Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Skrevet

Sukk... fremdeles diare, og nå også hoster han opp slim når han anstrenger seg litt. 
Var sensor på privatisteksamen idag og hadde ham med i bilen. Gikk ut to ganger med ham, men når jeg kom ut og var ferdig hadde han hatt diare i bilburet. Nå har jeg nyvasket bilbur og nyvasket hund... 

Skrevet

Hjelp! Vi skal besøke et vennepar i morgen, og de har en baby som bare er et par uker gammel. Planen var selvfølgelig å kjøpe med en hundebamse til barnet (foreldrene er kattemennesker :P ), men så kommer jeg på at alt er stengt i morgen! Hva gjør jeg nå?! Litt kjedelig å gi vin til en som ammer :P

Skrevet
Akkurat nå, Benedicte skrev:

Hjelp! Vi skal besøke et vennepar i morgen, og de har en baby som bare er et par uker gammel. Planen var selvfølgelig å kjøpe med en hundebamse til barnet (foreldrene er kattemennesker :P ), men så kommer jeg på at alt er stengt i morgen! Hva gjør jeg nå?! Litt kjedelig å gi vin til en som ammer :P

Plantasjen og Hageland og sånne har åpent! 

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, Benedicte skrev:

Plantasjen/Hageland var en god idè som Line nevnte, alltid koselig med blomster! Og hvis du har materiale til å lage et kort, så er det også utrolig hyggelig å få. Eventuelt så kan du kjøpe et når du kjøper blomster :)

....nå oppdaget jeg at årets første føll har kommet til verden! :wub:

First born.jpg

Skrevet

Hvorfor er folk så utrolig engasjerte online og ikke irl?? Idag har jeg sittet 2,5 timer i bilen for et medlemsmøte ikke EN ENESTE person kom til :no:

Skrevet

Jeg er alt annet enn klar for morgendagens utstilling - jeg må pakke ferdig effekter, jeg må pakke mine egne ting, og Foenix har bare fått klippet to poter.

Men jeg har en hodepine som sprenger, og har gjort det nå et par timer, så jeg tror jeg like godt legger meg nå, og står opp en time tidligere i morgen. 

Det hjelper ikke at magen er i opprør - jeg er faktisk nervøs for å dra, og kjenner meg helt kvalm. Håper ting ser bedre ut på andre siden av senga.

Skrevet
1 minutt siden, SFX skrev:

Jeg er alt annet enn klar for morgendagens utstilling - jeg må pakke ferdig effekter, jeg må pakke mine egne ting, og Foenix har bare fått klippet to poter.

Men jeg har en hodepine som sprenger, og har gjort det nå et par timer, så jeg tror jeg like godt legger meg nå, og står opp en time tidligere i morgen. 

Det hjelper ikke at magen er i opprør - jeg er faktisk nervøs for å dra, og kjenner meg helt kvalm. Håper ting ser bedre ut på andre siden av senga.

Masse lykke til! :) 

Skrevet
27 minutter siden, Kelpiemind skrev:

Plantasjen/Hageland var en god idè som Line nevnte, alltid koselig med blomster! Og hvis du har materiale til å lage et kort, så er det også utrolig hyggelig å få. Eventuelt så kan du kjøpe et når du kjøper blomster :)

First born.jpg

Jeg tror aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw, dekker det - sånn nesten. :wub::wub: 

• Like 1
Skrevet
6 minutter siden, SFX skrev:

Føler meg litt skyldig :aww:

6 minutter siden, SFX skrev:

Lykke til i morgen :) 

Skrevet
38 minutter siden, Benedicte skrev:

De har fine blomster på bensinstasjonene......

• Like 1
Skrevet

Høh - der gikk Lupin bort og labbet Zivapusen i hodet. :blink: Han fikk et stille fres i retur, men altså - Lupin? Velloppdragne sindige Lupin? Kasko? Oh yes - Men lupin? Stakkars Ziva :lol: 

• Like 4
Skrevet

Hjemme fra VIP -shopping på jobb.  Mye penger spart , men utslitt... 

Litt av en happening. Poden er fortsatt så gira at det er ikke nødvendig å prøve å legge han en gang. ..

Skrevet
Akkurat nå, Line skrev:

Om noen føler for å komme med innspill om de to frøknene her, og hvem jeg skal beholde, så ligger det bilder i kulltråden...

Velg den du likte best når de ble født. *slår aldri feil* :ahappy:

• Like 5
Skrevet
35 minutter siden, Teserere skrev:

Hvorfor er folk så utrolig engasjerte online og ikke irl?? Idag har jeg sittet 2,5 timer i bilen for et medlemsmøte ikke EN ENESTE person kom til :no:

:hug:

Skrevet
5 minutter siden, Line skrev:

Om noen føler for å komme med innspill om de to frøknene her, og hvem jeg skal beholde, så ligger det bilder i kulltråden...

Følte meg skikkelig hjelpsom som forelska meg i en av gutta :aww::lol:  

• Like 1
Skrevet
36 minutter siden, Teserere skrev:

Fordi de kan være engasjerte online fra sofaen i sin egen stue :aww: 

1 minutt siden, Pringlen skrev:

Velg den du likte best når de ble født. *slår aldri feil* :ahappy:

Det gjorde jeg med tispene i mitt første kull, og jeg angrer ikke :ahappy: Jeg har verdens fineste beeeebiiiii :heart: 

--

AN ser jeg på Dagfinn Lyngbøs Stereo på NRK, fordi Dagfinn Lyngbø er morsom, og jeg må teste latterformen til Dara O'Briain til lørdag. Jeg kan fnise og humre, men latterkramper tror jeg at jeg må spare til senere :aww::P 

Skrevet
55 minutter siden, Kelpiemind skrev:

First born.jpg

Grattis! Er mammaen veldig tynn? Eller sikkert ikke siden ingen andre sier det, jeg kan ikke hest.

Kveldstur gått og senga/boka mi roper på meg. Gleder meg til å våkne til finvær og fire fridager! :ahappy:

Guest Belgerpia
Skrevet
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Grattis! Er mammaen veldig tynn? Eller sikkert ikke siden ingen andre sier det, jeg kan ikke hest.

Kveldstur gått og senga/boka mi roper på meg. Gleder meg til å våkne til finvær og fire fridager! :ahappy:

Mamma bør nok spise mer ja :) men nydelig bebis.

Skrevet
4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hun er litt tynn, men har vært sånn hele svangerskapet. Får se om hun får på litt ekstra nå da :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...