Gå til innhold
Hundesonen.no

Napping og biting


Recommended Posts

Vi har en 6 mnd gammel samojedvalp. Når vi skal løpe med hunden og vi begynner å øke farten, i alle sammenhenger, begynner han å hoppe. Han napper og biter da i beina våre. Sier "nei" og stopper, men da begynner han å bjeffe. Når han blir stille begynner jeg å løpe igjen, men da har vi samme regla om igjen. Roser jeg positiv adferd; løping uten biting o.l., girer han seg voldsomt og begynner med biting igjen. 

Noen som har tips? 

Trener til valpeshow og dette er noe som ikke (!) passer i ringen! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måtte jeg ut å løpe med hunden før vi skulle inn i ringen fram til han var sånn 2.5 for at han ikke skulle ape seg sånn mens dommeren så på. Nå holder det med et lite napp i båndet (ja, jeg er fæl) og et strengt "nei" for å få han ut av det når han prøver seg. Vil påstå at han vokste det av seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbånd oppunder ørene(trenger ikke være strup eller noe) og fortsett å løp. Prøver han å nappe i dere så bare styr han unna med båndet. Evt napp litt i båndet mens du løper og evt si nei, ikke stopp, ros rolig når han er flink(et "bra" eller "flink" med rolig stemme er nok. Bare så han forstår at det ble rett). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kasta en godbit på bakken foran han når han ser fremover, og derfra økt hastighet sakte men fortsatt belønnet ganske hyppig at fokus er fremover. Og i det du starter å løpe så kaster du godbit foran...da får han en annen forventing til fartsøkning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å gå i ring i stedet for å løpe. Så går du fortere etter hvert og øker etterhvert som det går fint om han ikke tøyser når du går med han☺ har vært borti det samme. Langt til mål men vi er der faktisk etterhvert. Så må jeg si at av de 4 gangene vi har vært i ringen til nå har han oppført seg eksemplarisk. ☺ akuratt som om han merker når det er alvor? men han er ikke første hund som gjør det. Har sett mange i ringen som har gjort dette og likevel blitt Bir ☺

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24. mai 2016 at 2:13 PM, Avani skrev:

Jeg hadde kasta en godbit på bakken foran han når han ser fremover, og derfra økt hastighet sakte men fortsatt belønnet ganske hyppig at fokus er fremover. Og i det du starter å løpe så kaster du godbit foran...da får han en annen forventing til fartsøkning.

 

Da vil du få en dragning og holdning fremover som man ikke ønsker.. Hodet på hunden skal være oppe når man løper.. 

 

---

jeg hadde bedt hunden om å kutte ut, og roset forsiktig når han var flink.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...