Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan trene på å ligge i bur


sukkerklumpen
 Share

Recommended Posts

Hvordan trente dere på at hunden skal ligge i flybur? 

Jeg skal ta fly hjem til jul, og tenkte jeg skulle starte bur treningen allerede nå.  Tenkte det er lurt å starte tidlig slik at han er godt tilvent til å ligge der. Vi skal kun fly i 50 min, men vil at opplevelsen skal være så bra som mulig for han. (Han skal ligge oppe i cabin altså)

Det jeg har gjort er å la han føle at bur er en positiv ting, med både mat og favoritt leke nedi der.  Føler ikke helt at han greier å slappe av, sikkert fordi jeg putten kong leke med mat oppi der. Men jeg er ganske blond på slik bur trening. 

Har noen noe erfaring med DAP spray foreksempel?  Lest mye positivt om det. Det beste ville jo ha vært at han ikke trengte noe i tillegg. 

Setter utrolig stor pris på gode svar, som sagt så er jeg litt blond på dette feltet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Line skrev:

Du må bruke bag i kabin, bur som går under setet foran er for små til at du får en JRT i det. 

Men ellers så har jeg aldri trent på det, bare puttet hundene i bagen og reist. Nema problemas. 

Det er bag med avstivet kanter har jeg, men forsatt samme prinsipp.  Man må jo forsatt bli litt vant til det. Føler det er greit å være litt forbredt. Min JRT går nedi en slik bag som er flygodkjent. Så er ikke det jeg spurte om .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg var uklar, men hundene mine har reist i slik bag ganske mange ganger. De ble aldri tilvent, da jeg ikke har sett behovet.

Om hunden din ikke har spesielle issues, så har han neppe behovet heller. Han trenger ikke å like det, bare ligge rolig i det en times tid. En normalt sammenskrudd hund trenger ikke hjelpemidler som DAP for å reise i kabinen, men nå kjenner jeg ikke din hund og vet ikke om den har mentale svakheter som må tas hensyn til.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Mulig jeg var uklar, men hundene mine har reist i slik bag ganske mange ganger. De ble aldri tilvent, da jeg ikke har sett behovet.

Om hunden din ikke har spesielle issues, så har han neppe behovet heller. Han trenger ikke å like det, bare ligge rolig i det en times tid. En normalt sammenskrudd hund trenger ikke hjelpemidler som DAP for å reise i kabinen, men nå kjenner jeg ikke din hund og vet ikke om den har mentale svakheter som må tas hensyn til.

Takk for svar. Han har ikke noen spesielle issues som har med dette å gjøre. Så da går det sikkert bra. Bare jeg som vil det beste for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...