Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Når det gjelder å fylle feil bensin og disel så var det i hvertfall en tingest å sette i den ene for å ikke fylle det andre på for noen år siden. Jeg fikk høre om en som da alikevell og med hjelp klarte å fylle feil drivstoff for bilen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

AN sitter jeg, tro det eller ei, og spiser is igjen :whistle: Mannen har bursdag i dag, så vi har vært deit og spist supergod pizza og drukket vin :ahappy: Vi skulle egentlig sove, men så måtte jeg bare ha litt is, og han måtte bare hugge litt ved :blink:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: !!

 

Å jada, vi kjørte med blålys, for han sa jo ikke på 113 at han hadde spist is :getlost:

Akkurat nå, Midas skrev:

AN sitter jeg, tro det eller ei, og spiser is igjen :whistle: Mannen har bursdag i dag, så vi har vært deit og spist supergod pizza og drukket vin :ahappy: Vi skulle egentlig sove, men så måtte jeg bare ha litt is, og han måtte bare hugge litt ved :blink:

Ikke spis for fort da :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Å jada, vi kjørte med blålys, for han sa jo ikke på 113 at han hadde spist is :getlost:

Ikke spis for fort da :sleep:

Skal ikke det, men så mange liter is som jeg har konsumert de siste dagene så tror jeg magesekken permanent har inntatt en lavere temperatur enn normalt. Jeg har alltid sånn cravings på ting som varer i noen uker og så blir det noe nytt. Nå har jeg spist sur jordbær fra lakrisgutta i noen uker og nå er det vanileis med sjokoladeflak som er i skuddet. Og da går det med en toliter hver andre dag :innocent:  

Fikk han frostskader i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Unnskyld meg. Men å styrte en liter is, for så å ringe ambulanse når du får magekramper??? Jeg blir flau over å være menneske noen ganger :fear:

Værste er vel at det er vel neppe verken første eller siste gangen du blir flau over å være det :lol: 

Akkurat nå, Kaisen skrev:

Å herre:lol: men hallo, hvem klarer å spise 1 liter (!!) Is???

Det der kunne jeg ha spurt om før jeg ble kjent med svogrene mine.. Å se de spise, og da spesielt is og slikt, har satt ting i en helt annen dimensjon :lol: ikke det at min samboer er så veldig mye bedre da :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

 

Det der kunne jeg ha spurt om før jeg ble kjent med svogrene mine.. Å se de spise, og da spesielt is og slikt, har satt ting i en helt annen dimensjon :lol: ikke det at min samboer er så veldig mye bedre da :P 

 

:teehe:

Altså, samboeren min spiser mye is han også. Det er ikke fullt før det renner over, liksom. Men 1 liter?!:lol: og jeg som syns jeg spiser mye når jeg tar 3 kuler...

Nå fikk jeg vannvittig lyst på is med sjokoladetrekk  ...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutes ago, Teserere said:

Unnskyld meg. Men å styrte en liter is, for så å ringe ambulanse når du får magekramper??? Jeg blir flau over å være menneske noen ganger :fear:

Jeg spiste mye is kvelden før tynntarmen min sprakk i oktober i fjor. Ringte ikke ambulanse da, jeg har jo pappa :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Teserere skrev:

Unnskyld meg. Men å styrte en liter is, for så å ringe ambulanse når du får magekramper??? Jeg blir flau over å være menneske noen ganger :fear:

Fantastisk!  :lol:

 

 

Tispen til en venninne fikk valper i dag, 5 søte små! :wub: Mon tro om jeg må på road trip om en 5 ukers tid. Eller når hannhunden er solgt kanskje. :aww::P

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaisen skrev:

Å herre:lol: men hallo, hvem klarer å spise 1 liter (!!) Is???

Altså, det er ikke mengden som er problemet her :sleep: Det er tiden :shifty: Is skal jo nytes!

 

1 time siden, Midas skrev:

Skal ikke det, men så mange liter is som jeg har konsumert de siste dagene så tror jeg magesekken permanent har inntatt en lavere temperatur enn normalt. Jeg har alltid sånn cravings på ting som varer i noen uker og så blir det noe nytt. Nå har jeg spist sur jordbær fra lakrisgutta i noen uker og nå er det vanileis med sjokoladeflak som er i skuddet. Og da går det med en toliter hver andre dag :innocent:  

Fikk han frostskader i magen?

