Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Har fortsatt ikke sett henne gå og legge seg i sengen en eneste gang! :|

Men akkurat nå holder hun faktisk på å slukne i den. Hun er plassert der da :P Hun ligger i den når hun får beskjed, men hvis hun vil legge seg og sove, så går hun i sofaen. Holder på å lære henne "kryp" inne på stuegulvet, og da ligger hun pent i senga mellom repitisjonene.  

Tror jeg må prøve å legge wet-dog matta i oppi og se om hun legger seg i den da. 

Skrevet

Ymse har en halv tynn madrass, han ligger stort sett der selvom det er åpent inn til soverommet hvor senga mi er. 
Han kan også finne på å ligge på gulvet om det er varmt. 

Skrevet
7 timer siden, Sofie & Aska skrev:

Har fortsatt ikke sett henne gå og legge seg i sengen en eneste gang! :|

Men akkurat nå holder hun faktisk på å slukne i den. Hun er plassert der da :P Hun ligger i den når hun får beskjed, men hvis hun vil legge seg og sove, så går hun i sofaen. Holder på å lære henne "kryp" inne på stuegulvet, og da ligger hun pent i senga mellom repitisjonene.  

Tror jeg må prøve å legge wet-dog matta i oppi og se om hun legger seg i den da. 

Det har nok mye med vane å gjøre også. Nemi f.eks. ligger stort sett bare på gangen i den hundesenga som er der når hun er alene hjemme nå, selv om hun har tilgang på stua og sofaen osv. Men før har hun jo bare fått være på gangen, så da blir hun bare liggende der, selv om hun kan gå rundt om hun vil.

Skrevet

Jeg har to slike fake-biabed-senger fra Biltema og hundene ligger der om natta (de står på soverommet), dvs de ligger litt der, litt på gulvet - og prinsessen har selvsagt også plass i senga mi (Willy kommer aldri opp der - det blir for varmt for ham tror jeg, og han er ikke sååå himla glad i ekstrem nærhet over tid *ler*). Jeg har wetbed-tepper oppi sengene, men jeg tror ikke underlaget er spesielt viktig for dem. 

Skrevet

Har biltema senga, med noen fleece pledd i. Står ved datapulten til typen. Hun bruker den kun om de er alene hjemme sammen og vil holde han med selskap når han spiller/jobber.

Har en madrass sak på kontoret på jobb, og siden det ikke er en sofa/menneskeseng der bruker hun den mye. Å ligge rett på gulvet gjør hun kun når det er hetebølge ?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...