Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ja syns det, og så er det så uendelige mengder med skiløyper over alt at jeg tror de fleste dropper sykkelen på ekkelt veiføre til fordel for ski.  Men de driver å maser om å få sykkelløyper i skogen om sommern da... 

DET er jeg sånn innbitt motstander av... fordi det ødelegger enormt der de ferdes. Kan de ikke bare sykle på vegen liksom :aww: Men jeg synes jo at vi strengt tatt ikke bør tilrettelegge mer i utmarka vår nå. Ikke bør vi bygge mer heller. Det holder nå. Nå får vi heller bruke og vedlikeholde det vi allerede har, framfor å ta i bruk stadig nye områder bare for folks fornøyelse :aww:

Sorry... ble bare litt revet med :aww:

LaDemLeve2.gif.eab193f5b2905d814a50759dadfdb7cb.gif

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Just now, Siri said:

DET er jeg sånn innbitt motstander av... fordi det ødelegger enormt der de ferdes. Kan de ikke bare sykle på vegen liksom :aww: Men jeg synes jo at vi strengt tatt ikke bør tilrettelegge mer i utmarka vår nå. Ikke bør vi bygge mer heller. Det holder nå. Nå får vi heller bruke og vedlikeholde det vi allerede har, framfor å ta i bruk stadig nye områder bare for folks fornøyelse :aww:

Sorry... ble bare litt revet med :aww:

LaDemLeve2.gif.eab193f5b2905d814a50759dadfdb7cb.gif

Er nok ikke snakk om opparbeiding av nye løyper, men forbedre og tilpasse allerede eksisterende stier.  Men ja enig. Men egoistisk nok så tenker jeg at jeg ri i skogen, og da vil jeg helst ikke ha sykkelfantomer i kondomdress, og fult utsprunget femtiårskrise i hardtrening til birken, komme brasende rundt svingen :aww: Så syns de kan sykle andre plasser. Hilsen egoisten. :lol: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de tilpasser eksisterende stier så sliter syklingen enormt på dekket. Det blir gjørmete og hullete, de ødelegger faktisk stiene enkelte steder fullstendig. 

Inne fra tur, og lurer litt på om det er tomt for sand i Trondheim kommune. Masse is men ikke et sandkorn å spore :getlost: Men middag snart kanskje - kan hende det hjelper på humøret :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Line said:

Selv om de tilpasser eksisterende stier så sliter syklingen enormt på dekket. Det blir gjørmete og hullete, de ødelegger faktisk stiene enkelte steder fullstendig. 

Inne fra tur, og lurer litt på om det er tomt for sand i Trondheim kommune. Masse is men ikke et sandkorn å spore :getlost: Men middag snart kanskje - kan hende det hjelper på humøret :P 

Æsj, liker ikke... Håper holder seg langt unna våre stier. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Raksha skrev:

Er nok ikke snakk om opparbeiding av nye løyper, men forbedre og tilpasse allerede eksisterende stier.  Men ja enig. Men egoistisk nok så tenker jeg at jeg ri i skogen, og da vil jeg helst ikke ha sykkelfantomer i kondomdress, og fult utsprunget femtiårskrise i hardtrening til birken, komme brasende rundt svingen :aww: Så syns de kan sykle andre plasser. Hilsen egoisten. :lol: 

Som Line sier - sykling sliter veldig. Det er mye trykk på underlaget og det hjelper lite med god tilrettelegging om de ikke asfalterer :aww: De kan sykle på allerede tilrettelagte veger, tenker jeg. 

4 minutter siden, Line skrev:

Inne fra tur, og lurer litt på om det er tomt for sand i Trondheim kommune. Masse is men ikke et sandkorn å spore :getlost: Men middag snart kanskje - kan hende det hjelper på humøret :P 

De har sikkert budsjettert alt for lite - trøndere er jo ikke vant til vinter :aww:                 :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

På jobben hos oss har vi slike nyfrelste vintersyklister som ikke kan tenke seg noe annet enn å sykle om vinteren... Jeg er ikke like frelst, kjenner jeg :aww: Men sommersykling er sikkert fint :D 

Jeg er vintersyklist, men vil ikke kalle meg nyfrelst for jeg sykler stort sett bare til jobb, og i skogen når det er føre til det :P  Må innrømme at jeg ble litt skeptisk til denne syklinga mi i skogen nå da, jeg har ikke helt tenkt på at det slites så mye på stiene :ermm:. Oppi marka her er det en gjeng med sånne fatbike'ere som samles og sykler i lag. Jeg måtte passere dem en gang jeg og hundene sykla på min helt vanlige sykkel, så jeg måtte kommentere hvor kjekke syklene deres så ut, men de syntes jeg var heldigere da som hadde så fine trackerdogs :P .

Nå om dagen går det i ski da og jeg og Blazern fikk gått en runde på 12 km. Felix? Han var hjemme...Tilogmed på morgenluftinga begynte han å hoppe og sutre når vi nærma oss hjemme, han hadde det skikkelig travelt med å komme seg inn. Så nå gleder jeg meg til varmere tider så han vil være med oss ut igjen...

