Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
13 timer siden, Siri skrev:

Fornuftig bosted, tross alle bomstasjonene man må passere :D Også har de jo så mye annet på Bolleland... i dag oppdaget jeg tyttebærrømme :o Men det kan jeg helt sikkert lage selv, så jeg kjøpte ikke :D

Ja, det er mye rart der - du kan jo få både spekemat og lokal eplesaft. Det er ikke en helt ordinær bensinstasjon, nei.

Bremselys og blinklys funka da :D. Sikkert enkelt å fikse sjæl tipper jeg :D 

Skal vi vedde?

Jeg tror du kjørte den raskeste veien i dag ja :) Jeg ville i hvert fall satset på den om jeg skulle i den retningen :) 

Bra, da er ikke GPS'en helt idiot - av og til vil den ha meg av motorveier for å kjøre grusveier som går parallelt, og jeg kan ikke forstå at det skal være noe raskere.

Jeg fant overnatting i Kongsberg til 300 kroner natta, så da har jeg booket det med avbestillingsmulighet, i fall jeg finner ut at jeg skal gå lydighet dagen etter utstillingen der. Det koster minst 300 i bensin og bompenger, så da hadde jeg spart både penger og nattesøvn. Men jeg må jo først avgjøre om jeg skal starte i LP, og da må vi først gå treningsstevne til lørdag, og før det må vi trene litt til. Så da skal vi sikkert det i dag, men nå er det frokost og dusj, så må jeg skrive et par artikler for medlemsbladet og lese korrektur på noe annet.

• Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Skrevet
19 minutter siden, SFX skrev:

Ja, det er mye rart der - du kan jo få både spekemat og lokal eplesaft. Det er ikke en helt ordinær bensinstasjon, nei.

Ikke minst elgkjøtt, honning, Målia geitost mm :lol: De har liksom det lille ekstra på Bolleland :D 

Skal vi vedde?

Ehhhh... siden det er deg, så...ehhhh.. nei? :lol: 

Bra, da er ikke GPS'en helt idiot - av og til vil den ha meg av motorveier for å kjøre grusveier som går parallelt, og jeg kan ikke forstå at det skal være noe raskere.

Sånn kan min også være... Da vi skulle til Danmark nå, så ville den f eks ha meg nedom byen - Oslo altså - da jeg kom kjørende nordfra. Vel er det vedlikeholdsarbeid i Brynstunnelen, men såååå lang kø var det da ikke at det lønte seg å kjøre i sentrum i morgenrushet liksom... og ja, de er glade i grusveier, disse GPS'ene, selv om man har lagt inn grusvei som unngåelse :lol: 

Akkurat nå frister det å bare sette seg ut i sola og la jobb være jobb, men det kan jeg jo ikke gjøre... synd det er så vanskelig å se skjermen på PC'en når man sitter ute. 

Skrevet
26 minutter siden, SFX skrev:

Skal vi vedde?

Jeg fant overnatting i Kongsberg til 300 kroner natta, så da har jeg booket det med avbestillingsmulighet, i fall jeg finner ut at jeg skal gå lydighet dagen etter utstillingen der. Det koster minst 300 i bensin og bompenger, så da hadde jeg spart både penger og nattesøvn. Men jeg må jo først avgjøre om jeg skal starte i LP, og da må vi først gå treningsstevne til lørdag, og før det må vi trene litt til. Så da skal vi sikkert det i dag, men nå er det frokost og dusj, så må jeg skrive et par artikler for medlemsbladet og lese korrektur på noe annet.

Kan overnatte her også, men det hjelper vel ikke på bommene så mye :lol: 

.....syns jeg dagen har gått alt for fort..

Skrevet

Møkkakropp. Jaja hesten og gakkene har fått mat. Prøve med litt dop og mer kaffe, så kanskje det er håp om å komme seg ut og snekre litt mer kaninbur. Snaaart ferdig med del en, så dritkjipt om det stopper opp nå. Nekter. Kroppen: OPPFØR deg!! 

Skrevet

Nå venter jeg å båten på vei hjem. 

Så når jeg endelig er hjemme blir det tur med gutta, litt mat, og bare generelt avslapping.  

Og sånn blir resten av dagen :aww:

Skrevet

....har hundene fått tur, jeg har fått satt på en maskin med klær og sendt mail til nkk, så da er det bare å hive seg over forberedelser til kveldens kurs. Lage litt te først kanskje? Okei. Skal bare litt til da.... :P

Skrevet

Akkurat nå har jeg luftet hunder. Høljer ned her, så de brukte ca et halvt sekund på å gjøre det de skulle og så pile inn igjen. Bris har nå krølla seg sammen tett inntil meg, og jeg tror hun syns det er OK med en roligdag når været er som det er. :lol:  Skal bare slappe av litt, og så er det jobb en time eller to, før teorikveld på kurset mitt. Jeg er egentlig ikke noe glad i å holde teorikvelder, men i dag er det veldig greit, sånn mtp været. :P

Skrevet
2 timer siden, Siri skrev:

Ikke minst elgkjøtt, honning, Målia geitost mm :lol: De har liksom det lille ekstra på Bolleland :D 

Det er en sånn bensinstasjon en kan komme heseblesende inn på 24. desember og dra ut igjen med veldig fine julegaver.

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Kan overnatte her også, men det hjelper vel ikke på bommene så mye :lol: 

Nah, jeg må jo fremdeles kjøre fem kvarter og gjennom noen bommer - fra meg er det to timer og noen flere bommer. Da er det verdt 300 kroner for å sove til lenger enn seks og kjøre litt mindre :P Jeg synes vanligvis det er råflott å ha overnatting for noe som er så nærme - men når overnattingen gjør at jeg sparer penger, da er det luuuurt. Kanskje. Med mindre jeg sitter på rommet og spiser junkfood, brus og godteri til 400 kroner hele kvelden, da er det duuuuumt.