Nei, fikk vel bare en real krampe :P

 

1 time siden, Krutsi skrev:

Værste er vel at det er vel neppe verken første eller siste gangen du blir flau over å være det :lol: 

 

Nei, dessverre! Det skjer titt og ofte :lol:

 

23 minutter siden, Annik skrev:

Jeg spiste vaniljeis toppet med mini-smarties ista. Det er veldig godt, og jeg har ingen problemer med å se at noen kan spise en liter om gangen :aww:

Nei, som jeg skrev over, det er ikke mengden som er problemet :teehe:

 

9 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg spiste mye is kvelden før tynntarmen min sprakk i oktober i fjor. Ringte ikke ambulanse da, jeg har jo pappa :P 

Ja ikke sant!? Huset var fullt av oppegående mennesker som kunne ha kjørt vedkommende, for tenk! :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det er sikkert ikke billig nei. Det jeg synes er så rart er at de ikke kan gjøre noe så forveksling ikke kan skje. Grønt eller svart hode på bensinslangen er ikke nok, det burde ikke vært mulig å stikke feil slange i feil åpning. Det burde vært helt forskjellige dimensjoner eller form på rør og åpninger.

Ikke sitt der og tenk koffert da folkens. :aww:

 

Når man skal ha drivstoff trykker man jo på typen før man husker opp slangen. Er de tikke en sperre der sånn at hvis man trykker på diesel, men prøver å fylle bensin kommer det ingenting? 

En gang tok jeg i den grønne når jeg skulle ha diesel og har blitt helt paranoid hver gang jeg fyller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Teserere said:

Ja ikke sant!? Huset var fullt av oppegående mennesker som kunne ha kjørt vedkommende, for tenk! :sleep:

Lista for å ringe ambulanse er rimelig høy hos de fleste, vel? Det må jo være et behov for transport som ikke kan dekkes av vanlig sjåfør og bil, tenker jeg? 

Men folk er generelt hysteriske, syns jeg da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, mushi skrev:

Når man skal ha drivstoff trykker man jo på typen før man husker opp slangen. Er de tikke en sperre der sånn at hvis man trykker på diesel, men prøver å fylle bensin kommer det ingenting? 

En gang tok jeg i den grønne når jeg skulle ha diesel og har blitt helt paranoid hver gang jeg fyller. 

Nei, det trenger man jo ikke :) Man tar bare slangen og fyller i vei. Trenger ikke å trykke på noe som helst :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
42 minutes ago, mushi said:

Når man skal ha drivstoff trykker man jo på typen før man husker opp slangen. Er de tikke en sperre der sånn at hvis man trykker på diesel, men prøver å fylle bensin kommer det ingenting? 

En gang tok jeg i den grønne når jeg skulle ha diesel og har blitt helt paranoid hver gang jeg fyller. 

Grønn - bensin
Sort - diesel

Men det hjelper jo forsvinnende lite å vite forskjellen på fargen, om man ikke vet hva slags drivstoff bilen man kjører går på - ha ha ha ha

Eks.svigerinnen min klarte å fylle blyfri på 98 bilen hun - og det til tross for at blyfri biler på den tiden hadde pittesmå bensintankhull, og siden det var volvo så hadde den også sånn sprettopplokk over hullet som måtte dyttes ned med pistolen - pumpa til 98 oktan var tjukk - ca. 1 cm tjukkere enn hullet på bensintanken på bilen - allikevel klarte hun å fylle full tank - holdt ned flappen og sikta tror jeg.... *latterkrampe* - må ha tatt tid å fylle seksti litener åttånitti altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte inn på stasjonen å spørre om det var noen forskjell på de to typene diesel jeg da :P Livredd for å ødelegge lånt bil, så fant ut at da spør jeg heller en gang for mye enn en gang for lite. Tror han bak disken mente jeg måtte være rimelig blond, men forsikret meg i alle fall om at diesel er diesel :P 

AN skal jeg straks dra på jobb. Har overhodet ikke lyst, men det går vel greit når jeg først kommer i gang med dagen. Gleder meg allerede til helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
7 timer siden, Teserere skrev:

Unnskyld meg. Men å styrte en liter is, for så å ringe ambulanse når du får magekramper??? Jeg blir flau over å være menneske noen ganger :fear:

:lol: 

Akkurat nå, MarieR skrev:

Jeg måtte inn på stasjonen å spørre om det var noen forskjell på de to typene diesel jeg da :P Livredd for å ødelegge lånt bil, så fant ut at da spør jeg heller en gang for mye enn en gang for lite. Tror han bak disken mente jeg måtte være rimelig blond, men forsikret meg i alle fall om at diesel er diesel :P 

Bilen går nok like godt på begge typer diesel. Men den ene er vel avgiftsfri, og den andre ikke. Før var det et fargestoff i avgiftsfri diesel (den som lastebiler og båter kan kjøre på), og ble det oppdaget var det bot på gang. Men det er eneste forskjellen egentlig. 

