Gå til innhold
Hundesonen.no

Vanlig bite atferd ?


newbie75
 Share

Recommended Posts

9mnd og nye lekeballen overlevde i en time før den var bitt i stykker. 

Tøyleken er nå i tre deler, heldigvis tåler tauet og hardt plast ben mer. 

Er er det vanlig at de biter i stykker lekene sine i den alderen ? 

Vi gjør daglige hjernetrim så han bør få nok mental stimuli, får løpe rundt i langlinje på kveldsturen så han er sliten når vi kommer hjem og er rolig til neste dag. 2x 30 minutters turer og så en time på kvelden. 

Gjemmer leke så han skal finne, gjemmer godbiter så han lukter de opp i skogen, trener på kommandoene han kan fra før og han har nettopp lært å gi labb. 

Er det mulig at han trenger mer i en så ung alder ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kong, chuck it, jolly ball feks. Ikke alle lekene deres er like sterke bare så det er sagt, men de har noen. De som er laget i gummi/plast tåler som regel litt. Men et tips, generelt og spesielt til hunder som sliter litt med å roe seg, ikke la de ha leker å holde på med selv. La leker være noe som kommer frem når dere gjør ting også forsvinner de når dere er ferdig. En ting er jo at de ødelegger dem, men de greier gjerne ikke å slappe av så godt heller når de har sånt tilgjengelig, bedre å la de roe seg ned å legge seg til å sove/hvile.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn en her også, straks 10 mnd gammel. Jeg satser hardt på tyggeringer av presset hud, de er kompakte nok til at han får ut tyggebehovet sitt på dem. Vi har leker vi leker med sammen, men han får ikke ligge og leke med dem selv for da går de i stykker. Så da setter jeg meg ned og holder en sånn tyggering for ham noen minutter, så kan han ligge og tygge på den i evigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...