Gå til innhold
Hundesonen.no

Fordeler og ulemper med to hunder kontra bare en?


MerlePerle
 Share

Recommended Posts

Enig med @2ne og @Tonje jeg. Tror aldri jeg skal ha to hunder samtidig igjen :lol: Man skal aldri si aldri da.

Fordeler
- Selskap av hverandre
- Kan lære gode ting av hverandre
- Man kan trene/gå tur med den andre om den ene er sliten/syk/skadet

Ulemper
- De lærer unoter av hverandre
- Girer hverandre opp = mer stress i mange situasjoner
- Tar mer plass i bil og i sengen
- Vanskeligere å finne pass til 2
- Vanskeligere å dra på besøk til folk med 2 

Jeg tenker ofte at mine to er en litt spesiell sak. De er begge hunder som går lett opp i stress og girer hverandre opp så det blir enda mer stress. Da sliter jeg med å kontrollere de, og jeg klarer ikke å nå inn til de. Spesielt ikke når begge to holder på samtidig. Alene klarer jeg å roe de ned, men sammen funker det ikke. Så vi sliter en del med passering av andre hunder. Jeg klarer fint å gå med en av mine sammen med noen andre sin hund alene og det er overhode ikke noe problem. Men mine to "krasjer" sammen personlighetsmessig i slike situasjoner. Så jeg tror at to hunder som ikke begge går lett opp i stress er enklere å ha sammen, men jeg vet ikke. 

Det ideelle akkurat nå hadde vært å ha en hund og en katt. Så har de selskap i katten (som er den største fordelen med å ha 2 hunder mener jeg), men jeg slipper alt det andre krevende ved å ha to hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det går fint i hverdagen, men kjenner når jeg bare går med en av dem at det er litt deilig. Har jeg kun med den store er det som jeg ikke har med hund. :P Hadde jeg har to normale hunder i stedet for en normal og et troll tror jeg ikke det ville ha vært noe problem. 

Jeg synes det er litt lenge å være alene hjemme en arbeidsdag for en enslig hund og kommer hvertfall til å ha to til jeg har barn/mann som kommer tidlig hjem eller lignende. Jobber mye i perioder og samvittigheten hadde tatt livet av meg om de ikke hadde vært to! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i grunnen det bare var fordeler med to, men hadde to veldig ulike individer - med ulike styrker/svakheter.

Eneste grunnen til at jeg "bare" har en, er at jeg er alene med barn og ikke har ressurser pr idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...