Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyreplageriet får fortsette :(


yurij
 Share

Recommended Posts

Jeg tror dette er en sak som har blitt tatt litt ut av context.. Såvidt jeg forstår (og jeg er langt ifra noen ekspert!) så blir alle "småsaker" satt en pause på nå rett ved skifte av president, og så vil nok det nye forbudet for dette griseriet her komme igang.
Trist at det blir satt litt på vent forsåvidt, at dette ikke har blitt ulovlig tidligere er sprøtt.. Men jeg tror ikke det er satt en stopper for det, bare litt utsatt.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cams skrev:

Jeg tror dette er en sak som har blitt tatt litt ut av context.. Såvidt jeg forstår (og jeg er langt ifra noen ekspert!) så blir alle "småsaker" satt en pause på nå rett ved skifte av president, og så vil nok det nye forbudet for dette griseriet her komme igang.
Trist at det blir satt litt på vent forsåvidt, at dette ikke har blitt ulovlig tidligere er sprøtt.. Men jeg tror ikke det er satt en stopper for det, bare litt utsatt.

Det er klart. Og skylden for at det har pågått så lenge uten forbud ligger jo ikke hos den som sitter ansvarlig for øyeblikket. Tragedien ligger jo mest i at forbudet kom så sent som det gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer om det, en hest som hadde vært en "stor stjerne" Filmene kom i feil rekkefølge. Film nr.1 er første gangen han faktisk fikk bevege seg løs, uten rytter, leietau eller i boks. Film 2 er da historien som stjernen Glimmer..

 

 

Vinneren 2016...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pringlen skrev:

Ja, det rareste her er at denne galskapen ikke har vært forbudt i uminnelige tider...

Og Obama gjorde ikke noe med det de 8 årene han satt som President. Ikke før nå rett før han gikk av, vel vitende om at det er vanlig prosedyre at slike "småsaker" blir satt på vent under maktskifte. Kanskje han ikke var klar over mishandlingen før akkurat nå ... :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

Jeg bare lurer på hvem som fant på at DETTE var en smart hestesport liksom? :icon_confused:

Er som alt annet: den hadde ett spesielt bevegelsemønster som gjor det veldig behagelig å sitte på i flere timer på plantasjene. Så fant noen ut at de skulle ha mer av det....... 

Ved 22 minutter vil man se hvordan de faktisk beveger seg når de ikke blir såret og bygget opp.

https://www.youtube.com/watch?v=AudwnO8rfzk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, JeanetteH skrev:

Er som alt annet: den hadde ett spesielt bevegelsemønster som gjor det veldig behagelig å sitte på i flere timer på plantasjene. Så fant noen ut at de skulle ha mer av det....... 

Minnet vel litt om tølt eller? Jeg kan ikke stort om hest, men... 

17 minutter siden, yurij skrev:

Bare til å grine av :(  Salgsvideo for 2 åring :(  https://www.youtube.com/watch?v=VQrZomRbhHo     

Skrekkelig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Justisia skrev:

Og Obama gjorde ikke noe med det de 8 årene han satt som President. Ikke før nå rett før han gikk av, vel vitende om at det er vanlig prosedyre at slike "småsaker" blir satt på vent under maktskifte. Kanskje han ikke var klar over mishandlingen før akkurat nå ... :P

Evt, litt politisk spill for å lage reaksjoner imot Trump. For det er jo han som har fått skylda ;) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Evt, litt politisk spill for å lage reaksjoner imot Trump. For det er jo han som har fått skylda ;) 

Han visste nok hva han gjorde, den godeste Obama ja. På FB er det flere som mener Trump er dyremishandler og ene med det andre. Svjv har ikke Trump gjort annet enn å sette forslaget på "pause" inntil videre, men dette velger mange glatt å overse. Trump er visst forferdelig og bryr seg ikke om dyr i det hele tatt heller, for han spiser kjøtt og kjøttindustrien i USA er forferdelig. Altså, han har vært president i 1 uke, så selvsagt viser han jo da at han ikke liker dyr på andre måter enn mat siden han ikke har gjort noe med kjøttindustrien enda.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Minnet vel litt om tølt eller? Jeg kan ikke stort om hest, men... 

Ja de har litt de samme gangartene som gjør det mer behagelig å sitte lenge på hesten i høyere fart. Det skal sies at Islandsk hestene har regler de også da de gjerne skor de litt annerledes og legger ekstra vekt på beina. Men så har ikke Norden helt samme tradisjonene med å ta fullstendig av! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser rett og slett groteskt ut det der, jeg kan ikke fatte og begripe at det er greit å tvinge dyr til så unaturlige og grufulle gangarter fordi det er "pent". Mennesker er fæle. Tenk om det hadde blitt lagd en film om oss fra dyrs ståsted. Det hadde blitt en skrekkfilm uten like..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, JeanetteH skrev:

Ja de har litt de samme gangartene som gjør det mer behagelig å sitte lenge på hesten i høyere fart. Det skal sies at Islandsk hestene har regler de også da de gjerne skor de litt annerledes og legger ekstra vekt på beina. Men så har ikke Norden helt samme tradisjonene med å ta fullstendig av! 

Nei, det er liksom noe med gradene av galskap også... men jeg må jo innrømme at jeg synes det ser veldig kunstig ut når islandshester tølter også... det er jo veldig unaturlig og ikke minst lite energibesparende å gå med høye "kneløft"... Jeg husker forresten at vi lurte veldig på noen som hadde en briardhannhund en gang. Den vant mye, men løp med veldig høye og paraderende frambein. Vi tenkte jo at de trente ham med vekter for å få det til - men innså vel etter hvert at det bare var dårlig konstruksjon av fronten som ga slike frambeinsbevegelser :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...