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Teserere skrev:

Fysøren tannlege er dyrt :fear: veldig kjedelig å være utstyrt med dårlige tenner, hjelper ikke hvor flink jeg er med hygiene. Betaler rundt 10000 i året... Syns det er drøyt at det ikke er egenandel på tannhelse! 

Det er helt latterlig dyrt og helt utrolig at det ikke går på egenandel. Det ender opp med at man ikke går til tannlegen da, hvis man ikke må :pinch: 

AN ligger jeg fortsatt på sofaen. Kom meg til lege i dag og det viste seg at CRP’en var skyhøy og at jeg har lungebetennelse. Er ikke brukendes til noe som helst på 3. Døgnet nå. Håper antibiotikaen hjelper fort så jeg kommer meg tilbake til mitt bare semipassive liv :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Siri said:

På jobben hos oss har vi slike nyfrelste vintersyklister som ikke kan tenke seg noe annet enn å sykle om vinteren... Jeg er ikke like frelst, kjenner jeg :aww: Men sommersykling er sikkert fint :D 
Dyrt ja? Hinsides vøtt... 

Sommersykling vil vi ikke ha noe av, da hemmer de jo trafikken. Brenn alt som er av sykler, det er mye bedre :aww: 

2 hours ago, Siri said:

Masse spenning i hverdagen :D Jeg tok meg i at jeg var hun der nysgjerrige dama som bor alene da han fyren kjørte forbi her med den hogstmaskina i dag :aww: 

:lol: Hadde det kjørt forbi hogstmaskin her, hadde jeg og vært nysgjerrig :P 

2 hours ago, Poter said:

Alle blodprøvene var fine! Veterinæren var nesten litt overrasket over hvor fine de var :lol: Det så visst veldig bra ut til å være hos en femtenåring :) 

Hun mente at det nok er at han har smerter, men vi skal levere inn urinprøven sånn at vi får sjekket nyrene også. Jeg tror vel også at det er smerter som gjør det, særlig i bakparten, korsryggen og hoftene. Veterinæren sa vi fikk velge mellom smertestillende og laserterapi og gjøre det vi selv synes er best, jeg tenker laser er best foreløpig og det var hun enig i. Det kan jo gi en del bivirkninger hos eldre katter med smertestillende, så vil være fint å unngå det så sant vi kan. I tillegg kan det jo hende at han begynner å bli dement, men han kan jo fremstå dement av smerter også, så vi får se.

Laser har fungert kjempebra på ham før, så det kjennes bra ut å skulle gi det oftere. Så foreløpig er jeg letta! 

Så bra! Da krysser vi fingrene for at han får laserbehandling snart, og at han blir bedre igjen :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Line said:

Hva skal de ut med sykkel etter i det hele tatt egentlig? De kan jo kjøpe seg sånn!

spinningsykkel-s700.jpg?h=480&la=nb-NO&w

:lol: 

Yes! Og siden hundeeiere er annoying as **** også, bør vi alle skaffe oss en sånn en: 

51XN-3zhoVL._SY355_.jpg

Så slipper vi det årlige "bæsj i vintersnø"-eventyret som kommer snart også? :D:lol::teehe::banana::jump: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Line skrev:

Løkhuene har kjøpt inn ekstra salt istedenfor tenker jeg :getlost: 

Enklere det, vøtt :P 

24 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg er vintersyklist, men vil ikke kalle meg nyfrelst for jeg sykler stort sett bare til jobb, og i skogen når det er føre til det :P  Må innrømme at jeg ble litt skeptisk til denne syklinga mi i skogen nå da, jeg har ikke helt tenkt på at det slites så mye på stiene :ermm:. Oppi marka her er det en gjeng med sånne fatbike'ere som samles og sykler i lag. Jeg måtte passere dem en gang jeg og hundene sykla på min helt vanlige sykkel, så jeg måtte kommentere hvor kjekke syklene deres så ut, men de syntes jeg var heldigere da som hadde så fine trackerdogs :P .

Det kommer jo litt an på stienes tilstand også da... eller... altså... Mange av stiene rundt Elverum går jo i tørt og veldrenert terreng som tåler litt mer trøkk enn stier i våtere områder. Om du er flink og sykler i furuskogene - da trenger du ikke å bekymre deg så mye :D 

14 minutter siden, 2ne skrev:

Sommersykling vil vi ikke ha noe av, da hemmer de jo trafikken. Brenn alt som er av sykler, det er mye bedre :aww: 

De kan egentlig bare dra og leke på motorvegen, kan de :aww: 

14 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Hadde det kjørt forbi hogstmaskin her, hadde jeg og vært nysgjerrig :P 

:lol: 

11 minutter siden, Line skrev:

Hva skal de ut med sykkel etter i det hele tatt egentlig? De kan jo kjøpe seg sånn!

