Yodel Skrevet 3. Juli 2017 Rapporter Skrevet 3. Juli 2017 Fikk en forespørsel fra en bekjent sm ønsket seg en basenji- men kravene/ ønskene de hadde er mildt sagt ikke kompitable med den rasen, så jeg prøver å hjelpe dem litt i jungelen. Deres ønsker: Ikke jaktinstinkt. Har hatt en hund som dro av gårde for minste lille og det er ikke noe vi vil gjennomgå igjen. Kosete familiehund og lettlært. Det blir hundekurs og ev agilitykurs på agendaen. Daglige turer. Vil være en del på gård/ i stall. Den må kunne ha en rolig dag i ny og ne uten å rasere hele huset. Vi har en katt så håper den liker forskjellige dyr. Middels / liten hund. Ikke krøllete pels og ikke hengeører. Noen raser som passer disse kriteriene? Siter
Sprettballen Skrevet 3. Juli 2017 Rapporter Skrevet 3. Juli 2017 Noen av spisshundene kanskje? Klein eller mittelspitz? Eller kanskje papillon? Siter
simira Skrevet 3. Juli 2017 Rapporter Skrevet 3. Juli 2017 1 hour ago, laikamor said: Dansk svensk gårdshund, kanskje? Ikke uten jaktinstinkt, MEN de er jo gårdshunder og ikke ment å dra avgårde for den minste ting, om det er det som er tanken. For ellers passer de bra til beskrivelsen. Papillon var også et godt forslag, om noe litt større er ønskelig så kanskje lapphund? 1 Siter
Yodel Skrevet 3. Juli 2017 Forfatter Rapporter Skrevet 3. Juli 2017 Dansk Svensk Gårdshund kan være et alternativ. Ellers likte de tanken på en Sheltie Siter
Wildlife Skrevet 3. Juli 2017 Rapporter Skrevet 3. Juli 2017 Tenkte også på mittelspitz eller japansk spisshund. Siter
Luma Skrevet 3. Juli 2017 Rapporter Skrevet 3. Juli 2017 Tenkte sheltie med en gang jeg, finnes vel knapt en bedre lettlært gårdshund uten mye jaktinstinkter som passer til agility enn den, såfremt man syns pelsstellet og gneldringa er ok da. Siter
Guest *Kat84* Skrevet 3. Juli 2017 Rapporter Skrevet 3. Juli 2017 Jeg tenkte på sheltie med det samme, som flere her De passer jo til de fleste kriteriene der, men det er gjerne litt lyd i dem. Siter
Guest Yellow Skrevet 4. Juli 2017 Rapporter Skrevet 4. Juli 2017 Anbefaler ikke DSG når lite jaktinstinkt er viktig hvertfall. Hva menes med ikke hengeører, må de av en eller annen grunn stå rett opp, eller bare ikke tunge, hengende ører? Siter
KatrineogGutane Skrevet 2. August 2017 Rapporter Skrevet 2. August 2017 Er dei kommen nærmare val av rase? Siter
Bjornal Skrevet 2. August 2017 Rapporter Skrevet 2. August 2017 Merkelig at ingen enda har sagt whippet [emoji23]Men støtter sheltie.Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
sidnajse Skrevet 5. August 2017 Rapporter Skrevet 5. August 2017 Tenkte litt Lancashire heeler, jeg. Har et inntrykk av at jaktinstinktet er varierende, men de er gode gårdshunder så vidt jeg vet Passer resten av kriteriene mener jeg. Støtter sheltie Siter
Recommended Posts