Gå til innhold
Hundesonen.no

Livmorbetennelse??


Feline
 Share

Recommended Posts

- Hatt løpetid i to uker.

- Drukket mer enn vanlig hele løpetiden.

- Vært slappere enn vanlig hele løpetiden. 

- Virker ikke som om hun har smerter.

Alt ovenfor er jo vanlige symptomer på løpetid. Det er hennes 4. Løpetid. Kun dette med å drikke mer vann er et nytt symptom under løpetid.

- Har vaska seg nedentil ekstra mye idag og igår.

- Bruker truse med innlegg innendørs. Har vært utvannet blod/blod i to uker. I kveld når jeg tok det av (hatt det på fra ettermiddagstur til kveldstur) var det gjennomvått av klar/gul/litt grå vanntynn væske. Det var så vått at innlegget var "tungt" og det stinka... Det var jo ikke akkurat utflod eller puss heller, ikke noe slim, bare væske... Ikke sett dette ved tidligere løpetider.

Kan dette være livmorbetennelse eller er det bare løpetidssymptomer?

Spør her siden det er midt på natta og jeg vil helst ikke ringe og vekke veterinæren ?  Hunden sover jo og ser veldig fornøyd ut. Er jeg som bekymrer meg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sofie & Aska skrev:

Jeg synes det kan høres ut som livmorbetennelse ja. Det er ihvertfal definitivt ikke normalt. Ta tempen av hunden. Ikke vær redd får å ringe vet, de får betalt for å ha vakt og er der for at man skal nå de ;-)

Tempen var 37,5 nå i dag tidlig, så ingen feber. Kan det være livmorbetennelse om hun ikke her feber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde samme symptomer (utenom vanndrikking) som din, vi mistenkte livmorbetennelse eller skjedekatarr. Viste seg at hun hadde cyster på eggstokkene (gir forlenget blødning/utflod som ofte kan stinke), og hun ble kastrert pga det. Egen tråd lengre nede her inne om du vil lese mer.

Håper det ikke er noe farlig for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble mer klissete, nesten grønn utflod i går, men fortsatt ingen feber. I går kveld tisset hun til og med inne, så noe plaget henne tydeligvis. Dyrlegen fant ingen oppfyllning i livmoren, altså var det ikke livmorbetennelse, men det var betennelse i livmorslimhinnen. Så nå er det antibiotika i 10 dager før ny ultralydkontoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...