Gå til innhold
Hundesonen.no

Finn annonse jeg håper alle styrer unna..


Kristin_nord
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

I annonsen står det at valpene er rottweiler og skal registreres i NKK. Men samtidig skriver hun at moren til valpene er langhåret...?! Jeg har aldri i mitt liv sett en langhåret rottweiler. Finnes de virkelig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MiO skrev:

I annonsen står det at valpene er rottweiler og skal registreres i NKK. Men samtidig skriver hun at moren til valpene er langhåret...?! Jeg har aldri i mitt liv sett en langhåret rottweiler. Finnes de virkelig?

 

Det fins langhåret rottweiler ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte jeg google litt :) Og jeg fant et par bilder. Må si at den langhårede varianten faktisk var finere enn den korthårede (men å si det er vel som å banne i kjerka). Jeg liker ikke rottweilere etter at en forsøkte å bite meg helt uprovosert en gang, men den langhårede var altså fin å se til.

Er de langhårede rottweilerne å anse som "feilvare", dvs de får ikke stilles ut og sånn? I så fall er det vel ikke helt riktig å drive og avle på dem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Men om man gentester far for langhår/rikhår gen og han ikke er bærer så vil avkommene bli normalpelset og ca (i teorien) 25% bærer av langhår videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MiO skrev:

Det måtte jeg google litt :) Og jeg fant et par bilder. Må si at den langhårede varianten faktisk var finere enn den korthårede (men å si det er vel som å banne i kjerka). Jeg liker ikke rottweilere etter at en forsøkte å bite meg helt uprovosert en gang, men den langhårede var altså fin å se til.

Er de langhårede rottweilerne å anse som "feilvare", dvs de får ikke stilles ut og sånn? I så fall er det vel ikke helt riktig å drive og avle på dem da?

De er veldig fine :) ansees som feilvare, men er ikke sånn bannlyst som hvite boxere liksom.. Men de avles ikke på nei.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mirai locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...