Jeg kjenner en som konsekvent brukte avgiftsfri diesel. Før service og EU kontroll kjørte han opp 2-3 tanker med vanlig diesel for å være sikker på at ingen skulle se noe :P 

Nå sitter jeg her med en kopp kaffe og tenker på hva som skal gjøres før jeg gir fra meg nøkler i dag. Eneste jeg kan kommepå er å slette passord og nettleserhistorikk. Hvilke passord jeg har, hvilke aviser og artikler jeg har lest, og hvilke bilder jeg har sett på har ikke andre noe med. 
Tenkte å komme før åpningstid så slipper jeg mas når jeg holder på. Forhåpentligvis så kommer leder på tiden i dag slik at jeg slipper å sitte i evigheter å vente igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Mira2.0
8 timer siden, lijenta skrev:

Når det gjelder å fylle feil bensin og disel så var det i hvertfall en tingest å sette i den ene for å ikke fylle det andre på for noen år siden. Jeg fikk høre om en som da alikevell og med hjelp klarte å fylle feil drivstoff for bilen

 

 

det finnes sånt lokk du skrur i på dieselbiler for å unngå feilfylling. Det kom på jobb-bilen etter at kollega fylte feil :P 

8 timer siden, Teserere skrev:

Unnskyld meg. Men å styrte en liter is, for så å ringe ambulanse når du får magekramper??? Jeg blir flau over å være menneske noen ganger :fear:

Altså..tja..nei..:teehe:

 

AN forbereder jeg meg til et møte med NAV.  Noen her som vet hvor lang tid det tar før en separasjon er innvilget? Kjenner jeg er litt utålmodig nemlig... :P Mye avhenger av at den er i boks snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, *Kat84* said:

Bilen går nok like godt på begge typer diesel. Men den ene er vel avgiftsfri, og den andre ikke. Før var det et fargestoff i avgiftsfri diesel (den som lastebiler og båter kan kjøre på), og ble det oppdaget var det bot på gang. Men det er eneste forskjellen egentlig. 

Det er vel ikke lov for vanlige folk å fylle avgiftsfri diesel? Jeg forstod det sånn at MarieR stod mellom vanlig diesel og "super diesel" som er en påstått renere diesel som gjør at bilen går lengre og at det ikke blir så mye skitt i filteret. Jeg kjøper ikke det, men kjører 3litern vår på vanlig diesel. Klarer å presse 6 sylinderen ned i 5.0L/100km selv uten superdiesel, noe jeg er ganske så fornøyd med :ahappy: Så ja, diesel er diesel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, *Kat84* said:

Bilen går nok like godt på begge typer diesel. Men den ene er vel avgiftsfri, og den andre ikke. Før var det et fargestoff i avgiftsfri diesel (den som lastebiler og båter kan kjøre på), og ble det oppdaget var det bot på gang. Men det er eneste forskjellen egentlig. 

Det er fortsatt farge på avgiftsfri diesel, men nå er den grønn, ikke rød? Bota for å kjøre med feil diesel på tanken lå på 20 lapper i 2014, første gangen man ble tatt. Jeg kjører ikke så mye at det lønner seg å sjanse på å ikke bli avslørt en gang, ikke for å spare 3 kr literen, liksom. 

--

Det snør i dag og. Litt mer enn i går. Lurer på om pappa er hjemme og kan måke snø? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben sier at på hans bil er det ikke fysisk mulig for meg å fylle diesel på bilen, så da slapper jeg egentlig ganske greit av :aww:

Litt være var det når jeg skulle fylle bensin på tirsdag og kortet ikke virket :o heldigvis var gubben med. Vurderer å ringe banken for å få nytt, men kortet fungerer alle andre steder enn på den bensinstasjonen *klø seg i hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, *Kat84* skrev:

:lol: 

Bilen går nok like godt på begge typer diesel. Men den ene er vel avgiftsfri, og den andre ikke. Før var det et fargestoff i avgiftsfri diesel (den som lastebiler og båter kan kjøre på), og ble det oppdaget var det bot på gang. Men det er eneste forskjellen egentlig. 

Jeg kjenner en som konsekvent brukte avgiftsfri diesel. Før service og EU kontroll kjørte han opp 2-3 tanker med vanlig diesel for å være sikker på at ingen skulle se noe :P 

Nå sitter jeg her med en kopp kaffe og tenker på hva som skal gjøres før jeg gir fra meg nøkler i dag. Eneste jeg kan kommepå er å slette passord og nettleserhistorikk. Hvilke passord jeg har, hvilke aviser og artikler jeg har lest, og hvilke bilder jeg har sett på har ikke andre noe med. 
Tenkte å komme før åpningstid så slipper jeg mas når jeg holder på. Forhåpentligvis så kommer leder på tiden i dag slik at jeg slipper å sitte i evigheter å vente igjen. 

Lastebiler har ikke lov å bruke avgiftsfri diesel.. farging er det fortsatt, og fargen går ikke bort bare fordi man bruker vanlig et par tanker :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...