Gå til innhold
Hundesonen.no

Uff, for en morgen....:(


katchina

Recommended Posts

Sitter her med klump i halsen etter en grusom start på dagen. Våknet av noe forferdelig hyling fra en hund utenfor soveromsvinduet mitt. Jeg kikker ut men ser bare en haug med folk bak noen biler. "ja,ja" tenker jeg. "Hvis noen er slemme mot hunden sin er det hvertfall folk som har kommet for å si fra". Jeg kledde på meg og gikk ut med hundene. Når jeg kommer rundt ser jeg et syn jeg ikke var forberedt på. En hund hadde flydd på en annen og slapp ikke taket. Kjevene var låst rundt den andre hunden. Folk stod helt fortvila rundt og prøvde å skille dem. Det var draing i bakben, slåing med kjepper og i det hele tatt. Og den stakkars hunden som ble bitt sine hyl oppi alt dette. Jeg glemmer ikke den lyden med det første. Det hele stod på i en 10 minutters tid. Det er en del blod på bakken og blodige hunder. Jeg ser at det er nok folk der nede og går jo selvfølgelig ikke helt ned med mine hunder, så vi fortsetter turen vår, men med en klump i magen. På vei tilbake ser jeg at politiet har kommet og at bikkjenne er fra hverandre. Den ene bikkja blir satt i en bil med en gang, sikkert rett til veten for den. Den andre sitter pent og pyntlig ved siden av eieren sin som om ingenting skulle skjedd. Eieren står og klapper og koser med hunden sin. Hun er selvfølgelig kjempe lei seg og stod bare å ventet på at politiet skulle bli ferdig med å prate. Huff, hun har det nok helt j..... nå, men hvis hunden blir krevd avlivd så er kanskje det til det beste..Jeg vil nødig møte på denne hunden når jeg er ute med mine.

Jeg tuslet tilbake litt senere og så blodet på bakken sammen med kjepper og et avrevet flexibånd. Stakkars eiere på begge sider. Ikke noe hyggelig. Noen av de som stod der sa at den ene hunden gikk løs, den som fløy på. Eieren skulle nok ønske hun hadde hatt den i bånd nå.

Men uansett, var mange som fikk en utrivelig start på dagen..Deriblant meg. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff a mei :blink: Hva slags raser?

Den ene vet jeg ikke i det hele tatt, den andre så jeg, men usikker på rasen. Den så ikke så gammel ut. Noen av de som stod der sa det var en amstaff, men nå er jo folk blitt veldig raske til å rope amstaff hvis det skjer sånne ting og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..så j***lig..

Sånt har jeg heldigvis aldri vært viten til..Joda,jeg har sett slosskamper men ikke på liv og død slosskamper liksom :)

Godt de fikk skilt dem da.

Må være grusomt for hun som eide hunden som beit.Jeg har selv hatt en hundeaggresiv hund men den var aldri løs.kanskje hun har mistet den?Ingen er vel så dumme at de har en så hundeaggresiv hund løs?

Eller så kan det jo være at den ikke har vært så ille før og at hun ikke har sett signalene.

Nei,uff forferdelig for alle parter er det uansett..Jeg håper egentlig at det ikke er en amstaff.Men har den kort pels og er muskuløs så blir den vel til en amstaff selv om den ikke er det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på visse raser når jeg får en slik måte å slåss på, beskrevet - og ikke hvordan hunden evt. ser ut.

Hunder slåss på ulike måter, noen river mer - andre biter seg tak og slipper aldri. Å slå nytter ikke; har selv sett hvordan det å løfte den som har bitt seg fast opp i været, med en som holder foran og en som holder bak, og holdt den oppi luften i fem minutter eller til den slipper, har virket...

Alternativet er altså breakstick, en metallpinne som du stikker inn i munnen på hunden som ikke slipper opp, og bender opp taket. Klarer man ikke å få sin egen hund ut av et slagsmål, så bør man ikke ha en slik hund - for hvem ellers skal gjøre dette? Alternativt... får man bruke munnkurv eller noe slikt. Jeg har sett hundeeiere komme til kort før, men med noen raser/typer/blandinger er det nok lettere å komme til kort - særlig hvis man ikke skjønner hva man har.... eller tror "for godt" om dem.

Men helst bør man sørge for å UNNGÅ at slikt skjer... gjennom å bruke hodet. Slike ting kommer neppe som noen "bombe" på en "stakkars uvitende hundeeier"; har man sett tendenser før, så må man sørge for å ta solide forholdsregler - så slikt ikke skjer. For jeg synes bare synd på den eieren og den hunden som gikk der og passet sine egne saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hørtes ikke så morsomt ut...

jeg har opplevd en liv og død slosskamp før... det var ILLE... det var enda værre nårdet var min hun som ble angrepet.. av en politi hund.. men det gikk bra.. vi fikk kontroll etter en stund...

men slike opplevelser håper jeg aldri kommer borti igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...