1 time siden, Raksha skrev:

Møkkakropp. Jaja hesten og gakkene har fått mat. Prøve med litt dop og mer kaffe, så kanskje det er håp om å komme seg ut og snekre litt mer kaninbur. Snaaart ferdig med del en, så dritkjipt om det stopper opp nå. Nekter. Kroppen: OPPFØR deg!! 

Møkkakropp her også i dag, skal vi denge hverandres?

Umm, kanskje ikke. 

Heldigvis harmløst her, bare irriterende og vondt og teit. Også uventet - jeg går på p-piller for å utsette mensen, men likevel dukker den opp når det passer seg? Jeg klarte å forskyve den så jeg slapp unna i ferien, men jeg hadde tenkt til å skyve den unna litt til, jeg. Sånn en ti-tolv år. 

Skrevet

Joda... Skal liksom et par timer til Stavanger i morgen også jeg. 
Men nå leser jeg at det er meldt enda sterkere storm og mer regn fra i morgen formiddag/ettermiddag og utover fredagen. 

Så da får vi håpe at båten går både til og fra.... Hadde jeg visst det på forhånd hadde jeg jo bare gjort alt der nede i dag og heller latt det bli seint i dag. Får krysse fingrene for at det ikke blir så voldsomt som de sier. 

Skrevet
3 minutter siden, Stine skrev:

Semulegrynsgrøt til middag :D

Det hørtes godt ut :D 
Tror jeg å skrive det opp på handlelista! Akkurat i dag får jeg nøye meg med wienerpølser med 30% grønnsaker. Funker helt greit det også :aww: 

Skrevet

Har funnet verdens fineste halsbånd som lages i Sverige. Med frakt kommer det akkurat over tollgrensa og selger ville ikke skrive lavere verdi på pakka. :icon_cry: Måter å løse dette på? Synes 600 kr for halsbåndet er litt i overkant! 

Skrevet
3 minutter siden, mushi skrev:

Har funnet verdens fineste halsbånd som lages i Sverige. Med frakt kommer det akkurat over tollgrensa og selger ville ikke skrive lavere verdi på pakka. :icon_cry: Måter å løse dette på? Synes 600 kr for halsbåndet er litt i overkant! 

Kjenner du ingen svensker da? Da kan du få det sendt dit, så kan de pakke det om, som gave, og sende til deg.

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Kjenner du ingen svensker da? Da kan du få det sendt dit, så kan de pakke det om, som gave, og sende til deg.

Kjenner dessverre ingen som bor i Sverige. 

Skrevet
33 minutter siden, SFX skrev:

Møkkakropp her også i dag, skal vi denge hverandres?

Umm, kanskje ikke. 

Heldigvis harmløst her, bare irriterende og vondt og teit. Også uventet - jeg går på p-piller for å utsette mensen, men likevel dukker den opp når det passer seg? Jeg klarte å forskyve den så jeg slapp unna i ferien, men jeg hadde tenkt til å skyve den unna litt til, jeg. Sånn en ti-tolv år. 

Ja! 

Eeeeller... Men et delelager som man kan bytte ut ubrukelige kroppsdeler ved, og få dem tilbake når de funker som de skal, det hadde gjort seg :aww: 

Harmløst eller ei, kropper skal liksom funke. 

Men fått ferdig to av tre burdører, det får vi si er bra nok for i dag. Da kan overetasjen få beboere i kveld. :D (eller i morgen) 

Skrevet
4 minutter siden, Krutsi skrev:

Er bildeler billigere i Sverige enn Norge? 

Alt er billigere i Sverige! :aww: 

(Tror jeg, men vet ikke.)

Skrevet
1 time siden, Raksha skrev:

Ja! 

Eeeeller... Men et delelager som man kan bytte ut ubrukelige kroppsdeler ved, og få dem tilbake når de funker som de skal, det hadde gjort seg :aww: 

Harmløst eller ei, kropper skal liksom funke. 

Men fått ferdig to av tre burdører, det får vi si er bra nok for i dag. Da kan overetasjen få beboere i kveld. :D (eller i morgen) 

Her har jeg klippet klør på framlabbene til Glam og børstet gjennom nisseskjegget hans som var fullt av tover. Og klippet negler på fire av mine fingre. 

Men jeg har også hatt en lang telefonsamtale klubbrelatert, og gjort litt klubbarbeid. Og nå skal jeg sparke rassen ut av sofaen, så jeg kan dukke opp som instruktør på utstillingstrening om tre kvarter. Jeg må bare tisse, pusse tenner og finne en BH.

Skrevet

Oppdaget noe kliss på ryggen til Freya, og pelte det av. Sånn så det ut under

14502731_10154020729356985_6723341230188

Midt på ryggen, diameter på en drøy centimeter. Er hudløst, så hun har kanskje skrapet seg på noe - jeg bare skjønner ikke hva.. Hadde på bacymicinpulver, så satser vi på at det gror fint.

Skrevet
4 timer siden, Raksha skrev:

Du! Jeg kom til å tenke på deg og den migrenen her en dag. Det dukket nemlig opp et innlegg på facebooken min om ei som hadde slitt voldsomt med nettopp migrene, som hadde fått en rimelig god bedring av noe så enkelt som en piercing i øret! 
Er jo kanskje noe å vurdere så plaget som du er? 
Håper linken virker! Ellers så finner du det delt på "Empire Tattoo og Piercing bystasjonen" facebooksiden. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...