Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Akkurat nå, Krilo skrev:

I går ble Henrik operert, 4. Og forhåpentligvis siste operasjoenen på noen år. Ganen er lukket, dren i ørene og gipsen er av. Venter på å få skinne og vite mer om hoftene, ortopeden hans er lott treg der :blink: 

Gårsdagen var ganske tøff og med veldig mye sterke smertestillende, men formen har hvert stigende i hele dag og leker akkurat nå på lekerommet her på avdelinga :D 

:heart:

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

3 mm lykke med hjerteslag på UL idag 

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren

Julehilsen fra magen til sonen  Blir så fascinert over hvor mye som har skjedd på 2 korte uker! Helt ufattelig at dette bare var en klump da, mens nå har den tydelige armer + bein, man ser f

Posted Images

Skrevet
36 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Applaus til NRK som har fokus på seksuelle overgrep mot barn denne uka! 

http://tv.nrksuper.no/serie/overgrep/MSUE10003517/sesong-2/episode-1

Veldig bra! Har sett på de med elevene mine denne uken. God lærdom og en tankevekker, spesielt om deling av bilder og hva man bør/kan gjøre om man blir utsatt for overgrep av ulike slag.

• Like 2
Skrevet
Just now, Martine said:

I dag blir E 6 år! :wub:  Det går alt for fort... 

Gratulerer med 6åring! 

Var på 4årskontroll med lillemor i dag. Kjempelett å få kontrollert noe som helst med ei som ble akutt stum :lol:  

Skrevet
På 11/6/2017 at 11:48 PM, Castella skrev:

Jeg ble mamma for første gang for 5 uker siden til ei lita jente :)

Mathilde heter hun :)

Gratulerer!! Nydelig navn :wub:

På 11/6/2017 at 11:58 PM, Absolute Entertainer skrev:

Da blir det uttak her på meg fredagen. På det fjerde skal det skje? ;) 

På  det fjerde skjer det definitivt :D

På 11/7/2017 at 5:34 PM, Krilo skrev:

I går ble Henrik operert, 4. Og forhåpentligvis siste operasjoenen på noen år. Ganen er lukket, dren i ørene og gipsen er av. Venter på å få skinne og vite mer om hoftene, ortopeden hans er lott treg der :blink: 

Gårsdagen var ganske tøff og med veldig mye sterke smertestillende, men formen har hvert stigende i hele dag og leker akkurat nå på lekerommet her på avdelinga :D 

Han er en liten tøffing han der :hug:

7 minutter siden, Martine skrev:

I dag blir E 6 år! :wub:  Det går alt for fort... 

Gratulerer med 6 åring !

Tiden flyr ja. Synes hun ble født i går :huh:

• Like 2
Skrevet
På 7.11.2017 at 5:56 PM, 2ne skrev:

Han er en liten tøffing, denne sønnen din, @Krilo

På 7.11.2017 at 7:39 PM, *Marianne* skrev:

@Krilo så bra han er i stigende form allerede etter operasjon? han ser ut som en gutt som takler det meste med godt humør?

På 8.11.2017 at 8:50 PM, Mud skrev:

Han er en liten tøffing han der :hug: 

Han har virkelig imponert altså! Men nå var han virkelig dritt lei av sykehus, rommet vårt og hvitkledde og grønnkledde folk.. sykepleirne begynte til slutt i går å snu seg med ryggen til for at han ikke skulle se at de så han, han ble illsint om de så på han :blink::lol: og han ble sinna når vi skulle inn på rommet vårt også :P 

men nå er vi endelig hjemme, med en gips mindre, men med en skinne rikere som han skal bruke i 2 mnd før vi skal være helt ferdig med det også. Men får ta den av litt i løpet av dagen, ved bilkjøring og ved bading.. skinne er så mye bedre enn gipsen, og han kan bruke vanlige klær igjen :D 

• Like 9
Skrevet
47 minutter siden, Krilo skrev:

