Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

På skolen til twinsa skal det arrangeres tradisjonel 17. Mai, med kafé, leker osv, og det er vi foreldre i 3. Klasse som står for arrangementet.  

Jeg skal bake kake som antagelig må bli med meg dit allerede på morgenen og arrangementer er ferdig 15:30. Vi har ikke kjøleskap til kaker og kaken må kunne stå i romtemperatur i en del timer.

Har noen gode tips på en sånn god en som klarer det? Håper å kunnskap bidra med noe annet enn sjokoladekake eller krydderurter, men om du har en god oppskrift på akkurat det vil jeg gjerne ha den og :)

Skrevet

Blåbærkake? Den holder seg godt i romtemp og er sånt som ikke alle kommer med. Gulrotkake likeså. Eplekake i langpanne...

Hvis du har en kjølebag av litt størrelse og legger den på sida med kjøleelement inni, holder den kaka kjølig til den skal selges :-)

• Like 1
Skrevet
1 time siden, Perfect Image skrev:

Red velvet?

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Hva er det...har du oppskrift ? :)

51 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Blåbærkake? Den holder seg godt i romtemp og er sånt som ikke alle kommer med. Gulrotkake likeså. Eplekake i langpanne

Har du oppskrift på blåbærkake? Har aldri sett/smakt det..bare blåbærpai. Kjølebag var lurt..hvorfor tenkte jeg ikke på det :ahappy:

Edit: Googlet red velvet og den hadde jeg kunnet imponere med, så fancy ut :lol: men den så komplisert ut også..(?) og med krem er det kanskje ikke beste alternativet til oppbevaring i romtemperatur ? (med mindre jeg har plass?? i en kjølebag)

Skrevet

Formkake av alle slag holder seg godt, langpanne sjokoladekake, eplekake, egentlig alt som ikke inneholder ost og krem :)

• Like 1
Skrevet

Min erfaringer at sitronkake/sitronmuffins kommer godt med som et litt friskere innslag blant tunge sjokoladekaker. Eple- eller blåbær-kake samme. Litt lette og friske kaker slår godt an.

Edit: kan doble denne til ei langpanne

• Like 1
Skrevet
På 3. mai 2016 at 4:52 PM, Kokospaniel skrev:

Saupekake?

Er en type sjokoladekake, veldig god! Berre å google, så finner man oppskrift :) 

Skrevet

Takk for mange gode forslag :) Fundere litt...men tror jeg må sjekke nærmere ut sjokoladekake med stekt kokostopping og blåbærkake :ahappy: kanskje til og med testbake i helgen :ahappy:

Edit: Kanskje saupkake med stekt kokostopping til og med :P

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...