Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
13 timer siden, Raksha skrev:

Riesen hanhund på 11 mnd til omplassering :wub: De pleier ikke være vanskelige å  få til å trekke. :innocent:

Riesenklubben stilte sterkt i barmarks SE tilmed så jeg :lol:

Men det jeg ser på som fordelen med de rasene som faktisk er avlet på trekk og røffe forhold  er at de ofte er avlet på sterke poter etc.  Det er en helt annen verden å ha med seg en godt bygd  og godt pelset AH med gode poter på tur enn mange andre raser. Du trenger stort sett ikke tenke på bikkja .  Toddy vil ikke ha liggeunderlag en gang og potesokker har han egentlige aldri hatt behov for ,  men jeg bruker det når det er veldig kaldt for sikkerhetsskyld .  På overnatting vintertid får han dekken fordi han er innehund. Før sov han jo ute hele året. 

Nico må ha sovepose, varmt dekken ,  potesokker ,  regndekken, liggeunderlag etc og hun har egentlig ganske isolerende pels hun også, men det kan ikke sammenlignes med Toddys. 

Den eneste ulempen er at man må holde seg i nærheten av bekker og vann når det er varmt om sommeren (Men det må jeg også :P ) og selvfølgelig at ikke alle huskyer kan gå løse .  

  • Like 1
Skrevet
11 timer siden, Mud skrev:

Riesenklubben stilte sterkt i barmarks SE tilmed så jeg :lol:

Men det jeg ser på som fordelen med de rasene som faktisk er avlet på trekk og røffe forhold  er at de ofte er avlet på sterke poter etc.  Det er en helt annen verden å ha med seg en godt bygd  og godt pelset AH med gode poter på tur enn mange andre raser. Du trenger stort sett ikke tenke på bikkja .  Toddy vil ikke ha liggeunderlag en gang og potesokker har han egentlige aldri hatt behov for ,  men jeg bruker det når det er veldig kaldt for sikkerhetsskyld .  På overnatting vintertid får han dekken fordi han er innehund. Før sov han jo ute hele året. 

Nico må ha sovepose, varmt dekken ,  potesokker ,  regndekken, liggeunderlag etc og hun har egentlig ganske isolerende pels hun også, men det kan ikke sammenlignes med Toddys. 

Den eneste ulempen er at man må holde seg i nærheten av bekker og vann når det er varmt om sommeren (Men det må jeg også :P ) og selvfølgelig at ikke alle huskyer kan gå løse .  

Huskyer er helt klart veldig praktiske! Må jo kle på Eine en hel del og på sommeren er han plaget av mygg, så pels og potekvakitet står høyt på lista. Jeg vil nok helst ha en husky, men vil ikke utelukke det rette individet om det skulle dukke opp. Har imidlertid takket nei til noen fuglehunder og hilst på en husky, så ja:P

  • Like 1
Skrevet
28 minutter siden, Poter skrev:

Huskyer er helt klart veldig praktiske! Må jo kle på Eine en hel del og på sommeren er han plaget av mygg, så pels og potekvakitet står høyt på lista. Jeg vil nok helst ha en husky, men vil ikke utelukke det rette individet om det skulle dukke opp. Har imidlertid takket nei til noen fuglehunder og hilst på en husky, så ja:P

Det er definitivt litt digg med en hund som bidrar på tur. Nico bærer jo kløv hun også , men hun bærer bare litt av sitt eget utstyr :P

På kortere overnattingsturer om sommeren bærer Toddy all maten vår stort sett. På vinteren hjelper han med å trekke pulken. 

Nico er god vakthund og underholdning da :lol:

 

  • Like 1
Skrevet
5 timer siden, Mud skrev:

Det er definitivt litt digg med en hund som bidrar på tur. Nico bærer jo kløv hun også , men hun bærer bare litt av sitt eget utstyr :P

På kortere overnattingsturer om sommeren bærer Toddy all maten vår stort sett. På vinteren hjelper han med å trekke pulken. 

Nico er god vakthund og underholdning da :lol:

 

Ja, og det er jo derfor jeg vil ha en trekkhund :) Siden Eine verken kan trekke eller bære pga skaden, så falt hjelpen fra ham bort og da trenger jeg en som kan trekke og bære skikkelig. 

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...