Han har virkelig imponert altså! Men nå var han virkelig dritt lei av sykehus, rommet vårt og hvitkledde og grønnkledde folk.. sykepleirne begynte til slutt i går å snu seg med ryggen til for at han ikke skulle se at de så han, han ble illsint om de så på han :blink::lol: og han ble sinna når vi skulle inn på rommet vårt også :P 

men nå er vi endelig hjemme, med en gips mindre, men med en skinne rikere som han skal bruke i 2 mnd før vi skal være helt ferdig med det også. Men får ta den av litt i løpet av dagen, ved bilkjøring og ved bading.. skinne er så mye bedre enn gipsen, og han kan bruke vanlige klær igjen :D 

Så deilig? er han ikke ca like gammel som H? Ca 21 mnd ? Kan jo være litt sånn «trassalder» som er i gang i tillegg til alt han har vært igjennom. Uansett; jeg syns han er i sin fulle rett til å være litt sint? Vi er på vei inn i noe trassgreier her, tror jeg?? fullstendig sammenbrudd fordi han vi løftes opp, for så å krangle seg ned igjen bare for å ligge på gulvet å hyle?‍♀️ Glad vi nå har vært igjennom det der en runde før og har litt erfaring...

Skrevet
10 minutter siden, *Marianne* skrev:

Så deilig? er han ikke ca like gammel som H? Ca 21 mnd ? Kan jo være litt sånn «trassalder» som er i gang i tillegg til alt han har vært igjennom. Uansett; jeg syns han er i sin fulle rett til å være litt sint? Vi er på vei inn i noe trassgreier her, tror jeg?? fullstendig sammenbrudd fordi han vi løftes opp, for så å krangle seg ned igjen bare for å ligge på gulvet å hyle?‍♀️ Glad vi nå har vært igjennom det der en runde før og har litt erfaring...

Nei, Henrik er bare 1 år og 2 uker gammel :) og har hvert en uke på sykehus hver 3 mnd siden han var 3 mnd gammel, pluss en del kontroller her og der :P han er jo i en alder hvor de ofte er litt skeptiske til fremmede, men merker at det er blitt veldig forsterket nå etter forrie runde og veldig etter denne.. så litt spent på hvordan bhg starten vil bli i januar, og når vi skal på kontroll av ganen og hoftene om 3 mnd :P 

men kjenner til den alderen fra storesøster som blir 3 i februar, veldig festlig når verden raser i grus uten at man helt vet hva som skjedde :lol: 

Skrevet
1 time siden, Krilo skrev:

Nei, Henrik er bare 1 år og 2 uker gammel :) og har hvert en uke på sykehus hver 3 mnd siden han var 3 mnd gammel, pluss en del kontroller her og der :P han er jo i en alder hvor de ofte er litt skeptiske til fremmede, men merker at det er blitt veldig forsterket nå etter forrie runde og veldig etter denne.. så litt spent på hvordan bhg starten vil bli i januar, og når vi skal på kontroll av ganen og hoftene om 3 mnd :P 

men kjenner til den alderen fra storesøster som blir 3 i februar, veldig festlig når verden raser i grus uten at man helt vet hva som skjedde :lol: 

Tøffeste Henrik. Alt han har tatt på strak arm så og si. Sikkert godt å få reagere litt.

• Like 1
Skrevet

Jeg tenker at det egentlig er flott at han har guts til å vise hva han mener jeg. Det er jo ikke akkurat vanskelig å forstå hvorfor han blir sint liksom. Det er helt naturlig. Jeg synes det vitner om en trygg og robust gutt at hun utrykker det så tydelig. 

• Like 3
Skrevet
58 minutter siden, Absolute Entertainer skrev:

4 egg ut. Litt skuffet.. Men får håpe det er noen gode blant de vi fikk ut. Skalv mye under uttaket, men ingen smerte egentlig. Nå er jeg bare sliten og lei, og gruer meg til telefon imorgen.

Krysser fingrene og ønsker lykke til.

At man kan bli så engasjert i ukjente personers babyprosjekt. Og så kjenner jeg at jeg er ekstra glad i disse sonenbarna. 

