Gå til innhold
Hundesonen.no

Plauge off :-)


Recommended Posts

Har dere god erfaring med plauge off? Virker det godt?

Var i dyrebutikken her og spurte litt om det, men mannen nærmest "nektet" meg å kjøpe det, siden han sa at tannpuss var det som var best. Men vi har ikke pusset tennene på hunden før og her om dagen når vi skulle prøve, ble hun rabiat av tannbørsten. Viste tenner til den og ble sur. Så jeg tenker på plauge off..

Skal det tilsettes hver dag i maten?

Pappa bruker plauge off. ;) han sier det smaker helt jævli. Som å sluke ned et kilo alger og fiskeslo. Men det virker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal tilsettes i maten en gang om dagen.

Har nettopp begynt å bruke det på Lisa, mulig det er noe jeg innbiller meg, men synes hun har fått bedre ånde i det siste ^_^

Tror nok ikke jeg tør å bruke det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt det en stund nå... og jeg mener absolutt det funker!

Fikk mye skrøyt av vetten på sist helse sjekk, han hadde aldri sett en 2 år gammel hund med SÅ flotte tenner, skulle tro det var en valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt det en stund nå... og jeg mener absolutt det funker!

Fikk mye skrøyt av vetten på sist helse sjekk, han hadde aldri sett en 2 år gammel hund med SÅ flotte tenner, skulle tro det var en valp :)

Pusser du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det, men jeg er ikke skker om det virker. Kali sluker jo pølsen (voh) så fort at jeg vet ikke om det er nær tennene engang før det går ned i magen :)

Jeg skal ikke påstå at dette er riktig, men jeg leste det et sted, husker heller ikke hvor: ;)

Plaque off'en skulle vissnok virke gjennom at den blir tatt opp i blodet fra magen, som annen mat, deretter blir noen av stoffene skilt ut i spyttet og disse stoffene skulle løsne tannstein ved å gjøre den sprø/porøs så den ble lett å skrape vekk eller blir skrapt vekk når hunden tygde tørrfor, bein, leker osv. (eller pusser/skraper tenner) .

Så stoffet trengte ikke være nær tennene.

Ga det noen få dager til kineseren min. Han hadde såvidt litt tannstein på to hjørnetenner (etter en periode med lite tannstell i høst ;) ) og det lot seg skrape helt vekk etter 2-3 dager. ;) 3 år og kritthvite tenner :P Men han fikk kløe av den, så jeg venter med å gi han til det evt. skulle bli nytt belegg. Leste også en plass at man skulle være forsiktig å gi den til hunder med skjoldbrukkjertel problemer eller nyreproblemer.

Vi pusser ikke da, men går over tennene med en tannskrape et par ganger i uka så ikke belegg får festet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det på Diego en god stund nå, ettersom han er veldig plaget med tannplakk.

Pusser tennene hans også.

Men enten virker det og han har alikevel tannplakk, og da tør jeg ikke tenke på hvordan det hadde sett ut uten i munnen hans.

Eller så fungerer det ikke.

For Diego har enda tannplakk og en forjævlig ånde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det på hunden min nå. Hun er jo bare en valp (8 mnd) enda, og begynte med det da hun var rundt 6 mnd. Hun har jo aldri hadd tannproblemer med tanke på tannsteing o.l, men hun fikk så dårlig ånde etter tannfellinga. Da kjøpte jeg Plaque Off for å prøve, og han i dyrebutikken anbefalte det på det sterkeste. Både hannes hunder og andre hunder han kjente fikk dette og de funket på de med tanke på ånden og tannstein.

Han synes heller ikke det var så dumt at jeg begynte med det da hunden min var bare en valp for da forebygget jeg mye munn/tannproblemer pluss at hunden vender til seg smaken/lukten ved en tidlig alder. Viktig hvis hunden er spesielt kresen.

Kira har ikke verken nå eller har noen gang hadd problemer med smak/lukt, hun sluker i seg alt. Og dette pulveret funker kjempe godt på Kira. Ikke har hun hatt noen tannproblemer (vet hun er ung enda :)) og ånden hennes lukter ikke fælt.

Kira spiser og tørrfôr, og da blir det slik at pulveret havner i bunnen av matskålen, men Kira sleiker det opp etter hun har spist opp maten sin. Etter maten med Plaque Off på gir jeg henne og en sånn liten tyggepinne slik at det skal fjerne evt løsnet tannstein.

Alt i alt er min erfaring med dette kjempe positivt. Eneste negative er at det ikke lukter noe særlig og at på Tropehagen Zoo er det kjempedyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere god erfaring med plauge off? Virker det godt?

Var i dyrebutikken her og spurte litt om det, men mannen nærmest "nektet" meg å kjøpe det, siden han sa at tannpuss var det som var best. Men vi har ikke pusset tennene på hunden før og her om dagen når vi skulle prøve, ble hun rabiat av tannbørsten. Viste tenner til den og ble sur. Så jeg tenker på plauge off..

Skal det tilsettes hver dag i maten?

Pappa bruker plauge off. ;) han sier det smaker helt jævli. Som å sluke ned et kilo alger og fiskeslo. Men det virker. :o

Vi har solgt plaque of i over et år nå, og har nesten kun hatt positive tilbakemeldinger. De negative har vært litt løs mage, og etpar som ikke har villet spise det. Ellers sier våre kunder at det gir hundene og kattene deres bedre ånde, renere tenner og bedre pels! :o

Etpar av mine kolleger bruker det på sine dyr,og også de er fornøyde med produktet. Selv har jeg ikke prøvd det hverken på meg eller odin...jeg pusser tenner,og han får Greenies... ;):o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har solgt plaque of i over et år nå, og har nesten kun hatt positive tilbakemeldinger. De negative har vært litt løs mage, og etpar som ikke har villet spise det. Ellers sier våre kunder at det gir hundene og kattene deres bedre ånde, renere tenner og bedre pels! :)

Etpar av mine kolleger bruker det på sine dyr,og også de er fornøyde med produktet. Selv har jeg ikke prøvd det hverken på meg eller odin...jeg pusser tenner,og han får Greenies... :D:)

WOW, kan man bruke det på katter også??? Fordi her i huset har de absolutt ingen god ånde. D.v.s. det gjelder egentlig eldste jenta da, ikke yngstefrøken, hun lukter blomster :-)

Men, i forhold til hovedinnlegget her. Hvis plaque off IKKE behøver å bli spist (altså inntak via mat), så kan du jo evt. ta det i en sånn medisinsprøyte etter at du har blandet det litt med lunkent vann. Så kan du sprøyte det rett inn i munnen på hunden? Kan være en ide, hvis det altså IKKE må tygges (dette vet jeg nemlig ingenting om..)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW, kan man bruke det på katter også??? Fordi her i huset har de absolutt ingen god ånde. D.v.s. det gjelder egentlig eldste jenta da, ikke yngstefrøken, hun lukter blomster :-)

Men, i forhold til hovedinnlegget her. Hvis plaque off IKKE behøver å bli spist (altså inntak via mat), så kan du jo evt. ta det i en sånn medisinsprøyte etter at du har blandet det litt med lunkent vann. Så kan du sprøyte det rett inn i munnen på hunden? Kan være en ide, hvis det altså IKKE må tygges (dette vet jeg nemlig ingenting om..)

Lykke til!

For det første: Det kan brukes på alle dyr, mennesker som mus :)

For det andre: vet ikke helt hvor mye du tygger plaque off... Det er veldig lite og vill vel ikke akkurat si at det ser ut som om det er vanskelig å tygge.. det lukter litt, men med en gang hunden blir vant til lukta, går det helt fint. Ei stund så ville Romeo nesten ikke eta når det ikke var på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusser du også?

Jeg pusset tennene til hundene ca hver dag før jeg begynte med Plaque off, nå pusser jeg ca an gang i uken og tennene deres har blitt enda bedre! :)

Så jeg er svært fornøyd :)

(har INGEN problemer med at de ikke vil spise det hvertfall, mista halve boksen ut på gulvet i går, og de for de rundt på kjøkken gulvet og slikka det i seg, så jeg håper det ikke er mulig å ta overdose på dette :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusset tennene til hundene ca hver dag før jeg begynte med Plaque off, nå pusser jeg ca an gang i uken og tennene deres har blitt enda bedre! :P

Så jeg er svært fornøyd :P

(har INGEN problemer med at de ikke vil spise det hvertfall, mista halve boksen ut på gulvet i går, og de for de rundt på kjøkken gulvet og slikka det i seg, så jeg håper det ikke er mulig å ta overdose på dette :P)

Hehe, samme her, hun har aldri reagert på det, og det ligger aldri igjen Plaque Off i skåla eller noe slikt.

OT: Noen som vet hvor man kan kjøpe tannskrape?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...