Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store barne og babytråden 2017

Perfect Image
 Share

Recommended Posts

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

3 mm lykke med hjerteslag på UL idag 

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren

Julehilsen fra magen til sonen  Blir så fascinert over hvor mye som har skjedd på 2 korte uker! Helt ufattelig at dette bare var en klump da, mens nå har den tydelige armer + bein, man ser f

Posted Images

23 minutter siden, Martine skrev:

Hvor lenge blir dere på riksen? Jeg skal på jobb der på mandag :) 

Drar inn på søndag, operasjon på mandag og må være 3-4 dager, avhenger av hvor fort han spiser bra igjen :) er forespeilet operasjon kl 09..

må komme å si hei da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Annik :D 

Ang bursdag så har Tuva en venninne hun leker med konstant i barnehagen. Så jeg tror vi ender opp med å spørre om hun vil være med hjem etter barnehagen sammen med mammaen også kan vi finne på litt greier her og kose oss med kake. Tuva kommer til å være sprekkferdig av lykke bare for å få ha henne med seg hjem. Så får vi ta den seriøse feiringa neste år :P 

• Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Krilo skrev:

Drar inn på søndag, operasjon på mandag og må være 3-4 dager, avhenger av hvor fort han spiser bra igjen :) er forespeilet operasjon kl 09..

må komme å si hei da! :) 

Ok :) Jobber kveld mandag, dag tirsdag og onsdag. Så da kan jeg se om jeg får det til :D Send meg en pm med navn og avdeling da, tror ikke de skjønner så mye om jeg spør etter Krilo :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Martine skrev:

Ok :) Jobber kveld mandag, dag tirsdag og onsdag. Så da kan jeg se om jeg får det til :D Send meg en pm med navn og avdeling da, tror ikke de skjønner så mye om jeg spør etter Krilo :lol: 

Er nok alene med H både tirsdag og onsdag ;) 

Haha, nei da hadde de nok lurt litt :P vi hører til kirurgisk barnepost mener jeg det heter. sender deg pm :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei syke unger.. Jeg er egentlig litt sånn "men herre.. gå og legg deg i senga eller så tar du deg en Paracet og hold kjeft", men det funker jo ikke med barn. Jeg er inne i uke nr 2 med syke barn, og hadde et halvt døgn eller noe med pause imellom sykt barn 1 og 2, før barn nr 2 ble sykt..

det er forresten 4. Runden med sår hals på barn nr 1 nå siden 1.desember, så tidligere i uka tømte jeg litt frustrasjon utover treghet i helsevesenet og fikk henvisning av operasjon mtp mandler osv (flere ting som ligger bak). 

I kveld skal jeg drikke snappel og spise popcorn.. om så på senga! :lol: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Krutsi said:

Jeg er så lei syke unger.. Jeg er egentlig litt sånn "men herre.. gå og legg deg i senga eller så tar du deg en Paracet og hold kjeft", men det funker jo ikke med barn. Jeg er inne i uke nr 2 med syke barn, og hadde et halvt døgn eller noe med pause imellom sykt barn 1 og 2, før barn nr 2 ble sykt..

det er forresten 4. Runden med sår hals på barn nr 1 nå siden 1.desember, så tidligere i uka tømte jeg litt frustrasjon utover treghet i helsevesenet og fikk henvisning av operasjon mtp mandler osv (flere ting som ligger bak). 

I kveld skal jeg drikke snappel og spise popcorn.. om så på senga! :lol: 

Det er en fase...og det blir bedre.
Jeg husker ennå med gru vinteren 2005/2006. Andre juledag 2005 ble barn nr 1 sykt med virus, deretter smitta det videre til de tre andre, for så å uten pause sette igang virusinfeksjon nr 2, deretter runde nr 3 og runde nr 4 ...Vi var ikke på jobb igjen før 17.februar 2006 og da var vi begge DESPERATE. Vi hadde brukt alt av sykebarndager, egne sykedager, avspaseringsdager med mer...
Aldri hatt tilsvarende siden. Siste 5 årene har vi nesten ikke vært borte fra jobb :)  (unntatt av egen sykdom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, enna skrev:

Det er en fase...og det blir bedre.
Jeg husker ennå med gru vinteren 2005/2006. Andre juledag 2005 ble barn nr 1 sykt med virus, deretter smitta det videre til de tre andre, for så å uten pause sette igang virusinfeksjon nr 2, deretter runde nr 3 og runde nr 4 ...Vi var ikke på jobb igjen før 17.februar 2006 og da var vi begge DESPERATE. Vi hadde brukt alt av sykebarndager, egne sykedager, avspaseringsdager med mer...
Aldri hatt tilsvarende siden. Siste 5 årene har vi nesten ikke vært borte fra jobb :)  (unntatt av egen sykdom).

Jeg vet! Vi har heldigvis bare to barn, og jeg har permisjon, så det ordner jo seg. I tillegg kan vi dra til besteforeldre i helgene for å få litt avlastning. Men sukk.. det er enklere når barna er friske :P 

Og heldigvis blir jo neppe barn nr 2 like mye syk når hun begynner i bhg fordi storesøster drar med seg alt hjem.. men ja, døgnene blir lange nok :P 

10 dager er jo egentlig kjempeflott ordning.. det er bare bitte litt lite når man har barn i bhg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for siteringstull @Martine:P

kje ner jeg er veldig glad for at vibhar fått innvilget utvidet syktbarndager begge to. Går nok av dager med frøkna i bhg, og særlig siden pappaen må være hjemme med ho nå de dagene hun har vært syk til nå etter at H kom til verden, kunne ikke risikere å smitte han i forhold til vektoppgangen hans eller operasjon. Også må han jo bruke egenmeldingsdag når han skal være med på sykehuset et oar dsger nå.. også blir det jo flere sånne besøk og andre kontroller med han fremover, og bhg tid og sykdommer på han å etterhvert.. bare ser de dagene flyr ut av vinduet på null komma svisj :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...