• Like 3
Skrevet
6 timer siden, Mud skrev:

Jeg tenker at det egentlig er flott at han har guts til å vise hva han mener jeg. Det er jo ikke akkurat vanskelig å forstå hvorfor han blir sint liksom. Det er helt naturlig. Jeg synes det vitner om en trygg og robust gutt at hun utrykker det så tydelig. 

Ja det er egentlig bare et sunnhetstegn at han sier sånn i fra nå :) var noe komisk når han ble illsint bare han så dem på slutten av oppholdet men :lol: 

• Like 1
Skrevet
5 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

4 egg ut. Litt skuffet.. Men får håpe det er noen gode blant de vi fikk ut. Skalv mye under uttaket, men ingen smerte egentlig. Nå er jeg bare sliten og lei, og gruer meg til telefon imorgen.

Nervepirrende... XXX

Har lært et nytt ord på "trassalderen," nemlig selvstendighetsalderen. Mulig noen syntes det er teit at noen ord skal byttes med mer "politisk korrekte", men jeg likte det kjempegodt. Barnet oppdager seg selv og hva det vil. Og å kunne kjenne på hva man vil og å sette grenser for seg selv, er faktisk kjempeviktig også i voksen alder :)

Skrevet
1 time siden, Marie skrev:

Nervepirrende... XXX

Har lært et nytt ord på "trassalderen," nemlig selvstendighetsalderen. Mulig noen syntes det er teit at noen ord skal byttes med mer "politisk korrekte", men jeg likte det kjempegodt. Barnet oppdager seg selv og hva det vil. Og å kunne kjenne på hva man vil og å sette grenser for seg selv, er faktisk kjempeviktig også i voksen alder :)

Det uttrykket har jeg også nettopp kommet over! Samme sted, kanskje? Synes det er ganske dekkende, jeg. Det er jo naturlig at ungene ikke alltid vil det samme som foreldrene, og det er bra at de oppdager sin egen vilje. 

• Like 1
Skrevet
2 timer siden, Marie skrev:

Nervepirrende... XXX

Liker det veldig mye bedre enn trassalderen? derfor jeg satt trassalder i hermetegn over her, liker ikke det ordet, blir litt det samme som såkalt spøkelsesalder på hund? 

Og har veldig forståelse for at man blir litt sint på sykepleiere og sykehus. Var mye på sykehus selv da jeg var liten (riktignok litt større) med mye ubehag, og jeg husker den intense motstanden man fikk mot det stedet og de menneskene etterhvert...?

• Like 1
Skrevet
2 timer siden, Marie skrev:

Nervepirrende... XXX

Enig :) Særlig fordi trass ofte har negative assosiasjoner med seg i at ungene oppfører seg slik for å være atale, og det er jo stort sett ikke så ofte :)

Foreldrerådet har en fin podcast om det med barnepsykolog Elisabeth Gerhardsen, anbefales :) 

Skrevet
På 11/10/2017 at 10:30 AM, Absolute Entertainer skrev:

Hvordan gikk telefonen?

Skrevet
3 timer siden, Marie skrev:

Hvordan gikk telefonen?

3 av 4 modne, 2 befruktet med hjelp (ICSI). Så da er det bare å vente og håpe på at telefonen ikke ringer før vi skal inn onsdag.. Planen er visst at jeg skal sette inn på mandag (3-dagers) om kun ene har overlevd til da, mens onsdag om begge utvikler seg fint slik jeg skjønte det. Håper virkelig de to eggene vi sitter igjen med gjør jobben sin. Blir mildt sagt noen lange lange dager dette..

• Like 4
Skrevet
Just now, Absolute Entertainer said:

3 av 4 modne, 2 befruktet med hjelp (ICSI). Så da er det bare å vente og håpe på at telefonen ikke ringer før vi skal inn onsdag.. Planen er visst at jeg skal sette inn på mandag (3-dagers) om kun ene har overlevd til da, mens onsdag om begge utvikler seg fint slik jeg skjønte det. Håper virkelig de to eggene vi sitter igjen med gjør jobben sin. Blir mildt sagt noen lange lange dager dette..

Krysser alt som er!

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...