Gå til innhold
Hundesonen.no

Fins det flere Spansk bulldog/ Alano espanol i Norge?


Guest Christin-joha
 Share

Recommended Posts

Guest Christin-joha

Hei!

Vi er nye her med en ny spesiell valp, en spansk bulldog/alano espanol, og en voksen staff.. Vi er nye når det gjelder Alanoen og har kjøpt henne av noen vi kjenner som brenner for rasen og som har peiling, så vidt vi vet... All søking på det store internett sier mye negativt, men det skremmer ikke oss. Det stod mye negativt om staffen også når vi skaffet oss henne. Så nå sitter vi her med 2 "kamphunder" som flere presterer å kalle de, men de er snille som lam. Ikke tvil om at de begge trenger tydlige ledere, men det gjør egentlig alle hunder uansett.. 

Men tilbake til spørsmålet mitt: fins det flere enn mor til dette kullet og de få som er igjen her i landet? Tips mottas med takk, det hadde vært veldig spennende å hørt fra flere siden det er så få! 

Mvh Christin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

HVis du søker på forumet finner du flere tråder, også av en oppdretter. ;)

Jeg tror ikke han er i landet lengre. Det er noen år siden jeg møtte ham sist, men da var han på flyttefot. 

En gammel venn av meg har en alano, han bor på Vestlandet. Jeg kan helt sikkert sette deg i kontakt med ham om du ønsker. Det fantes også en tispe som het Puma, mulig hun ikke lever lengre, hun var ei voksen dame da jeg snublet over henne. Selv hadde jeg importplaner fra Spania, men dessverre ble tispa bitt av orm og mistet alle valpene.

Alano og staff er to ganske forskjellige typer hunder. Begge har nok endel fordommer mot seg, men av forskjellige årsaker og egenskaper. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mari skrev:

Jeg tror ikke han er i landet lengre. Det er noen år siden jeg møtte ham sist, men da var han på flyttefot. 

En gammel venn av meg har en alano, han bor på Vestlandet. Jeg kan helt sikkert sette deg i kontakt med ham om du ønsker. Det fantes også en tispe som het Puma, mulig hun ikke lever lengre, hun var ei voksen dame da jeg snublet over henne. Selv hadde jeg importplaner fra Spania, men dessverre ble tispa bitt av orm og mistet alle valpene.

Alano og staff er to ganske forskjellige typer hunder. Begge har nok endel fordommer mot seg, men av forskjellige årsaker og egenskaper. 

Jeg har postet bilder av Pelayo her et sted. Ligger sikkert der enda i bildeforumet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christin-joha

Har søkt og lest mye, også på disse sidene så får med meg noe.. Hadde vært moro og funnet flere her til lands utenom mor og søsken til valpen våres... Vært å lest og sett på han Pelayo, veldig spennende og fin altså.. Ser det er ganske lenge siden det har blitt skrevet noe på tråden hans nå, men får da følge med.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Christin-joha skrev:

Har søkt og lest mye, også på disse sidene så får med meg noe.. Hadde vært moro og funnet flere her til lands utenom mor og søsken til valpen våres... Vært å lest og sett på han Pelayo, veldig spennende og fin altså.. Ser det er ganske lenge siden det har blitt skrevet noe på tråden hans nå, men får da følge med.. :)

Send meg en pm om du vil jeg skal sette deg i kontakt med eieren til Pelayo :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
På 03/23/2016 at 8:04 AM, Christin-joha skrev:

Hei!

Vi er nye her med en ny spesiell valp, en spansk bulldog/alano espanol, og en voksen staff.. Vi er nye når det gjelder Alanoen og har kjøpt henne av noen vi kjenner som brenner for rasen og som har peiling, så vidt vi vet... All søking på det store internett sier mye negativt, men det skremmer ikke oss. Det stod mye negativt om staffen også når vi skaffet oss henne. Så nå sitter vi her med 2 "kamphunder" som flere presterer å kalle de, men de er snille som lam. Ikke tvil om at de begge trenger tydlige ledere, men det gjør egentlig alle hunder uansett.. 

Men tilbake til spørsmålet mitt: fins det flere enn mor til dette kullet og de få som er igjen her i landet? Tips mottas med takk, det hadde vært veldig spennende å hørt fra flere siden det er så få! 

Mvh Christin :)

Neil Atkin (Potstillgold)  som drev oppdrett i Norge tidligere flyttet først til USA og bor nå i Frankrike der han fortsatt driver oppdrett av Alano Español. Han er en personlig venn av oss og vi har et nært samarbeid vedr. Oppdrett av Alano Español. The Original Anuk - (Ayla) som er et avkom etter Neils Postillgold Tivoli som eies av The Originals Kennel i Norge som er eneste oppretteter av Alanos Español og Dogo Español i Norge akkurat nå. Det er riktig at Paleyo bor på Vestlandet og Puma lever fortsatt i beste velgående på Nes i Akershus. Ellers er det er det kullsøsken av Ayla som bor i Norge pr dd. ( Eidsvoll,Oslo, Tromsø og Spydeberg)

At det sies her at det står mye negativt om Alanoen rundt på nettet overrasker oss, da vi opplever at det meste som skrives er positivt. Og la oss fortsette denne trenden, derfor er vi svært selektive til hvem vi selger våre valper til. Alanoen er på ingen måte en kamphund det er en brukshund som brukes i jakt og som arbeidshund på gård. Den eneste gangen den har vært brukt som "kamphund" var under erobringer av spanolene ca.500 år e.Kr da Alani folket brukte dem som krigshunder.

Om noen ønsker å settes i kontakt med Alanoer i Norge eller Norden forøvrig må dere gjerne ta kontak med oss, så kan vi videreformidle dette.

The Originals kennel planlegger et nytt kull våren 2017 om noen skulle være interessert.

Hilsen Annette og Daniel.

tmp_7037-received_101544661879737831028028694.jpeg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...