Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til sæle, kort type


Recommended Posts

Guest Christine

Zero DC Short. De har den på Troll, men fins også på canider, dogmania osv i sprekere farger.

Edit: har to om dere vil prøve. Den er mye billigere på dogmania, så det går an å bestille der også hente på storlien f.eks :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jeg har forelsket meg i Buddy Belt jeg.
nå er sela spesiallaget med tanke på dachs, men den finnes i mange str.
vanskelig å finne tilbakemeldinger på sela i bruk på større raser, men er her det i alle fall noen som er fornøyde.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forelsket meg i Buddy Belt jeg.

nå er sela spesiallaget med tanke på dachs, men den finnes i mange str.

vanskelig å finne tilbakemeldinger på sela i bruk på større raser, men er her det i alle fall noen som er fornøyde.

 

 

Vil ikke denne gnage rundt albuene? Syntes den så fryktelig trang ut.

Og siden ringen er fast, og det bare er justering på ene siden, vil man vel risikere at ringen havner skjevt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er justering på toppen, og ideell passform er når man bruker de midterste hullene (er 5) de innerste brukes til voksende hund, og de ytterste dersom hunden må ha varmedekken eller slikt på seg.

jeg har ei slik selv til dachsen min (og har bestilt ei til til dachsen min som drar mye), og av det jeg ser vil den ikke gnage. sela er utformet slik at den følger hundens bevegelser, og selv om den ser stram ut, så er den ikke det.
det er litt vanskelig å forklarer akkurat hvordan den fungerer, men den er såpass myk og fleksibel at den vil nok ikke gnage.
jeg kan bare sammenligne det med ei bh stropp som er stram, men samtidig ikke. 

jag kan ikke komme med bombastiske påstander her, for jeg har ikke fått brukt mi så mye, kun prøvd på og sett hvordan den beveger seg med hunden her inne på kjøkkenet (og jeg ble overbevist om å kjøpe til de to andre også)-  vi plages mye med gnag på andre seler på Hera, og har derfor valgt denne. jeg har prøvd å kikke etter om folk har fått problemer med gnag når de bruker denne sela, for jeg er også opplært til at reima skal holdes langt unna armhuler, men av de som har opplevd rødhet, har det i ettertid vist seg å være utslett som følge av allergier (gress etc)

(dersom hunden likevell skulle få rødhet av sela kan man kjøpe liners/polstring i semsket skinn til å ha rundt de ringene som går bak armhulen)

synes også denne er super fordi den ikke kommer nært bløtvevet i halsen:)



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...