Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjerde inn hage


Recommended Posts

Jeg har endelig flyttet til et sted med egen hage, og ønsker å gjerde inn hagen så hundene kan gå inn og ut som de vil når det er vær til det :) Jeg er ikke rik, og er på utkikk etter så billige løsninger som mulig. Hvor får man tak i billig netting (1,5 m)? Det er ikke så viktig at det ikke er så pent, men at det holder to engelsk settere innenfor, og at det tåler at de står med framlabbene på gjerdet da det går endel folk forbi og de er en smule sosiale.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida og fuglehundene skrev:

Jeg har endelig flyttet til et sted med egen hage, og ønsker å gjerde inn hagen så hundene kan gå inn og ut som de vil når det er vær til det :) Jeg er ikke rik, og er på utkikk etter så billige løsninger som mulig. Hvor får man tak i billig netting (1,5 m)? Det er ikke så viktig at det ikke er så pent, men at det holder to engelsk settere innenfor, og at det tåler at de står med framlabbene på gjerdet da det går endel folk forbi og de er en smule sosiale.... ;)

Har du sjekket småfeservice?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Har du sjekket småfeservice?

Nei, det har jeg ikke. Takk for tips :) Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg er ute etter, hehe :) Har sett på Jula da ei venninne nettopp kjøpte derfra til sitt gjerde, men den høyden og det gjerdet var på vei ut av sortimentet og fantes ikke på nærmeste Jula :/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har dere kommet lengre i planene om gjerde? Hva ble/ blir det? Har nemlig også VELDIG lyst å få gjerdet inn hagen. Har tenkt på det i to år, siden vi flyttet inn, og enda har det ikke skjedd noe. Vet ikke hva og fremfor alt, vet jeg ikke om vi får det opp :hmm: Derfor blir det jo aldri... Irriterende!! Og nå har jeg lyst før høst/vinteren kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg kjøpte netting fra Norsk småfeservice (det var vanskelig å finne andre steder som var høyt nok), og stolper på det lokale sagbruket. I tillegg har vi brukt terrassebord for å forsterke nederst siden gjerdet er mykt og terrenget ujevnt, så det var vanskelig å stramme det godt nok. Uten terrassebord kunne de bare dyttet opp nettingen med hodet og kommet seg under. Skal ha terrassebord på toppen etter hvert også. Til sammen ble det ca 7000 kr for 100 meter med gjerde inkludert alt jeg trengte, det blir 8000 med ett sett til med terrassebord. Første dagen satte vi opp stolper og netting, det tok bare tre timer (veldig "lett" jord å slå de ned i), og så brukte vi kanskje like lang tid på terrassebordene og noen stolper til andre dagen (men da var vi trege og somlet en del).

29312878522_b6b417bc24_z.jpg

29421183385_0f2bac7c1f_z.jpg

29312900182_b718a77006_z.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2016 at 9:55 AM, Frida og fuglehundene skrev:

Gjerdestolper får jeg tak i for bare noen få kroner her :)

Hvor? Om jeg får spørre :) Har akkurat kjøpt stolper for 70kr/stk, og blir jo rent ruinert på å gjerde inn hagen... Bor i Våler, og kjøpte nevnte stolper på Fiskå Flisa, så jeg er "lokal" :)

Gjerder selv inn med 125cm høyt flettverksgjerde fra Jula. Kan sette to tråder over gjerdet om man ønsker det 150cm høyt. På Jula hadde de kjempefint flettverksgjerde på 175cm, men det er gått ut av sortimentet :( Problemet med gjerde over ca 140cm er at man må ha ekstra lange stolper, det holder ikke med de vanlige som er 175cm lange. Og slike lange stolper er dyre (som sagt, ca 70kr/stk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Stella skrev:

Hvor? Om jeg får spørre :) Har akkurat kjøpt stolper for 70kr/stk, og blir jo rent ruinert på å gjerde inn hagen... Bor i Våler, og kjøpte nevnte stolper på Fiskå Flisa, så jeg er "lokal" :)

Gjerder selv inn med 125cm høyt flettverksgjerde fra Jula. Kan sette to tråder over gjerdet om man ønsker det 150cm høyt. På Jula hadde de kjempefint flettverksgjerde på 175cm, men det er gått ut av sortimentet :( Problemet med gjerde over ca 140cm er at man må ha ekstra lange stolper, det holder ikke med de vanlige som er 175cm lange. Og slike lange stolper er dyre (som sagt, ca 70kr/stk).

Sjekka Felleskjøpet? Minnes ikke at de lange stolpene var så dyre der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Krutsi skrev:

Sjekka Felleskjøpet? Minnes ikke at de lange stolpene var så dyre der..

De koster enda mer på FK. Sist jeg sjekka (et par uker siden) skulle de ha noen å 90kr for 250cm-stolpene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Stella skrev:

Hvor? Om jeg får spørre :) Har akkurat kjøpt stolper for 70kr/stk, og blir jo rent ruinert på å gjerde inn hagen... Bor i Våler, og kjøpte nevnte stolper på Fiskå Flisa, så jeg er "lokal" :)

Gjerder selv inn med 125cm høyt flettverksgjerde fra Jula. Kan sette to tråder over gjerdet om man ønsker det 150cm høyt. På Jula hadde de kjempefint flettverksgjerde på 175cm, men det er gått ut av sortimentet :( Problemet med gjerde over ca 140cm er at man må ha ekstra lange stolper, det holder ikke med de vanlige som er 175cm lange. Og slike lange stolper er dyre (som sagt, ca 70kr/stk).

På Kirkenær, men du kan kjøpe hos Johansen i Gjesåsen også :) Tror venninna mi betalte 25 kr for stolper på 1,75 m og 6 cm i diameter. Jeg måtte ha stolper som var to meter lange, og da koster de ca 40 kr per stolpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frida og fuglehundene skrev:

På Kirkenær, men du kan kjøpe hos Johansen i Gjesåsen også :) Tror venninna mi betalte 25 kr for stolper på 1,75 m og 6 cm i diameter. Jeg måtte ha stolper som var to meter lange, og da koster de ca 40 kr per stolpe.

Om du gidder blir jeg veldig glad for pm med detaljer. Kjenner ikke til noen av de stedene du skriver her (jo, altså, jeg vet jo hvor Kirkenær er, men ikke noe utsalgssted annet enn FK), er innflytter og ikke så kjent enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stella skrev:

Om du gidder blir jeg veldig glad for pm med detaljer. Kjenner ikke til noen av de stedene du skriver her (jo, altså, jeg vet jo hvor Kirkenær er, men ikke noe utsalgssted annet enn FK), er innflytter og ikke så kjent enda. :)

Jeg aner ikke hvor Johansen er, hehe :) Jeg husker ikke akkurat hvor på Kirkenær vi kjøpte, men det var like ved sentrum. Lurer på om det heter Bredesen Opset, du kan se om det går å google fram en veibeskrivelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...