Guest Yellow Skrevet 18. September 2017 Rapporter Share Skrevet 18. September 2017 Til deg som har med hunden(e) på jobb; hvordan type jobb har du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betty Skrevet 18. September 2017 Rapporter Share Skrevet 18. September 2017 Jeg har de som regel ikke med da de trives godt hjemme og jeg jobber bare deltid, men har muligheten. Jobber på kontor i et lite firma. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milius Skrevet 18. September 2017 Rapporter Share Skrevet 18. September 2017 Jeg jobber i fargehandel og har med hund av og til. Da har hun et lite område bak og under disken, og så har vi et kontor/kjøkken hun kan gå løs på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 18. September 2017 Rapporter Share Skrevet 18. September 2017 Jobber på et raftingsenter. Hunden alltid med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaisen Skrevet 18. September 2017 Rapporter Share Skrevet 18. September 2017 I min faste jobb kan jeg ikke ha henne med. Men hu får bli med på ekstrajobben som er dog daycare/kennel. Vi er der ca 2-3 ganger i uka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 18. September 2017 Rapporter Share Skrevet 18. September 2017 Jeg jobber bla. på et hundesenter. Der har jeg stort sett alltid med hundene mine ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 18. September 2017 Rapporter Share Skrevet 18. September 2017 Faste jobbe var det i tilfelle å ligge i bilen som gjalt så der har han det bedre hjemme. I vikarjobben blir han med noen ganger fordi der kan han stå ute ved bilen og koser seg stort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 19. September 2017 Rapporter Share Skrevet 19. September 2017 Jobber som assistent på dyrehospital et par ganger i uka. De har egen hundestall for personalhunder, så valpen er med meg på jobb. Eldstemann er igjen hjemme. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tillien Skrevet 19. September 2017 Rapporter Share Skrevet 19. September 2017 Hjemmekontor! Ellers så tror jeg mindre, private firma er type jobb hvor jeg kjenner flest med mulighet for å ha hund med på jobb. Både kontorjobb og håndtverkere. Større offentlige etater tror jeg er verre - alltid noen som skal lage trøbbel. Og en del ganger er det jo ikke mulig uansett (pasient- eller brukerkontalt feks) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 19. September 2017 Rapporter Share Skrevet 19. September 2017 Skal straks begynne i min gamle jobb som lastebilsjåfør og der får de være med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emmy Skrevet 19. September 2017 Rapporter Share Skrevet 19. September 2017 Jobber fra sofaen hjemme. Ekstremt hundevennlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Mira2.0 Skrevet 19. September 2017 Rapporter Share Skrevet 19. September 2017 Jeg jobber kommunalt, med praktisk bistand og miljøarbeid. Er som regel å være med i bilen som gjelder, men har beboere som ber om å få gå tur med hunden. Inne i bolig eller på kontoret er ikke tillatt her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 19. September 2017 Rapporter Share Skrevet 19. September 2017 Jobber som selger/foreleser inn mot dyrebutikk-bransjen. Hundene er med i bil, på reiser (kjører over hele landet), inn på butikker, på hoteller og ellers er med meg på hjemmekontor. Men lar de være hjemme i hundegården på vanlige arbeidsdager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orca Skrevet 19. September 2017 Rapporter Share Skrevet 19. September 2017 Har av og til hatt med Dixie som har separasjonsangst på jobben i dyrebutikken jeg jobber deltid i. Da har hun mest ligget bak disken, på sånn 1.5 kvadrat. Ikke optimalt da hun stresser litt når hun er der, men sover mye. Har prøvd litt å ha henne på kontoret, men det er ekstremt lite og er ikke større plass der, men mye bedre for oss for da ligger hun ikke i veien. Men må stadig se til at hun har det greit pga sep.angsten. Hun takler sånn ok å ligge der pga hun hører oss ute i butikken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alvira Skrevet 20. September 2017 Rapporter Share Skrevet 20. September 2017 Jobber som psykolog på institusjon. De er alltid med, som oftest i bilen. Den ene er terapihundaspirant og den andre besøkshundaspirant - så begge har jobbet/jobber tidvis på huset På dager med kun kontorarbeid er de innimellom med på kontoret - men da må jeg støvsuge etterpå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprettballen Skrevet 20. September 2017 Rapporter Share Skrevet 20. September 2017 Jeg jobber i et bofellesskap for rus og psykiatri. Jobber natt og har hundene med på jobb om natta. Jobber dog med alenetrening slik at de på sikt skal være alene hjemme når jeg drar på jobb. Det er ikke vanlig å få lov til å ha med hund inn på jobb på steder der jeg jobber. Vi har en veldig dyrevennlig sjef, så er nok bare derfor de får være med. Noen har også med hund av og til på dag og kveldsvakter. Edit: Det hadde ikke fungert å ha med hund på jobb som ikke kunne være stille når det kommer brukere og vektere innom på natta, så det er ikke hvilken som helst hunder som hadde passet til å være med. Mine bjeffer ikke og maser ikke om kontakt med beboerne hvis de ikke vil hilse etc. Få av mine tidligere hunder kunne vært med på denne jobben. Den krever også at de tåler litt bråk og støy samt "merkelig" oppførsel fra folk, da brukergruppen ikke akkurat er A4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunatic Skrevet 20. September 2017 Rapporter Share Skrevet 20. September 2017 Jeg har jobbet i tre dyrebutikker i Oslo, de to største og en bitteliten. På to av dem fikk jeg ha med hund, men ikke der jeg jobbet først. På den ene måtte dyret sitte på en type 'terrasse' der hun heldigvis hadde utsikt over hele min avdeling. I den bittelille hundebutikken hadde hun hele bakrommet, der hun gjennom grind også hadde oversikt over hva som skjedde foran i butikken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
puddellover Skrevet 20. September 2017 Rapporter Share Skrevet 20. September 2017 Samlokalisert bolig for personer med utviklingshemming. Alba benyttes i dyreassisterte aktiviteter, og skal gjennom en godkjenning denne høsten så jeg kan fortsette å ha henne med på jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 15. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2017 Takker for alle svar, tar gjerne imot flere dersom andre også har med eller tidligere har hatt med hunden(e) på jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts