Gå til innhold
Hundesonen.no

Tråden for røykeslutt!


Sprettballen
 Share

Recommended Posts

18 timer siden, Sprettballen skrev: Jeg har brukt slutta-appen et par ganger når jeg har prøvd, men synes igrunnen den bare er mer forstyrrende, hvert fall helt i starten der den hele tiden kommer med påminnelser og meldinger. Men det er nå meg da [emoji4] 

Hvis det ikke er for deg, så er det ikke for deg, men har du sjekket ut de varslingsinstillingene(både på tlf og i appen)? Jeg røyker/snuser ikke selv, så har aldri vært inne på de appene, men det pleier å kunne stilles inn hva du vil få beskjed om [emoji4] 

Jeg har brukt de, og syns de maser fryktelig de første par dagene om man har på push varsler. Begynner man å bruke den etter ei ukes tid er det mer ok og de holder bare styr på helseforbedringer og penger spart uten så mye mas.

Jeg skal slutte (igjen) nå på søndag. De første par dagene er vanskelige, så blir det ok, før jeg etter ei ukes tid går på en smell. Satser på at dette blir siste gangen jeg slutter, for jeg hater å slutte å røyke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tekopp skrev:

Jeg har brukt de, og syns de maser fryktelig de første par dagene om man har på push varsler. Begynner man å bruke den etter ei ukes tid er det mer ok og de holder bare styr på helseforbedringer og penger spart uten så mye mas.

Jeg skal slutte (igjen) nå på søndag. De første par dagene er vanskelige, så blir det ok, før jeg etter ei ukes tid går på en smell. Satser på at dette blir siste gangen jeg slutter, for jeg hater å slutte å røyke ?

Jeg tenkte å skrue på appen om en uke, for det er jo litt motiverende å se hvor mye penger man har spart. Ut over det er jeg ikke veldig interessert i push varslene de kommer med. Føler det minner meg på røykeslutten og faktisk gjør det mer fristende å gi opp når de til stadighet kommer opp. 

Du må ha lykke til med slutten, enig med deg, røykeslutt er dritt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæææh, sliter skikkelig nå kjenner jeg! Vurderer sterkt om jeg skal prøve damper likevel. Men hva kjøper man da, og hvor? Det er noe jeg virkelig ikke ha peiling på. Jeg vil jo egentlig slutte, men det er så himla tungt! Må hele tiden sloss med meg selv og det er slitsomt. Jeg har liksom nok å tenke på fra før av om jeg ikke skal slite med slutten i tillegg. Unnskyldninger, unnskyldninger,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sprettballen skrev:

Blæææh, sliter skikkelig nå kjenner jeg! Vurderer sterkt om jeg skal prøve damper likevel. Men hva kjøper man da, og hvor? Det er noe jeg virkelig ikke ha peiling på. Jeg vil jo egentlig slutte, men det er så himla tungt! Må hele tiden sloss med meg selv og det er slitsomt. Jeg har liksom nok å tenke på fra før av om jeg ikke skal slite med slutten i tillegg. Unnskyldninger, unnskyldninger,

Friskedrag.no :) Du kan godt bruke det som hjelpemiddel, du får e-juice med forskjellige styrker av nikotin, så du kan dampe deg nedover. 

Samboern slutta å snuse og gikk over til damp og han synes det funker helt supert. Jeg var av og til-røyker den siste tida (fast for flere år siden) og har begynt med damp i stedet og savner ikke røyken ett sekund. 

Tanken Eleaf TC40W er veldig bra. Der kan du justere varmen på dampen og styrken på watt. Smaker kommer i alle mulige varianter. Sjoko-banan er god ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3: og jeg kjenner meg fortsatt skikkelig fysisk uvel (det kommer og går). Hovedmotivasjonen min nå er faktisk at jeg ikke vil måtte gjøre dette enda en gang senere, for akkurat nå er det rimelig kjipt.

I følge app har jeg fått tilbake smak og luktesansen, og har bare 4 dager og 14 timer igjen før den fysiske avhengigheta er borte. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Av økonomiske grunner vurderer jeg nå å legge røyken på hylla - usikker på om jeg er motivert, men jeg fikser jo lett et par dager uten røyk så det burde være mulig. Men jeg tror ikke jeg kan ha sånn røykeapp altså.  Og så skulle jeg ønske at jeg hadde selvkontroll nok til å spare 100 kroner dagen sånn at man faktisk merka at man fikk bedre økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta å røyke ved et "uhell" for snart et år siden. Skulle teste damp og se om jeg kunne redusere eller eliminere innerøyking, kjøpte Evod startsett og var røykfri på dag 3 (første dagen testa jeg dampen såvidt, dag to tok jeg meg to røyk "fordi jeg røyka jo"). Tok et steg opp på utstyret og holder meg i mellomsjiktet, driver ikke med store skyer og sånt, men lager min egen dampvæske. Slutta med nikotin for en måneds tid siden (trappet gradvis ned) og sitter igjen med dampen som vane. En rimelig ufarlig og billig ( i forhold til røyk ihvertfall), men helt unødvendig vane. Håper at jeg kan bli kvitt det og, selvsagt, men har ikke prøvd. Det tilfredsstiller behovet for å ha noe å fikle med, noe i munnen, og det å blåse noe synlig ut. Er redd vekta vil rase oppover fordi jeg putter alt mulig annet i munnen i stedet.

Jeg har slutta-appen, men synes egentlig den er litt teit. Den driver mer med tidvis usaklig nedrakking av røykere enn å hjelpe med røykeslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Hvordan går der? :)

Sprakk -.- Lite fornøyd med meg selv. Men jeg gir ikke opp da, skal prøve på nytt! Denne gangen tror jeg at jeg heller skal prøve å sette en dato og kjøpe et startsett med damp for å se om det gjør det lettere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jeg røyka 20 røyk om dagen i 10 år. For 56 dager siden sluttet jeg. Tom for røyk. Ingen butikk. Fikk en røyk dagen etter og fant ut at nei fa.. heller jeg skal klare det. 

Så her sitter jeg, røykfri. Ikke lyst på røyk selv om jeg er sammen med folk daglig som røyker som noen svamper. Hvorfor har jeg ikke lyst på røyk? Fordi jeg rett og slett kom opp min "monsterbakke" uten pause ! Megastolt !

 

Plusset ved siden av, mindre cola og godteri.. [emoji3] Og det er for en gangs skyld digg å pusse tenner om morran [emoji14] 

Fortsatt røykfri [emoji3]

Sent fra min LG-H340n via Tapatalk

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2016 at 3:57 PM, Sprettballen skrev:

Sprakk -.- Lite fornøyd med meg selv. Men jeg gir ikke opp da, skal prøve på nytt! Denne gangen tror jeg at jeg heller skal prøve å sette en dato og kjøpe et startsett med damp for å se om det gjør det lettere :) 

Hatt noen runder med det der...
Satt meg datoer, og nirøyka frem til datoen. Sluttinga har overhodet ikke funka på det viset ;)
Nedtrapping har heller ikke vært greia for meg. Og ikke e-sigaretter eller Champix (klarer jo fiiiint å røyke selv om man er kvalm... :P )

I november bare fikk jeg et innfall, og slutta en ettermiddag. 
Snakka ikke om dette med så mange (forventa jo å sprekke :P ), men nå har jeg kommet meg forbi 4 mnd., for første gang :D 

Kan hende det kan funke å kun ha fokus på dette selv, uten å involvere andre?
Jeg har svært sjeldent lyst på røyk, og det går så fort over at det spiller ingen rolle at jeg av og til kjenner på røyksuget.
 

Har lagt på meg 10 kg. da :P Det er jo morsomt... :blink:
Tror likevel at det kommer til å bli lettere å kvitte seg med kiloene enn det har vært med røyken, helt ærlig.
Men alt smaker virkelig mye bedre nå :D haha

Uansett hvordan du går frem, så klarer du dette. I det øyeblikket du faktisk bestemmer deg (å "prøve" å slutte gir deg bare rom for å sprekke...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg med her. 

I et kompromiss med meg selv valgte jeg bil fremfor røyk. 

Ny bil, etter 9 mnder uten, hentet jeg tirsdag før påske og røyken la jeg på hylla mandag morgen kl 10.00. 

Da tok jeg min siste røyk. 

Merkelig nok har jeg ikke følt noe sug eller lyst på røyk. Og jeg røyket rundt 15 om dagen på slutten. 

Om the end er bil viktigere for meg enn røyken. Friheten til å trene og komme meg ut er deilig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...