spinningsykkel-s700.jpg?h=480&la=nb-NO&w

:lol: 

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

I dag var det tydeligvis den store ventedagen på jobb. I hver eneste butikk jeg var i tok det lang tid før noen hadde mulighet til å bruke tid på snakke. Da var det godt å få kommet seg hjem! :) 

På tur i kveld så kom det ei dame med en ikke akkurat veloppdragen liten/medium hund i flexi. Hun fikk jo ikke til å verken stoppe lina eller få den kortere så den hissige saken kom løpende mot og knurret og viste tannraden klart og tydelig. 
Når den er kommet nesten helt bort til meg og Sjef sitter i veikanten så sier nepa i andre enden av flexien "Han er veldig snill altså, han vil bare snakke litt!" 
Da måtte jeg bare spørre hva hun hadde sagt om min kom knurrende i mot henne med tenna på tørk i fullt firsprang festet i noe tilnærmet en sytråd? Nei, det hadde kanskje ikke vært så gøy det fant hun ut. 
Nei, det er akkurat like lite søtt eller sjarmerende når en hvilken som helst hund gjør det, svarte jeg og gikk videre. 

Idiotiske folk altså. Heldigvis er det langt mellom de gangene jeg treffer på slike. Det hjalp å slutte å bruke skogen rett borti her. :P 

Snart på tide å se Farmen :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

Enklere det, vøtt :P 

Det kommer jo litt an på stienes tilstand også da... eller... altså... Mange av stiene rundt Elverum går jo i tørt og veldrenert terreng som tåler litt mer trøkk enn stier i våtere områder. Om du er flink og sykler i furuskogene - da trenger du ikke å bekymre deg så mye :D 

Ah, da skal jeg fortsette å sykle med god samvittighet :P.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt, trøttere trøttest. Blir ikke noe husarbeid i dag, gitt. Venter egentlig bare på at soverommet skal bli varmt og klokka skal bli nok til at det er fornuftig å legge seg. Barnet er ikke like trøtt som mora, desverre... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Teserere skrev:

Fysøren tannlege er dyrt :fear: veldig kjedelig å være utstyrt med dårlige tenner, hjelper ikke hvor flink jeg er med hygiene. Betaler rundt 10000 i året... Syns det er drøyt at det ikke er egenandel på tannhelse! 

Har du sjekket at nav ikke støtter noe hvis du betaler så mye hvert år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 2ne skrev:

Kom i form med NRF sto det plustelig på facebook, og jeg tenkte "Norsk Rødt Fe?" :o 

Men nei.. Norsk revmatikerforbund var det :teehe: 

Jeg vil tro kuvelting teller som styrketrening? 

Nå har jeg vært skikkelig grinete i en halvtime på Powers manglende kundeservice. Til jul fikk jeg en GPS, men emballasjen var tom. Giveren snakket med kjøpsstedet, og fikk beskjed om at jeg kunne dra til min lokale Power og få utlevert ny. Tirsdag over nyttår oppsøkte jeg min lokale Power, men de har ikke GPS'en, og det er utsolgt på hovedlageret. De må ta det opp med sjefen, og lover å ringe meg oå onsdag. 

Jeg hører ingenting. 

Fredag er jeg innom, og får beskjed om at sjefen ikke har svart, men de skal purre - han jeg snakker med sier han er sønnen til sjefen, så jeg vil få en telefon forhåpentligvis på lørdag, og senest i dag mellom ti og åtte.

Neida.

I morgen skal jeg innom, og nå er jeg ikke interessert i å vente mer. Jeg vil heve kjøpet. De har ikke gitt meg annet alternativ enn å kjøpe en dyrere GPS, men de vil jeg skal gjøre det der GPS'en er kjøpt så de ikke taper penger - selv om det er samme kjeden. Dette er så dårlig kundeservice! Jeg er skikkelig ikke interessert i å kjøre til salgsstedet for å returnere den tomme emballasjen, og jeg er ikke interessert i å legge i 600 kroner for å få julegave. Jeg vil heve kjøpet, ta med de pengene, og kjøpe ny laptop for de pengene og det jeg fikk til jul i en butikk som IKKE er Power.

Jeg må bare finne ut om jeg har rett til å heve kjøpet. Det er veldig lite info om rettigheter ved salg av tom emballasje... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shinet kjøkkenet og det får holde for i dag.. det hjalp å få rydda bort kaffemaskin, og annet dill som ikke ser fint ut på benken. Nå er det bare mikroen som er det store stygge som står igjen, men det får den bare gjøre:aww: har blitt skikkelig bitt av interiør-basillen.. skulle bare ønske jeg var millionær så jeg kunne kjøpe alt jeg ville ha.. men jeg vant bare 200 kr på flaxkalenderen:lol: så fant jeg akkurat den tv-benken jeg har hatt i tankene på Finn.no til en veldig billig penge. brukte så lang tid på å finne ut om det var plass til den, så når jeg endelig fant ut at det akkurat gikk på centimeteren, så var den solgt...møkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...