Hi-Ace'n min, som nærmest skjelte meg ut fordi jeg bodde på Østlandet og solgte bil som garantert hadde både rust og andre skjulte feil (fyren var nordfra) - og ble sur da jeg måtte si at jeg allerede hadde kjøper på den :lol: 

Men det er ganske tungt å gå med truger, men tror kanskje ikke de hyttetrugene egner seg særlig til å gå noe med. Da er det nok bedre med litt større truger med bedre bæreflate. Uansett vil man jo synke ganske godt nedi snøen nå, når den er så løs. Jeg har brukt mine til å tråkke opp løype med, som jeg senere kunne gå på beina i. Og nå fikk jeg jo brått lyst til å gå en trugetur også :D 

Men trugene var helt ok å gå med altså. De er smale, men hadde ok bæreflate. Viktigste med truger er at de kan bære vekta de liksom. Sank ikke sånn kjempelangt ned heller, men det er meningsløst å gå på trugetur i djup snø når ene bikkja er så lita at hun må tusle bak i trugespora for å gidde å være med. Poenget med å gå i snø er jo å trimme bikkjene. Så jeg synes det ble skrekkelig meningsløst faktisk.
Nei - jeg tror ikke trugene egner seg til skikkelig off piste walks - men jeg tror de er helt geniale på jordeturer og tur i lett terreng. De var merkelig greie å gå med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips [emoji4]
Operasjon er nok ikke så aktuelt på denne karen heller, men vi får se. 
Greit å vite HVOR blind hunden er. Og hvilken type - når han ser dårlig etc. Kan jo være det kan fikses enkelt!

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...